Skudras kravas kuģos „ceļo” uz Ķīnu un sabojā eksporta preces 80 400 eiro vērtībā

03.11.2015

Šī gada laikā Latvijā lielākā apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) ir saņēmusi divus īpaši neierastus atlīdzību pieteikumus par zaudējumiem, kas gūti, skudru saimēm iemitinoties kravas konteineros. Abos gadījumos kravas kuģu maršruts bija Latvija - Ķīna. Neparasts ir fakts, ka neviena no kravām nav bijusi „ēdama”, kā arī dīvaina ir skudru izvēle „ceļot” ar kuģi, jo ūdens nebūt nav šo kukaiņu stihija. Vienā no kravas kuģiem tika vesti polietilēna maisiņi, savukārt otrā – alkoholisko dzērienu pudeles. Abu bojāto kravu kopējā vērtība sasniedza ap 80 400 eiro.

Kā liecina BALTA atlīdzību pieteikumi, šogad ir piedzīvoti divi gadījumi, kad skudras, „ceļojot” ar kravas kuģiem no Latvijas uz Ķīnu, radījušas bojājumus kravas saturam. Abi gadījumi tika atklāti, kravas kuģiem nonākot galapunktā. Vienā no šiem atlīdzību gadījumiem skudras bija iemitinājušās polietilēna maisiņu kravā. Šajā gadījumā naskie kukaiņi kravai bija radījuši salīdzinoši mazus bojājumus, par kuru BALTA atlīdzībās izmaksāja aptuveni 400 eiro. Savukārt otrs atlīdzību gadījums bija daudz nopietnāks, jo kravas kuģī tika vestas alkoholisko dzērienu pudeles 80 000 eiro vērtībā. Patlaban Ķīnā vēl tiek veikti dezinfekcijas darbi un analīze, lai noteiktu bojājumu apmēru un nepieciešamo atlīdzības summu.

„Šie divi atlīdzību gadījumi norāda uz to, cik dažāda un neparasta rakstura situācijas var rasties kravu pārvadātājiem. Ikviena šāda veida situācija ir īpaši nepatīkama ne tikai kravas pārvadātājam, bet arī tās sūtītājam un saņēmējam. Tā kā arī Ķīnā kā jau jebkurā citā valstī ir ļoti stingri Pārtikas un veterinārā dienesta noteikumi, ikviens gadījums, kad tiek atklāts, ka krava jebkādā veidā ir bojāta, tiek nopietni izskatīts un izanalizēts. Visbiežāk šādos gadījumos eksportētā prece tiek utilizēta, taču tas ir atkarīgs no kravas veida. Protams, eksportētas pārtikas preces vienmēr nekavējoties tiks utilizētas, tomēr preces, kas kukaiņiem nav ēdamas, sākotnēji tiek pilnībā dezinficētas, un tikai tad tiek noteikts preces stāvoklis un gala lēmums par to, vai krava ir jāutilizē,” norāda BALTA tehniskais direktors Uldis Dzintars.

Lai pasargātu kravas konteinerus no nevēlamiem „viesiem”, apdrošinātājs BALTA kravu pārvadātājiem iesaka:

·         Regulāri, tātad pirms katras kravas iekraušanas, veikt konteineru pilnīgu dezinfekciju un pārbaudi;

·         Tāpat būtiski ir pārliecināties vai pati eksportējamā prece ir kvalitatīva, tīra un tajā nav ieperinājušās kukaiņu saimes;

·         Pārliecināties par transportlīdzekļa (kuģa, autotransporta, refrižeratora konteineri un to tilpnes u.tml.) atbilstību, tīrību;

·         Pārliecināties par uzglabāšanas (īslaicīgā vai ilgākā periodā) teritoriju, telpu atrašanās vietu atbilstību, tīrību, vispārējo kārtību.

 

Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.
Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 12 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.
BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2013.gadā PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,98 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Anita Irbīte
BALTA korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 456 444
E-pasts: anita.irbite@balta.lv

 

Arita Krūze
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.:+371 28 337 073
E-pasts: arita.kruze@prae.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.