Gāžam mītus: cik ilgtspējīgi ir Latvijas uzņēmumu autoparki?

09.12.2024

Kādas tehnoloģijas tuvākajā nākotnē garantēs drošu un ilgtspējīgu braucienu? Kādām izmaiņām likumos un paradumos jāgatavojas autoparku vadītājiem? Vai ilgtspējīgs var būt tikai jauns autoparks? Un vai tiešām elektroauto ir ilgtspējīgāks par auto ar iekšdedzes dzinēju? Atzīmējot apdrošināšanas sabiedrības BALTA iniciatīvas “Drošākais uzņēmuma autoparks” 11 gadus, atbildes uz šiem un citiem jautājumiem meklēs un dažādus mītus gāzīs satiksmes eksperti un uzņēmumu pārstāvji diskusijā “Drošas satiksmes ABC: uzņēmuma autoparks pēc 5 gadiem” 10. decembrī plkst. 13.30–16.30 BALTA Drošības akadēmijas mājaslapā.

 

“Mūsu patēriņa kultūras laikmetā dzīvojošā sabiedrība vēlas un, esmu pārliecināts, cenšas domāt zaļi, bet vai rīkojas zaļi? Ikdienā redzam, ka daudzi runā par ilgtspējīgākām izvēlēm, taču vismaz auto jomā nav gatavi tās īstenot. Arī pakalpojumu sniedzēji “iedzen” ne tik ilgtspējīgo risinājumu ceļā, nereti ilgtspējīgas alternatīvas piedāvājot par krietni augstākām cenām. Tomēr ne vienmēr tas tā ir, un reizēm pat nākas grūti atrast racionālus iemeslus, kāpēc automašīnu īpašnieki iet videi nedraudzīgāko un nereti arī dārgāko ceļu. Tāpēc, atskatoties uz BALTA iniciatīvas “Drošākais uzņēmuma autoparks” 11 gadiem, šoreiz nevērtējam konkrētus autoparkus, bet pētām mītus, kuru ēnā tik daudzi no mums nepamana efektīvākās un videi draudzīgākās iespējas,” saka BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Diskusija “Drošas satiksmes ABC: uzņēmuma autoparks pēc 5 gadiem” norisināsies trijos blokos. Pirmajā blokā “Stūrē uz nākotni ilgtspējīgi!” plkst. 13.30 būs iespēja atskatīties uz BALTA un “Mapon” veiktā satiksmes eksperimenta gaitu un rezultātiem, meklējot atbildes, kas tad īsti nosaka auto ilgtspēju. Vai tās ir auto iebūvētās tehnoloģijas, autovadītājs vai šo abu faktoru mijiedarbība? Cik gatavi esam izmantot tehnoloģiju priekšrocības savā labā, un kādas tehnoloģijas būs pieejamas un vajadzīgas tuvākajā nākotnē, lai garantētu drošu un ilgtspējīgu braucienu?

Otrais bloks “Autoparka attīstības vektors” plkst. 14.30 būs veltīts dažādām pārmaiņām – no likuma izmaiņām līdz atbilstošākā spēkrata izvēlei un paradumu maiņai, kam jāgatavojas autoparku vadītājiem. Diskusijas dalībnieki raudzīsies uz autoparka biznesa aspektu caur nākotnes prizmu, kopā definēs nepieciešamos priekšnosacījumus autoparku vēlamā attīstības scenārija īstenošanai un noskaidros konkrētus un izmērāmus (SMART) autoparka attīstības mērķus.

Noslēdzošajā blokā “Gāžam mītus: Ilgtspējas radars – vai tiešām?” plkst. 15.30 zem pētīts jautājums, ko realitātē nozīmē ilgtspējīgs uzņēmuma autoparks. Auto, satiksmes un ilgtspējas eksperti piedalīsies mītu apgāšanas sesijā “Ilgtspējas radars: vai tiešām?” un kopā noskaidros, kāda auto un autoparka vadīšanas prakse ir ilgtspējīgāka. Vai vispārpieņemtie apgalvojumi par auto un ilgtspēju ir pareizi vai maldīgi? Vai, ieliekot sevi (un savu domāšanas veidu) noteiktos rāmjos, mēs neliedzam sev saskatīt visvienkāršākos un visefektīvākos risinājumus? Zem lupas – arī citas saistošas tēmas: vai tiešām cilvēku interese par car sharing iespējām aug, vai tiešām pieprasījums pēc elektroauto kļūst lielāks, vai tiešām elektroauto ir izdevīgāks nekā ICE auto, vai tiešām ilgtspējīgs ir tikai jauns autoparks u. c.

Diskusijā piedalīsies eksperti no Valsts policijas, CSDD un Satiksmes ministrijas, kā arī no uzņēmumiem BALTA, “Mapon”, “Sixt” un “Jelgavas autobusu parks”. Diskusiju vadīs Normunds Avotiņš.

Diskusijai būs iespējams pieslēgties Drošības akadēmijas mājaslapā:https://drosak.lv/drosakais-uznemuma-autoparks-2024/

 

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz Latvijas Bankas datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2023. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 169,6 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 20 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. Plašāka informācija internetā: www.balta.lv

un www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

 

Papildu informācija:

Toms Sadovskis

AAS BALTA

komunikācijas vadītājs

Tel. +371 26 11 47 85

E-pasts: toms.sadovskis@balta.lv

 

Janīna Biteniece

Deep White

projektu vadītāja

Tel. +371 26 70 63 61

E-pasts: janina@deepwhite.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.