Viedtelefona, mīļotā „jāvārda” kāzās apdrošināšana

15.07.2014

Nereti sabiedrībā varam dzirdēt replikas, ka ārvalstīs pieejams tas, kā Latvijā nav. Daļēji var piekrist, taču to var attiecināt gan uz sadzīvi, gan citām jomām, tostarp apdrošināšanu: ārvalstīs iespējams apdrošināt ne tikai latviešiem ierasto māju, auto un ceļojumu, bet teju visu - mājdzīvnieku, savu mazo pirkstiņu, viedtelefonu vai pat mīļotā „jāvārdu” kāzās. Kādas ir aktuālākās apdrošināšanas tendences pasaulē un kā tas ietekmē arī Latvijas apdrošināšanas tirgu, viedoklī dalās Latvijā lielākā apdrošinātāja BALTA prezidents Sandis Šteins.

 „Papētot Latvijas apdrošināšanas tirgu, varam secināt, ka esam gana tradicionāla valsts. Vēl joprojām mūsu apdrošināšanas tirgū dominē (kas nemaz nav slikti) tradicionālie apdrošināšanas veidi – auto, īpašuma, ceļojumu apdrošināšana. Tai pašā laikā, sekojot globalizācijas ietekmei un arvien specifiskākām klientu vajadzībām, arī Latvijas apdrošināšanas tirgus sāk lēnām „kustēties”,” skaidro BALTA prezidents Sandis Šteins.

 Kā stāsta Sandis Šteins, ja, piemēram, pirms pieciem gadiem neviens nevarēja iedomāties, ka varēs apdrošināt savu tikko iegādāto „iPhone”, tad tagad tas ir pavisam viegli izdarāms, aizejot uz tuvējo mobilo ierīču tirdzniecības vietu. BALTA pirmā Latvijā pagājušajā gadā sāka piedāvāt šādu pakalpojumu sadarbībā ar „Tele2”. Tagad BALTA mobilo telefonu un citu elektroierīču apdrošināšanu var iegādāties arī „RD Electronics” un „Euronics” veikalos. Tāpat teju ikviens apdrošinātājs par biznesa pamatlietu uzskata piedāvājumu dažādošanu, kur katrs klients var izvēlēties sev atbilstošāko apdrošināto risku klāstu par sev pieņemamāko cenu. Mūsdienās ne vienmēr apdrošināšana nozīmē lielu divciparu vai trīsciparu skaitli, kā tas bija ierasts agrāk. Tagad šie maksājumi ir stipri samazinājušies, pateicoties tam, ka piedāvājumi ir visdažādākie un attiecināmi arī uz pavisam nelielām ikdienas lietām, piemēram, apdrošināt 230 eiro vērtu „Samsung” „Galaxy S3” pret bojājumiem, zudumu un zādzību maksā tikai četri eiro mēnesī.

  Tiesa, mobilo telefonu apdrošināšanā labu paraugu esam ņēmuši no Ziemeļamerikas un Latīņamerikas, kur šāds apdrošināšanas veids ir viens no izplatītākajiem. Tur šī apdrošināšanas segmenta attīstību stipri ietekmējis augstais noziedzības līmenis, piemēram, ASV vien katru minūti tiek pazaudēti vai nozagti 113 mobilie telefoni. Arī Brazīlijā un Kolumbijā telefonu zādzības ir ielu ikdiena, un tur mobilo telefonu apdrošināšana, var teikt, plaukst un zeļ. Gribētos ticēt, ka Latvijā mobilo ierīču apdrošināšanas tendenci galvenokārt ir attīstījusi cilvēku interese par arvien jaunākiem „gadžetiem”, nevis kriminālo aktivitāšu pieaugums. Lai gan visticamāk ietekmi ir atstājuši abi faktori, jo, piemēram, pērn pirmo desmit mēnešu laikā Latvijā kopumā 19 000 mobilie telefoniem ir pieteikta SIM kartes bloķēšana, kas nozīmē, ka tie ir pazaudēti vai nozagti, liecina „Tele2" dati.

 Vēl viena nozīmīga apdrošināšanas tendence ir kredītmaksājumu apdrošināšanas attīstība. Ārvalstīs tā ir veiksmīga un gana sena prakse, kas attīstījusies līdz ar kreditēšanas popularitātes pieaugumu, kura savu lielāko lēcienu piedzīvoja astoņdesmitajos gados, kad cilvēki arvien biežāk sāka piepildīt sapni par skaistu māju piepilsētā, lielu ģimenes auto un citām lietām, kas pirktas kredītā. Ņemot vērā, ka mūsdienu patērētāju sabiedrība arvien vairāk prasa un labprāt izmanto kredītu sniegtās iespējas labākai dzīvei, arī šī aktivitāte atstāj iespaidu uz apdrošināšanas sfēru, kurā attīstās pirkumu apdrošināšana, kredītmaksājumu apdrošināšana un citi apdrošināšanas segmenti, kas saistīti ar arvien pieaugošo vēlmi pirkt un uzlabot savu sadzīvi.

 „Ārvalstīs arvien lielāku popularitāti iemanto kredītmaksājumu apdrošināšana, kas sniedz atbalstubezdarba, ilgtermiņa slimības vai invaliditātes/nāves gadījumā, piemēram, ļaujot ģimenei neraizēties par situāciju, ja ģimenes galvenajam pelnītājam nācies saskarties ar nopietnu slimību un nespēju apmaksāt ikmēneša kredīta maksājumu par kāroto lietu. Tagad līdzīgu produktu esam ieviesuši arī Latvijā sadarbībā ar „Aizdevums.lv”, kas no šī gada 10.jūnija tiek automātiski piešķirts visiem aizdevēja klientiem bez papildu maksas, veicinot Latvijā atbildīgu aizņemšanos un korektas biznesa vides veidošanos,” pieredzē dalās Sandis Šteins.

 Tāpat nemainīgi aktuāla ir arī mantas un elektrorisku apdrošināšana. Īpaši vasaras sezonā, kad arvien vairāk pārvietojamies ar divriteni, klienti novērtē, ka mantas apdrošināšanas ietvaros ir apdrošināts arī divritenis. Un kas pats svarīgākais, tas ir apdrošināts arī ārpus apdrošinātās adreses. Tas nozīmē, ka vairs nav jābaidās braukt ar divriteni uz veikalu, darbu vai mācību iestādi. Vētru un zibens periodā īpaši aktuāla ir elektrorisku apdrošināšana, kas pasargā no neparedzētiem izdevumiem zibens spēriena, elektroapgādes pārtraukuma vai pārsprieguma dēļ radītiem elektrotehnikas bojājumiem.

 Jaunie apdrošināšanas virzieni nozīmē, ka apdrošināšana kļūst arvien daudzveidīgāka un individuālāka, kļūstot par ikdienas sabiedroto – mūsdienās apdrošināšana nozīmē ne tikai izdevumus reizi gadā par māju vai auto, bet arī iespēju parūpēties par būtiskām ikdienas sastāvdaļām, piemēram, apdrošināt savus ikmēneša ienākumus, mājdzīvnieku, divriteni, telefonu vai pat ledusskapi. Lai arī Latvijas iedzīvotāju ikdienā apdrošināšana kā savas labklājības garants nav vēl tik ļoti iesakņojusies kā Rietumvalstīs, varam prognozēt, ka nākotnē arī pie mums varēsim sagaidīt šīs jomas attīstību visdažādākajās izpausmēs.

  

Papildu informācija:

Anita Irbīte

BALTA komunikācijas speciāliste

Tel.: 2 6372678

E-pasts:  anita.irbite@balta.lv

Inga Bite

„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”

Tel.: 2 8626761

E-pasts: inga.bite@prae.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Ja noticis negadījums, izsauc palīdzību uz ceļa spiežot šeit.
    Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsi pieteikt arī zvanot 675 333 75

    *Pārliecinies, ka Tavā auto apdrošināšanas polisē ir iekļauts risks “Palīdzība uz ceļa”.