Biežāk uzdotie jautājumi par ceļojumu apdrošināšanu uzņēmumiem

Kā man rīkoties, ja lidojuma galamērķī mana bagāža ir bojāta vai pazudusi?

Pieprasi pārvadātāja vai lidostas darbinieka izziņu par bojātas bagāžas izsniegšanu. Izziņā ir jābūt norādītam bagāžas bojājumam un izmaksātās kompensācijas apmēram. Ja bagāža ir pazudusi, Tev ir jāpalūdz izziņa, kurā norādīts, ka bagāža atzīta par pazudušu un izmaksātās kompensācijas apmērs.

Saglabā bojāto bagāžu, par kuru Tu vēlies saņemt atlīdzību, piemēram, ceļasomu, vai nofotografē to, ja tā vairs nav izmantojama. Fotogrāfijā ir jābūt redzamiem bojājumiem. Bojātā bagāža vai tās fotogrāfijas būs jāiesniedz mums.

Pēc atgriešanās Latvijā no uzņēmuma darījumu brauciena, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa Tev mums ir jāiesniedz atlīdzības saņemšanai nepieciešamie dokumenti – visu rēķinu, čeku oriģināli, fotogrāfijas u. c.

Kā man rīkoties, ja lidojuma galamērķī mana bagāža ir aizkavējusies?

Ja dodies komandējumā ar lidmašīnu un Tava bagāža lidojuma galamērķi ir aizkavējusies vairāk nekā trīs stundas, iestājas apdrošināšanas gadījums. Tev par šo faktu – bagāžas aizkavēšanos – ir jāsaņem izziņa no lidostas personāla.

Šajā gadījumā Tu vari iegādāties pirmās nepieciešamības preces, piemēram, higiēnas preces, attiecīgajam klimatam atbilstošu apģērbu, aizstājot bagāžā atrodošās aizkavējušās personīgās mantas, bet nepārsniedzot polisē norādīto riska apdrošinājuma summu. Mēs Tev kompensēsim šos izdevumus.

Lai saņemtu atlīdzību par iegādātajām precēm, Tev ir jāsaglabā pirmās nepieciešamības preču iegādi apliecinoši dokumenti – čeki. Pēc atgriešanās Latvijā no komandējuma, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, lai saņemtu atlīdzību, Tev tie kopā ar citiem čekiem, rēķiniem un izziņām ir jāiesniedz mums.

Bagāžas aizkavēšanās gadījumā pieprasi pārvadātāja izziņu par bagāžas nokavēšanās faktu, un bagāžu saņemot – pārvadātāja norādi par datumu un laiku, kad bagāža tika saņemta. Šie dokumenti ir pamats apdrošināšanas kompensācijas saņemšanai no BALTA.

Kā man rīkoties, ja neparedzētu apstākļu dēļ nevaru doties darījumu braucienā?

Tu vari atcelt komandējumu tikai pirms tā sākuma. Lai to izdarītu, Tev ir jābūt nopietnam attaisnojošam iemeslam, piemēram, pēkšņa akūta slimība ar hospitalizāciju un citi gadījumi. Uzzini vairāk par darījumu brauciena atcelšanu ceļojumu apdrošināšanas noteikumu apakšsadaļā „Ceļojumu atcelšana, pārtraukšana” (50. punkts).

Tiklīdz Tev ir radusies nepieciešamība atcelt komandējumu, informē par to mūs. Tev tas ir jāizdara uzreiz, kad uzzināji par ceļojuma atcelšanas faktu, jo no tā ir atkarīgs arī pašriska apmērs, kāds tiks piemērots, nosakot atlīdzību. 

Kā man rīkoties, ja neparedzētu apstākļu dēļ darījuma brauciena laikā man ir jāatgriežas Latvijā?

Lai saņemtu kompensāciju par izdevumiem, kas radušies saistībā ar atgriešanos Latvijā, pārtraucot komandējumu, Tev ir jābūt kādam no ceļojumu apdrošināšanas noteikumos minētajiem iemesliem, piemēram, kādam Tavam tuviniekam ir atgadījusies nelaime. Uzzini vairāk apakšsadaļā „Ceļojumu atcelšana, pārtraukšana” (50. punkts).

Šie izdevumi sākotnēji Tev ir jāsamaksā no saviem vai uzņēmuma līdzekļiem – transporta izdevumi (aviobiļete ekonomiskajā klasē) un maksa par viesnīcu. Atgriežoties Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, lai saņemtu kompensāciju, Tev ir jāiesniedz mums visi nepieciešamie dokumenti – rēķinu vai čeku oriģināli u. c.

Turklāt BALTA atlīdzina arī izdevumus, kas ir saistīti ar apdrošinātā aizstāšanu. BALTA sedz izdevumus (lidmašīnas biļeti, viesnīcu), lai kāds apdrošinātā kolēģis varētu doties un strādāt vai izpildīt kādu svarīgu uzdevumu viņa vietā.

Kā man rīkoties, ja biznesa ceļojuma laikā jūtos slikti un man ir nepieciešama medicīniska palīdzība?

Ja, atrodoties ārpus Latvijas, Tev ir nepieciešama medicīniskā palīdzība un medicīnisko izdevumu apmaksājamā summa nepārsniedz 100 eiro, tad norēķinies no saviem personīgajiem līdzekļiem. Atgriežoties Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa piesaki apdrošināšanas atlīdzību, sazinoties ar BALTA pa tālruni 67 533 375.

Pārējos gadījumos zvani uz BALTA palīdzības dienestu pa tālruni +371 67 500 174 (visu diennakti), un speciālisti Tevi konsultēs latviešu vai krievu valodā, organizēs nepieciešamo palīdzību un segs izdevumus.

Kā man rīkoties, ja biznesa ceļojuma laikā man nozog pasi vai naudu?

Ja Tev ir nozagta vai nolaupīta pase, Tev par to ir jāpaziņo policijai 24 stundu laikā. Policija Tev par šo faktu izsniegs izziņu, kura Tev pēc tam būs jāiesniedz mums. Tiklīdz iespējams, Tev ir jāvēršas konsulātā, lai noformētu pagaidu ceļošanas dokumentu – atgriešanās apliecību. Konsulātā Tu saņemsi dokumentu, kurā būs norādīts pases nozaudēšanas datums, zaudējuma pieteikuma datums konsulātā un datums, ar kuru stājas spēkā pases aizvietošanas dokuments. Šis dokuments Tev arīdzan ir jāiesniedz mums.

Skaidras naudas nolaupīšanas gadījumā Tev par to ir jāziņo policijai 24 stundu laikā no notikuma brīža. Policija Tev par šo ziņojumu izsniegs izziņu, kura Tev būs jāiesniedz BALTA. 

Vai es varu iegādāties biznesa ceļojuma atcelšanas apdrošināšanu 2 dienas pirms ceļojuma sākuma?

Nē, polise ir jāiegādājas ne mazāk kā piecas dienas pirms ceļojuma sākuma. Ceļojuma atcelšanas apdrošināšana nebūs spēkā, ja apdrošināšanas iegādes brīdī ceļojuma atcelšanas iemesli jau bija zināmi. 

Vai, apdrošinot bagāžu, man ir jānorāda tās vērtība?

Nē. Bagāžas vērtība Tev ir jānorāda, piesakot atlīdzību. Zaudējumus par bagāžu mēs Tev atlīdzināsim, nepārsniedzot polisē norādīto apdrošināšanas limitu.

Vai BALTA man atlīdzinās medicīniskos izdevumus, ja pats bez ārsta rekomendācijām iegādāšos aptiekā medikamentus?

Nē, diemžēl šādus medicīniskos izdevumus mēs neatlīdzinām. Mēs atlīdzinām tikai izdevumus par ārsta rekomendētiem – izrakstītiem medikamentiem.

Vai ceļojuma laikā, ja man rodas neskaidrības, varu zvanīt BALTA?

Jā, noteikti. Mēs priecāsimies Tev palīdzēt. BALTA palīdzības dienesta tālrunis +371 67 500 174.

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.