
Veselības apdrošināšana
Veselības apdrošināšana ir apliecinājums tam, ka darba devējam rūp darbinieku veselība un labbūtība. Tas ir vērtīgs finansiāls atbalsts darbiniekiem, lai saņemtu ārstnieciskos un veselības veicināšanas pakalpojumus.
Uzticiet BALTA sava uzņēmuma darbinieku veselības apdrošināšanu – visi to novērtēs un uzņēmums būs ieguvējs!
-
Klientu augsti novērtēta un mūsdienīga BALTA lietotne, kur pieteikt atlīdzības un pārvaldīt savu veselības apdrošināšanu – noteikumus, programmas, limitus, to izlietojumu.
-
Ātra, ērta un klientam saprotama atlīdzību pieteikšana visu diennakti balta.lv vai BALTA lietotnē un atlīdzību izmaksa 1–2 darba dienu laikā.
-
Plašākais līgumorganizāciju klāsts visā Latvijā, kā arī izdevumu atlīdzināšana, ja norēķini veikti ar personīgajiem līdzekļiem jebkurā ārstniecības iestādē Latvijā.
Svarīgi! Esi dabai draudzīgs un plastikāta karšu un drukāto papīra programmu vietā izvēlies veselības apdrošināšanas e-kartes, kas ir drošs un ērts veids pakalpojumu saņemšanai un tūlītējai apmaksai līgumorganizācijās.
Visa informācija vienkopus – balta.lv un BALTA lietotnē atradīsi gan savu veselības apdrošināšanas e-karti, gan programmas aprakstu un noteikumus, kā arī informāciju par izmantoto apdrošinājuma summu.
-
Pamata riski
- Pacienta līdzmaksājumi
Normatīvajos aktos noteikts pacienta līdzmaksājums par ambulatori un slimnīcā saņemtajiem valsts apmaksātiem veselības aprūpes pakalpojumiem. - Ambulatorie maksas pakalpojumi
Programmā iekļautie maksas ambulatorie pakalpojumi, tostarp konsultācijas, izmeklējumi, manipulācijas un citi, kas saņemti veselības centros, poliklīnikās, ārstu praksēs un citur. - Stacionārie maksas pakalpojumi
Ar ārsta nosūtījumu programmā iekļautie maksas pakalpojumi, tostarp operācijas, dienas un diennakts stacionārā.
- Pacienta līdzmaksājumi
-
Papildu riski
- Ambulatorā rehabilitācija
Fizikālās terapijas procedūras, masāža, manuālā terapija, ūdens procedūras, ārstnieciskā vingrošana, fizioterapeita vai rehabilitologa nodarbības. - Zobārstniecība
Zobu higiēnas un zobārstniecības pakalpojumi. - Medikamentu iegāde
Latvijas Republikas Zāļu reģistrā iekļautu ambulatorajai ārstēšanai nepieciešamo medikamentu iegāde ar ārsta recepti. - Stacionārā rehabilitācija
Ārstēšanās izdevumi specializētajās rehabilitācijas iestādēs un sanatorijās, iepriekš saskaņojot ar BALTA.
- Ambulatorā rehabilitācija
-
Ekstra riski
- Optika
Optisko briļļu un kontaktlēcu iegāde ar ārsta recepti. - Sports
Dažāda veida sporta nodarbības: peldēšana baseinā, aerobika, ūdens aerobika, trenažieru zāles apmeklējums, skvošs, teniss. - Maksas dzemdību palīdzība
Ar dzemdībām saistīti maksas pakalpojumi, tostarp ārsta vai vecmātes dalība dzemdībās, plānots ķeizargrieziens, dzemdību atsāpināšana un paaugstināta servisa palāta.
- Optika
-
Kam pievērst uzmanību, izvēloties veselības apdrošināšanu?
-
BALTA lietotnes iespējas
Vai zināji?
-
BALTA ir Latvijas veselības apdrošināšanas tirgus līderis
-
Rūpējamies par vairāk nekā 135 000 personu veselības apdrošināšanu visā Latvijā
-
2023. gadā nodrošināti vairāk nekā 1,5 miljoni veselības apdrošināšanas pakalpojumi
-
Ik dienu veselības apdrošināšanas atlīdzībās izmaksājam vidēji 73 000 eiro
-
96% atlīdzību tiek pieteiktas www.balta.lv vai BALTA mobilajā lietotnē
-
Piesakot veselības atlīdzību balta.lv vai BALTA mobilajā lietotnē, lēmumu par izmaksu pieņemam 1–2 darba dienu laikā
Kā izmantot veselības apdrošināšanu?
Ja nepieciešams saņemt veselības apdrošināšanas pakalpojumus:
- iepazīsties ar apdrošināšanas programmu un nosacījumiem balta.lv vai BALTA lietotnē;
- izvēlies atbilstošāko iestādi un pārliecinies, vai tā ir BALTA līgumorganizācija;
- izmanto veselības apdrošināšanas karti norēķiniem BALTA līgumorganizācijās.
Ņem vērā! Tavā programmā iekļauto pakalpojumu klāsts un līgumorganizāciju saraksts var atšķirties no standarta, tādēļ apskati to savā apdrošināšanas programmā.
Atlīdzības pieteikšana
Ja norēķinājies ar personīgajiem līdzekļiem, izmanto ērtāko atlīdzības pieteikšanas veidu.
-
Visātrākais veids - BALTA lietotnē
- Atlīdzības pieteikšana 30 sekunžu laikā
- Atlīdzības izmaksa 1–2 darba dienu laikā
- Video par lietotnes iespējām
-
Ātrs veids - tīmekļvietnē balta.lv
- Atlīdzības pieteikšana pāris minūšu laikā
- Atlīdzības izmaksa 1–2 darba dienu laikā
-
Iesniedz personīgi
- BALTA centrālajā birojā Skanstes iela 25, Rīgā
- Jebkurā BALTA filiālē visā Latvijā
- Atlīdzības izmaksa 7 darba dienu laikā
-
Nosūti pa pastu
- Aizpildi veidlapu atlīdzības saņemšanai
- Pievieno visus ārstniecības un maksājuma dokumentus
- Nosūti pa pastu uz adresi: AAS BALTA Personu apdrošināšanas atlīdzību departaments Skanstes iela 25, Rīga, LV-1013
- Atlīdzības izmaksa 7 darba dienu laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas
Pieteikt atlīdzību vari visā veselības apdrošināšanas kartes darbības laikā, kā arī 30 dienas pēc tās darbības termiņa beigām.
- Maksājumu apliecinošs dokuments, kas satur:
- pakalpojuma sniedzēja informāciju;
- pakalpojuma saņēmēja datus;
- saņemtā pakalpojuma detalizāciju.
- Ārsta norīkojums izmeklējumiem, manipulācijām, ambulatorajai un stacionārajai rehabilitācijai, stacionārai ārstēšanai.
- Izraksts no ambulatorā vai stacionāra pacienta medicīniskās kartes par saņemtajiem ārstnieciskajiem pakalpojumiem.
- Izraksts par saņemtajiem zobārstniecības pakalpojumiem (zoba numurs, virsmas, izmantotie materiāli un pakalpojuma cena).
- Medikamenta recepte.
- Optisko briļļu vai kontaktlēcu recepte.
- Sporta nodarbību grafiks sporta abonementa gadījumā un citi dokumenti pēc BALTA pieprasījuma, kas nepieciešami atlīdzības lietas izskatīšanai.
Elektroniski iesniegto dokumentu oriģināli ir jāglabā trīs gadus un jāiesniedz tikai pēc BALTA pieprasījuma.
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā zvani +371 675 001 75.
Kādēļ iegādāties veselības apdrošināšanu?
Darbinieku piesaistē konkurētspējīgāki ir uzņēmumi, kuri piedāvā darbiniekiem veselības apdrošināšanas polises, apliecinot savas rūpes par darbinieku veselību.
Izvēloties darba devēju, divas trešdaļas darbinieku kā otru svarīgāko* motivācijas faktoru pēc algas norāda veselības apdrošināšanu.
*BALTA sadarbībā ar pētījumu kompāniju Norstat veiktā pētījuma dati, 2021
Veselības aprūpes pakalpojumu apmaksa un pieejamība motivē darbiniekus regulāri rūpēties par savu veselību, profilaktiski novēršot saslimšanas risku, kā arī savlaicīgi vērsties pēc palīdzības slimības gadījumā, neļaujot tai progresēt līdz smagākai stadijai. Līdz ar to darbinieku prombūtne slimību dēļ ir retāka un īsāka.
Uzņēmumi, kas kompensē darbiniekiem veselības aprūpes pakalpojumus un nodrošina citas priekšrocības, izjūt mazāku darbinieku mainību. Tas samazina visas izmaksas, kas saistītas ar jaunu darbinieku piesaisti un apmācību, kā arī komercnoslēpumu izpaušanas risku.
Veselības apdrošināšana ne tikai veicina darbinieku lojalitāti un uzlabo darba devēja konkurētspēju tirgū, bet arī sniedz papildu finansiālu ieguvumu, ko paredz valsts nodokļu politika. Iegādājoties veselības apdrošināšanas polisi, nevis izmaksājot naudas prēmiju, uzņēmums ietaupa 70%, jo veselības apdrošināšana ir ar nodokļiem neapliekams* papildu labums darbiniekiem. Turklāt šos līdzekļus nevar iztērēt citām vajadzībām, un tie garantēti sasniegs mērķi – rūpēties par darbinieka veselību.
Lejupielādē nodokļu kalkulatoru un aprēķini izdevīgumu!
* Veselības apdrošināšanas polises izmaksas neapliek ar iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām (ar noteiktajiem limitiem plašāk var iepazīties likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 8. panta 5., 5.1. un 5.2. daļā). Saskaņā ar Uzņēmumu ienākuma nodokļa likuma 8. panta 5. daļas 1. punktu veselības apdrošināšanas izmaksas nepaliek ar uzņēmumu ienākuma nodokli.
Kādēļ iegādāties tieši BALTA veselības apdrošināšanu?
- plašs apdrošināšanas programmu klāsts;
- individuāli izstrādāts piedāvājums katra uzņēmuma finansiālajām iespējām un darbinieku vajadzībām;
- kompetenti apdrošināšanas speciālisti, kuri izskaidros katras programmas nianses un iespējas;
- plašas veselības apdrošināšanas polišu izmantošanas iespējas līgumorganizācijās visā Latvijā;
- atlīdzība par ārstnieciskajiem izdevumiem jebkurā ārstniecības iestādē, kas darbojas Latvijas Republikas teritorijā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
- ātra un ērta atlīdzību pieteikšana un izmaksa 1‒2 darba dienu laikā, ja par ārstniecības pakalpojumiem sākotnēji maksāts ar personīgajiem līdzekļiem;
- teicams apkalpošanas serviss.
BALTA šobrīd rūpējas par vairāk nekā 135 000 personu veselības apdrošināšanu visā Latvijā.
Saņem konsultāciju
Klientu atsauksmes
-
“Latvijas Gāze” jau ilgus gadus saviem darbiniekiem nodrošina veselības apdrošināšanu. Kā darba devējs vēlamies, lai darbinieks izjustu šo sava veida drošības spilvenu, ko sniedz veselības apdrošināšana, turklāt jūtam, ka darbinieki to tiešām atzinīgi novērtē.
Ar BALTA sadarbojamies jau vairāk nekā 5 gadus. Sākotnēji sadarbība izveidojās iepirkuma procedūras rezultātā, savukārt vēlāk jau apzināti izvēlējāmies par partneri tieši šo apdrošinātāju, ņemot vērā iepriekšējo pozitīvo pieredzi – spēju piedāvāt pakalpojumu grozu, kas atbilst mūsu vēlmēm, darbinieku kompetenci, ieinteresētību un atsaucību, kā arī operatīvo rīcību, ikreiz rodot vispiemērotāko risinājumu. Balstoties uz gūto pieredzi, varu BALTA ieteikt kā uzticamu partneri.
Ilze Orlova-Jansone
“Latvijas Gāze” Personāla daļas vadītāja -
Jau vairākus gadus sadarbojamies ar BALTA un esam ļoti apmierināti gan ar piedāvāto pakalpojumu līmeni un segumu, pie kura mūsu darbinieki ir jau pieraduši un kuru atzinīgi novērtē, gan arī ātro atlīdzību apkalpošanu, kas ir ļoti būtiska, ja tomēr darbiniekam jānorēķinās ar personiskajiem līdzekļiem.
Mūsu darbinieki augstu vērtē labu veselības apdrošināšanu, jo tas ir būtisks atspaids kritiskākos brīžos, tāpēc cenšamies turēt līmeni un piedāvāt viņiem labāko, ko varam.
Agnija Dzelme
“Bitus Latvia” valdes priekšsēdētāja
Biežāk uzdotie jautājumi
Aicinām sazināties ar BALTA, lai noskaidrotu piemērotāko risinājumu uzņēmuma vajadzībām un finansiālajām iespējām.
Ņem vērā, ka BALTA apdrošina tikai uzņēmuma darbinieku kolektīvus ar vismaz četrām personām un veselības apdrošināšanas prēmija ir atkarīga no apdrošināmo nodarbošanās, darbinieku skaita, izvēlētajām programmām un apdrošināšanas segumā iekļauto pakalpojumu klāsta.
Vienojoties ar BALTA, uzņēmumam var apmaksāt apdrošināšanas prēmijas 2, 4 vai 12 maksājumos bez papildu piemaksas.
Saņem konsultāciju
- Veselības aprūpes ārstnieciskos pakalpojumus, tostarp ārstu konsultācijas, diagnostiskos un laboratoriskos izmeklējumus, zobārstniecības pakalpojumus un citus, var saņemt ārstniecības iestādēs, kas ir reģistrētas Latvijas Republikas Ārstniecības iestāžu un to atbilstības reģistrā.
- Sporta pakalpojumus var saņemt iestādēs, kas ir reģistrētas kā sporta pakalpojumu sniedzēji (sporta klubi, fitnesa centri u. tml.).
- Medikamentus var iegādāties klātienē aptiekās.
- Optiskās brilles un kontaktlēcas – klātienē optikas veikalos un salonos.
BALTA klienti veselības apdrošināšanas pakalpojumus var saņemt:
- A) norēķinoties ar veselības apdrošināšanas karti BALTA līgumorganizācijās par pakalpojumiem, kas ir ietverti BALTA un līgumorganizācijas sadarbības līgumā.
BALTA standarta līgumorganizāciju saraksts - B) norēķinoties ar personīgajiem līdzekļiem par pakalpojumiem, kas nav ietverti BALTA un līgumorganizācijas sadarbības līgumā vai saņemti citās iestādēs.
Iesniegt pieteikumu atlīdzības saņemšanai
Apdrošināšanas segumā iekļauto pakalpojumu klāstu, apmaksājamās summas apmēru un līgumorganizāciju sarakstu, kas var atšķirties no standarta, skati savā apdrošināšanas programmā.
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā zvani +371 67500175.
Jā, Latvijā ir plašas iespējas saņemt valsts apmaksātus pakalpojumus ikvienam Latvijas Republikas pilsonim un nepilsonim, kā arī citām personām, kas iekļautas Pakalpojumu saņēmēju reģistrā.
Vai zināji?
- 2023. gadā Latvijas Republikā iedzīvotājiem tika nodrošināta 11 490 991 valsts apmaksātas ārstu konsultācijas. Vai Tu biji starp tiem, kas šo iespēju izmantoja?
- Lai saņemtu valsts apmaksātus plānveida veselības aprūpes pakalpojumus, personai ir jābūt iekļautai Pakalpojumu saņēmēju reģistrā (Latvijas Republikas pilsoņi un nepilsoņi tajā tiek iekļauti automātiski).
- Valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu meklētājs un informatīvs pakalpojumu saņemšanas laiks ir pieejams Nacionālā veselības dienesta tīmekļvietnē:
Ambulatoro pakalpojumu gaidīšanas rindas
Stacionāro pakalpojumu gaidīšanas rindas
Pacienta līdzmaksājumu atlīdzina BALTA, un Tev nebūs izdevumu.
Pirms dodies uz ārstniecības iestādi:
- iepazīsties ar apdrošināšanas programmu, apdrošināšanas segumā iekļautajiem pakalpojumiem, apmaksas limitiem un nosacījumiem balta.lv vai BALTA lietotnē;
- izvēlies ārstniecības iestādi un apzini pakalpojuma izcenojumu un saņemšanas iespējas, jo ir pieejami:
- valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi, kuru pacienta līdzmaksājuma daļu sedz BALTA, tādējādi Tev visi izdevumi būs apmaksāti;
- maksas ārstnieciskie pakalpojumi, kuri tiek atlīdzināti atbilstoši iegādātās programmas apmaksājamās summas apmēram un nosacījumiem, tāpēc var būt gadījumi, kad par pakalpojumu jāmaksā arī pašam; - izvērtē sev visizdevīgāko pakalpojuma sniedzēju un saņemšanas veidu.
Ar valsts apmaksāto pakalpojumu saņemšanas iespējām vari iepazīties:
Ambulatoro pakalpojumu gaidīšanas rindas
Stacionāro pakalpojumu gaidīšanas rindas
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā zvani +371 67500175.
Der zināt!
Ja ar veselības apdrošināšanas karti rīkosies apdomīgi un izmantosi ne tikai maksas, bet arī valsts apmaksātus pakalpojumus, Tu:
- priekšlaicīgi neiztērēsi ar limitu ierobežotos maksas pakalpojumus un varēsi tos izmantot vēlāk, kad būs nepieciešamība;
- lieki nesadārdzināsi polises cenu, lai darba devējs arī pēc gada varētu iegādāties to pašu vai vēl labāku veselības apdrošināšanu.
Saņemot pakalpojumus līgumorganizācijās, papildus veselības apdrošināšanas kartei vienmēr jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte).
Lai saņemtu veselības aprūpes pakalpojumu, var būt nepieciešams ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījums.
Bez ārsta nosūtījuma var saņemt:
- konsultācijas;
- vakcinācijas;
- obligātās veselības pārbaudes;
- medicīniskās izziņas;
- zobārstniecības pakalpojumus;
- sporta pakalpojumus.
Ārsta nosūtījums nepieciešams:
- diagnostiskajiem izmeklējumiem;
- laboratoriskajiem izmeklējumiem;
- manipulācijām un procedūrām;
- ambulatorās un stacionārās rehabilitācijas pakalpojumiem;
- stacionārajiem pakalpojumiem.
Recepte nepieciešama:
- medikamentu iegādei;
- optisko briļļu un kontaktlēcu iegādei.
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā zvani +371 67500175.
Lai saņemtu garantijas vēstuli maksas stacionārajiem pakalpojumiem, piecas darba dienas pirms paredzamās operācijas sazinies ar BALTA pa tālruni +371 67500175 un nosūti aizpildītu iesniegumu maksas operācijas garantijas sagatavošanai, autorizējoties www.balta.lv, vai mobilajā lietotnē.
Ja par programmā iekļautajiem veselības apdrošināšanas pakalpojumiem esi norēķinājies ar personīgajiem līdzekļiem, iesniedz pieteikumu atlīdzības saņemšanai!
Maksājuma dokumentu par ārstnieciskajiem pakalpojumiem un to daļu, kuru BALTA nav apmaksājusi, vari iesniegt VID gada ienākumu deklarācijā kā attaisnotos izdevumus, lai saņemtu pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Ja BALTA ir kompensējusi ārstnieciskā pakalpojuma izdevumus pilnā apmērā, maksājuma dokuments VID nav jāiesniedz.
Izziņu iesniegšanai VID saņem ātri, ērti un bez maksas balta.lv vai BALTA lietotnē.