Šogad pieaug apkures sistēmu negadījumos izcēlušos ugunsgrēku skaits

30.10.2015

Apkures sezona ir tikai sākusies, taču, kā liecina Latvijā lielākās apdrošināšanas sabiedrības BALTA statistika, 2014.gads apdrošinātāja pieredzē ir jau sasniedzis rekordlielu nelaimes gadījumu skaitu, kas radušies apkures sistēmas vai dūmvadu bojājumu dēļ. Šogad deviņos mēnešos kopumā pieteikti jau 16 negadījumi, kurus vienmēr pavada mājokļu saimnieku satraukums par piedzīvoto nelaimi, jo zaudējumu novēršana parasti izmaksā tūkstošus eiro.

Kā liecina BALTA pieredze, laikus neapsekota apkures sistēma un dūmvadi, kā arī to bojājumi noved pie nopietnas pakāpes ugunsgrēkiem. Kopumā pēdējo trīs gadu laikā novērojams, ka 65% no visiem ugunsgrēkiem saistībā ar apkuri ir radušies apkures ierīču bojājumu dēļ, bet 35% - dūmvadu bojājumu dēļ. Kopumā pēdējos trīs gados par šāda veida nelaimes gadījumiem apdrošinātājs vidēji par vienu negadījumu saviem klientiem atlīdzinājis zaudējumus 3966 eiro apmērā.

Lai mazinātu nelaimes risku, pirms aktīvā apkures sezonas sākuma svarīgi veikt dūmvadu, cauruļu un citu apkures ierīču tehniskā stāvokļa pārbaudi. Tieši šo detaļu bojājumu dēļ aukstajā sezonā mājokļos rodas nelaimes gadījumi – visbiežāk ugunsgrēki.

„Šogad esam saņēmuši jau 16 atlīdzību pieteikumus par ugunsgrēku nodarītiem postījumiem saistībā ar apkures sistēmām un dūmvadiem, kas ir par 3% vairāk nekā pagājušajā gadā kopā. Turklāt šī gada apkures sezona ir tikai nesen sākusies, kas visticamāk nozīmē, ka negadījumu skaits būs vēl lielāks, tāpat iespaidu uz statistiku var atstāt arī laika apstākļi. Tā kā šogad sinoptiķi sola stipri aukstāku ziemu nekā pagājušajā gadā, apkures sistēmas tiks darbinātas ar lielāku intensitāti un jaudu, kas arī var palielināt nelaimes gadījuma iespējamību,” stāsta BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis.

 Visbiežāk BALTA reģistrētajos nelaimes gadījumos, kas saistīti ar apkuri, kāda defekta dēļ krāsns, apkures katls vai dūmvadi ir aizdegušies vai pat uzsprāguši. Tas savukārt var nodarīt postījumus visam mājoklim. Tieši tāpēc, sākoties apkures sezonai, mājoklis ir katru gadu profesionāli un pilnvērtīgi jāsagatavo ziemas sezonai. Šajā laikā apkures ierīces atkal sāk darboties, un mājoklī esošās caurules var neizturēt auksto laiku sasalstot vai sabojājoties, tāpēc ikviena tehniskā ierīce, dūmvadi vai krāsniņas pirms apkures sezonas savlaicīgi jāpārbauda. Tāpat privātmājās svarīgs ir ikgadējais skursteņslauķa apciemojums. Papildus mājokli nepieciešams nodrošināt arī ar dūmu detektoriem, kas ļaus laikus pamanīt iespējamo nelaimi.

Arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta dati rāda, ka apkures ierīču nelaimes šogad bijušas pat traģiskas. Kā ziņo dienests, šogad vairāk nekā 400 ugunsgrēki notikuši, iespējams, tieši apkures ierīču ekspluatācijas noteikumu pārkāpumu dēļ. Šajos ugunsgrēkos ir bojā gājuši  trīs cilvēki, astoņi cietuši, nodegušas 18 ēkas.

Arī apdrošinātāja BALTA pieredze rāda, ka bieži vien apkures sistēmas defekti izraisa ugunsgrēku, nodarot izteiktus bojājumus vai pat pilnībā iznīcinot mājokļus. Tāpat iespējamas arī mājokļa iemītnieku traumas, apdegumi. Tā, piemēram, 2011.gadā no apkures katla kādā mājā Jelgavas naktī izcēlās ugunsgrēks, kas radīja postījumus 93 278 eiro apmērā. Šajā nelaimes gadījumā ne tikai pamatīgi cieta dzīvojamā ēka, bet arī viens no tās iemītniekiem, kurš tajā laikā viens pats bijis mājās. Tāpat pērn kādā privātmājā Valmierā pēc krāsns aizdegšanās izcēlies ugunsgrēks, izdedzinot visu otro stāvu un nodarot saimniekiem zaudējumus 26 500 eiro apmērā.

Lai parūpētos par savu un sava īpašuma drošību, apdrošinātājs BALTA aicina ievērot būtiskus apkures sistēmas drošības pasākumus:
•    Mājoklī jānodrošina efektīva un droša apkures ierīce.
•    Pareizi un kvalitatīvi jānosiltina mājoklis, tajā iebūvējot kvalitatīvus logus un ventilācijas sistēmas.
•    Lai samazinātu apkures ierīces pārkurināšanas risku, jānodrošina apkures ierīces jaudas atbilstība apsildāmās telpas platībai.
•    Pirms katras apkures sezonas sākšanās ir nepieciešams veikt tehniskā stāvokļa profesionālu pārbaudi apdzīvojamās ēkas apkures sistēmām un dūmvadiem. Obligāti jāpārbauda, vai krāsniņās un dūmvados nav radušās plaisas.
•    Pirms apkures sezonas sākuma nepieciešams veikt dūmeņu, krāšņu un dūmkanālu attīrīšanu no sodrējiem.
•    Ikvienu dzīvojamo ēku nepieciešams aprīkot ar dūmu detektoriem, kas ugunsgrēka laikā spēs savlaicīgi ziņot par nelaimi, izsaucot glābējus.
•    Svarīgi veikt regulāru skursteņa tīrīšanu, lai parūpētos par papildu drošību mājoklī.
•    Ja aukstajā laikā mājoklim aizsalst caurules, noteikti tās nesildiet, izmantojot atklātu uguni. Aizsalušas caurules nepieciešams atsildīt ar tvaiku, silta gaisa plūsmu vai karstajām smiltīm. Protams, vislabākais risinājums ir izsaukt speciālistu, kurš novērsīs problēmu.
•    Apkures sezonas laikā, kad regulāri tiek darbinātas un sildītas krāsniņas, parūpējieties, lai uz krāsns, kā arī tieši pie tās neatrastos dažādas sadzīviskas lietas un mēbeles, kuras viegli uzliesmo. Drēbju žāvēšana uz krāsniņām šajā sezonā pavisam noteikti ir kategoriski aizliegta, ja vēlaties parūpēties par pilnīgu drošību savā mājoklī.


Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.

Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 11 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.

„Balta” ietilpst „PZU Grupā”, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2013.gadā „PZU Grupa” apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,98 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.


Papildu informācija:
Anita Irbīte
BALTA komunikācijas speciāliste
Tel.: 2 6372678
E-pasts: anita.irbite@balta.lv

Inga Bite
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.: 2 8626761
E-pasts: inga.bite@prae.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.