BALTA veic stratēģisku izrāvienu un kļūst par inovāciju līderi apdrošināšanas tirgū
Latvijas apdrošināšanas tirgus pēc diviem dabas stihiju zīmē aizvadītiem gadiem, kuros nozari satricināja vētras, krusas postījumi un miljonos mērāmas atlīdzības, 2025. gadā piedzīvo retu stabilitātes brīdi. Pēc rekordlielajiem zaudējumiem, ko stihijas nodarīja 2023. un 2024. gadā, šī gada pirmajos deviņos mēnešos dabas radīto postījumu apjoms bijis ievērojami zemāks, ļaujot nozarei atgūt elpu un atgriezties pie plānotākas izaugsmes.
Nozares vadošā apdrošināšanas sabiedrība AAS BALTA, izmantojot šo relatīvi mierīgo periodu, nostiprinot savu tirgus līdera statusu, spējot arī palielināt klientu skaitu. Lai gan konkurence tirgū joprojām ir spraiga, un katrs apdrošinātājs cenšas paplašināt gan produktu piedāvājumu, gan klientu bāzi, BALTA dati par 2025. gada pirmajiem deviņiem mēnešiem skaidri iezīmē uzņēmuma izaugsmes trajektoriju.
Parakstīto prēmiju apjoms deviņos mēnešos sasniedzis 152,2 miljonus eiro, kas ir par 7,8 % vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, savukārt klientu skaits audzis līdz 412,4 tūkstošiem, nodrošinot 4 % pieaugumu. Atlīdzību izmaksas šajā periodā bija 69,9 miljoniem eiro, kas ir par 2,9 % mazāk nekā gadu iepriekš – tas skaidrojams ar to, ka šogad vasarā nebija tāda apmēra dabas stihiju kā iepriekšējos divos gados. Peļņa deviņos mēnešos sasniegusi 14,6 miljonus eiro – lai gan, salīdzinot ar pērno periodu, novērojams kritums par 27,6%, tas bija gaidāms, atceroties izteikti veiksmīgo 2024. gadu.
BALTA valdes priekšsēdētājs Īans Kenedijs norāda, ka uzņēmuma rezultāti ir mērķtiecīgas stratēģijas sekas: “Mūsu izcilo rezultātu pamatā ir stabila izaugsme un veiksmīga biznesa stratēģijas īstenošana. Mēs turpinām ieguldīt tehnoloģijās, datos un klientu pieredzes uzlabošanā. Piemēram, pašlaik jau 28 % no mūsu veselības apdrošināšanas atlīdzībām tiek izmaksātas zibenīgā ātrumā — aptuveni 15 sekundēs no pieteikuma saņemšanas brīža.” Šie rādītāji ir īpaši iespaidīgi, ņemot vērā, ka veselības apdrošināšana ir viena no straujāk augošajām tirgus produktu grupām Latvijā pēdējo divu gadu laikā.
Klientu pieredze ir joma, kurā BALTA ir inovāciju līderis. Šogad uzņēmums guvis starptautisku atzinību, saņemot divus apbalvojumus prestižajā International Customer Experience Award (ICXA). Zelta godalga kategorijā “Labākais klientu serviss” piešķirta tieši par uzņēmuma ieviesto zibatlīdzību risinājumu – automatizētu veselības apdrošināšanas atlīdzību sistēmu, kas klientiem nodrošina izmaksas sekunžu laikā. Savukārt sudraba apbalvojums kategorijā “Labākā darbinieku iesaiste” apliecina, ka ilgtspējību klientu servisā vispirms veido spēcīga darbinieku kultūra, kas BALTA gadījumā ir viena no uzņēmuma izaugsmes sastāvdaļām.
Ī. Kenedijs norāda, ka apdrošināšanas nozares potenciālu tuvākajos gados lielā mērā noteiks tieši tehnoloģiju integrācija, datu izmantošanas efektivitāte un apkalpošanas ātrums. Dabas katastrofu risks nekur nav pazudis – tieši pretēji, tas var pieaugt – taču uzņēmumi, kas šobrīd izmanto relatīvi mierīgo periodu sistēmu modernizācijai un servisa uzlabošanai, būs nākotnes uzvarētāji.
BALTA arī turpmāk plāno balstīt savu stratēģiju uz inovācijām, klientu apmierinātību un elastīgu risku pārvaldību. Ja klimata apstākļi saglabāsies salīdzinoši stabili, nozare kopumā varētu piedzīvot spēcīgāku izaugsmi nekā iepriekš prognozēts – turklāt ar lielāku fokusu uz pakalpojumu kvalitāti, nevis tikai cenu konkurenci. Šobrīd gan skaidrs ir viens: 2025. gads ir devis tirgum iespēju atkopties, bet BALTA – iespēju vēl skaidrāk nostiprināties kā inovāciju, servisa un uzticamības līderim Latvijas apdrošināšanas nozarē.
No rotājuma līdz ugunsgrēkam 180 sekundēs: vai tavas svētku lampiņu virtenes ir drošas?
27.11.2025.
Katrs ceturtais iedzīvotājs saskāries ar elektrotehnikas izraisītu negadījumu; aicina nodot nedrošās elektroierīces
26.11.2025.
Kaimiņu postījumi mājoklim: vairāk nekā 600 gadījumi šogad un vairāk nekā 2 miljoni atlīdzībās
21.11.2025.