Vispirms pieprasi pārvadātāja vai lidostas darbinieka izziņu par bojātas bagāžas izsniegšanu. Izziņā ir jābūt norādītam bagāžas bojājumam. Ja bagāža ir pazudusi, Tev ir jājautā izziņa, kas to apliecina. Saglabā bojāto bagāžu, par kuru Tu vēlies saņemt atlīdzību, piemēram, ceļasomu, vai nofotografē, ja tā nav izmantojama, lai būtu redzami bojājumi. Bojātā bagāža vai tās fotogrāfijas Tev būs jāiesniedz BALTA. Pēc atgriešanās Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, Tev ir jāiesniedz atlīdzības saņemšanai nepieciešamie dokumenti – izziņas, fotogrāfijas, visu rēķinu vai čeku oriģināli u. c.
Ja Tava bagāža ir aizkavējusies vairāk nekā 3 stundas, Tev par šo faktu ir jāsaņem lidostas izziņa. Līdz ar to iestājas apdrošināšanas gadījums. Šajā gadījumā, nepārsniedzot polisē norādīto riska apdrošinājuma summu, Tu vari iegādāties pirmās nepieciešamības preces, piemēram, higiēnas piederumus un attiecīgajam klimatam atbilstošu apģērbu, aizstājot bagāžā atrodošās aizkavējušās personīgās mantas. Šos izdevumu mēs Tev kompensēsim. Lai saņemtu atlīdzību, Tev ir jāsaglabā pirmās nepieciešamības preču iegādi apliecinošie dokumenti – čeki. Pēc atgriešanās Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, Tev tie kopā ar citiem čekiem, rēķiniem un izziņām ir jāiesniedz BALTA, lai saņemtu atlīdzību. Ja esi apdrošinājis ziemas sporta inventāru un tas ir aizkavējies vai sabojāts, mēs atlīdzinām slēpju nomu, nepārsniedzot polisē norādīto riska apdrošinājuma summu uz laiku, kas nepārsniedz bagāžas aizkavēšanās laiku. Bagāžas aizkavēšanās gadījumā pieprasi pārvadātāja izziņu par bagāžas aizkavēšanās faktu. Bagāžu saņemot – pārvadātāja norādi par datumu un laiku, kad bagāžu saņēmi. Šie dokumenti ir pamats apdrošināšanas kompensācijas saņemšanai no BALTA.
Atcelt ceļojumu Tu vari tikai pirms ceļojuma sākuma. Lai to izdarītu, Tev ir jābūt nopietnam attaisnojošam iemeslam, piemēram, pēkšņa akūta saslimšana ar hospitalizāciju un citi gadījumi. Uzzini vairāk par ceļojuma atcelšanu Ceļojumu apdrošināšanas noteikumu 50. punktā apakšsadaļā “Ceļojumu atcelšana, pārtraukšana”. Tiklīdz Tev ir radusies nepieciešamība atcelt ceļojumu, informē par to mūs. Tev tas ir jāizdara nekavējoties – brīdī, kad uzzināji par ceļojuma atcelšanas faktu, jo no tā ir atkarīgs arī pašriska apmērs, kāds tiks piemērots, nosakot atlīdzību.
Lai saņemtu kompensāciju par izdevumiem, kas radušies saistībā ar atgriešanos Latvijā, pārtraucot ceļojumu, Tev ir jābūt kādam no Ceļojumu apdrošināšanas noteikumos minētajiem iemesliem, piemēram, kādam Tavam tuviniekam ir atgadījusies nelaime. Uzzini vairāk Ceļojumu apdrošināšanas noteikumu 50. punktā. Šie izdevumi sākotnēji Tev ir jāapmaksā no saviem līdzekļiem, piemēram, transporta izdevumi (aviobiļete ekonomiskajā klasē) un maksa par viesnīcu. Pēc atgriešanās Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, lai saņemtu kompensāciju, Tev ir jāiesniedz mums visi nepieciešamie dokumenti – rēķinu vai čeku oriģināli u. c.
Ja, atrodoties ārpus Latvijas, Tev ir nepieciešama medicīniskā palīdzība un medicīnisko izdevumu apmaksājamā summa nepārsniedz 100 eiro, norēķinies ar saviem personīgajiem līdzekļiem un pēc atgriešanās Latvijā, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc polises beigu termiņa, piesaki apdrošināšanas atlīdzību, sazinoties ar BALTA pa tālruni +371 67 533 375. Pārējos gadījumos zvani uz BALTA palīdzības dienestu pa tālruni +371 67 500 174 (visu diennakti), un speciālisti Tevi konsultēs latviešu vai krievu valodā, organizēs nepieciešamo palīdzību un izdevumu segšanu.
Ja Tev ir nozagta vai nolaupīta pase, Tev par to ir jāpaziņo policijai 24 stundu laikā. Policija Tev par šo faktu izsniegs izziņu, kura Tev pēc tam būs jāiesniedz mums. Tiklīdz iespējams, Tev attiecīgajā valstī ir jāvēršas Latvijas konsulātā vai vēstniecībā, lai noformētu pagaidu ceļošanas dokumentu – atgriešanās apliecību. Konsulātā Tu saņemsi dokumentu, kurā būs norādīts pases nozaudēšanas datums, zaudējuma pieteikuma datums konsulātā un datums, ar kuru stājas spēkā pases aizvietošanas dokuments. Arī šis dokuments Tev ir jāiesniedz mums, lai saņemtu atlīdzību. Skaidras naudas nolaupīšanas gadījumā Tev par to ir jāziņo policijai 24 stundu laikā no notikuma brīža. Policija Tev par šo ziņojumu izsniegs izziņu, kura Tev būs jāiesniedz BALTA.
Ceļojuma atcelšanas apdrošināšanas polise ir jāiegādājas ne mazāk kā 5 dienas pirms ceļojuma sākuma. Ņem vērā, ka apdrošināšana nebūs spēkā, ja tās iegādes brīdī ceļojuma atcelšanas iemesli jau bija zināmi.
Nē. Bagāžas vērtība Tev ir jānorāda, piesakot atlīdzību. Zaudējumus par bagāžu mēs Tev atlīdzināsim, nepārsniedzot polisē norādīto apdrošināšanas limitu.
Nē, diemžēl šādus medicīniskos izdevumus BALTA neatlīdzinās. Mēs atlīdzinām tikai izdevumus par ārsta rekomendētiem un izrakstītiem medikamentiem.
Jā, noteikti. Mēs priecāsimies Tev palīdzēt. BALTA palīdzības dienesta tālrunis +371 67 500 174.
Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.
Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.
Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.
Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.
Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.