Latvijā vadošās nedzīvības apdrošināšanas kompānijas AAS BALTA (PZU grupa) izaugsme 2021. gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar gadu iepriekš, mērāma 5,2% apmērā, uzņēmuma bruto parakstīto prēmiju apjomam sasniedzot teju 31,9 miljonus* eiro. Uzņēmuma peļņa šajā periodā bija 2,1 miljons eiro.
“Šo gadu pēc mums visiem tik sarežģītā 2020. gada esam uzsākuši spēcīgi – varam lepoties ar izaugsmi bruto parakstīto prēmiju rādītājā, kā arī ar spēju noturēt un pat audzēt BALTA klientu skaitu gan privātajā, gan juridisko personu segmentā. Ir pamats uzskatīt, ka pašreizējā situācijā, kad apkārt valda liela nenoteiktība un augsts risks, klienti arvien biežāk novērtē finansiālo stabilitāti, ko spēj sniegt apdrošinātājs. Vēl jo vairāk – globālās pandēmijas laikā esam pielāgojušies jaunajiem apstākļiem, veicot izmaiņas produktu segumos, lai efektīvāk varētu pasargāt savus klientus no jaunajiem, ar Covid-19 saistītajiem riskiem. Turklāt daļu no šiem jaunajiem segumiem mēs klientiem piedāvājam bez maksas, apliecinot, ka patiesi novērtējam mūsu sadarbību, neskatoties uz apstākļiem. Esam gandarīti, ka klienti šos mūsu centienus pamana un novērtē,” stāsta Īans Kenedijs (Iain Kennedy), BALTA valdes priekšsēdētājs.
2021. gada sākumā BALTA aktīvo klientu vidū bija teju 273 000 privātpersonu, bet juridisko klientu segmentā klientu skaits pieaudzis par 3%, sasniedzot teju 31 000 uzņēmumu.
“Lielā mērā klientu pieaugumu varam skaidrot ar to, ka mēs patiesi proaktīvi esam izzinājuši klientu vajadzības, tā rezultātā radot jaunus produktus un pielāgojot esošos tā, lai mūsu pakalpojumi spētu atbildēt uz aktuālajām klientu vajadzībām. Piemēram, juridisko personu Covid-19 apdrošināšana ļauj uzņēmumiem papildus parūpēties par saviem darbiniekiem aktīvajā vīrusa izplatības periodā. Savukārt privātā īpašuma apdrošināšanā klienti ļoti novērtē seguma paplašinājumu, kas ļauj klientus visaptveroši pasargāt no tādiem riskiem, kur zaudējumi var būt lielāki un apdraudēt cilvēku finanšu situāciju, kā, piemēram, ugunsriska, šķidruma un tvaika noplūdes, dabas stihijas vai trešo personu rīcības nodarīti zaudējumi. Kopumā 2021. gada pirmajā ceturksnī visstraujāko izaugsmi esam uzrādījuši īpašuma un veselības apdrošināšanā. Jo īpaši priecē Latvijas iedzīvotāju izrādītā interese par mājokļa apdrošināšanu – Latvijā šim segmentam joprojām ir liels potenciāls, un fakts, ka iedzīvotāji arvien aktīvāk iegādājas īpašuma apdrošināšanu, apliecina, ka sabiedrībā pieaug izpratne par finansiālās drošības un stabilitātes nozīmi,” uzsver Ī. Kenedijs.
Kā norāda BALTA valdes priekšsēdētājs, pēc svārstīgā 2020. gada, kad valstī noteiktie ierobežojumi ietekmēja transporta un medicīnas jomas, mazinot satiksmes intensitāti un īslaicīgi padarot nepieejamus atsevišķus medicīnas pakalpojumus, atlīdzību segments ir atgriezies teju iepriekšējā līmenī, un šī gada pirmajā ceturksnī BALTA neto piekritušo atlīdzību apjoms sasniedzis vairāk nekā 15,5 miljonus eiro.
Runājot par apdrošināšanas tirgus nākotnes prognozēm, BALTA valdes priekšsēdētājs pauž piesardzīgu optimismu.
“Prognozējam, ka apdrošināto personu skaits turpinās pieaugt, un šo tendenci veicinās gan sabiedrības vēlme mazināt savus riskus, gan ekonomikas atkopšanās, kā arī jaunu auto pārdošanas skaita un ceļojumu pieaugums. Ceļojumu apdrošināšanas produkta tirgū šī gada pirmajā ceturksnī pret attiecīgo periodu 2019. gadā bruto parakstīto prēmiju apjoms ir samazinājies par 52%, kas ir līdzīgs samazinājums, kāds tika novērots 2020. gada pēdējos deviņos mēnešos pret attiecīgo periodu 2019. gadā. Paredzams, ka līdz ar vakcinācijas tempa palielināšanos atgriezīsies cilvēku vēlme un iespējas ceļot, līdz ar to šis segments augs. Vienlaikus tirgu ļoti būtiski ietekmē augstā konkurence. Piemēram, OCTA tirgū tieši šī iemesla dēļ turpinām novērot kritumu – 2021. gada pirmajā ceturksnī OCTA tirgus krities par 22,3%,” būtiskākās svārstības tirgū komentē Ī. Kenedijs.
Saskaņā ar Latvijas apdrošinātāju asociācijas datiem par nedzīvības apdrošinātājiem un dzīvības apdrošinātāju veselības un nelaimes gadījumu produktiem BALTA 2021. gada pirmajā ceturksnī spējusi audzēt tirgus daļu par 1,8 procentpunktiem, sasniedzot 27,1%.
* Bruto parakstītās prēmijas pirms OCTA atskaitījumiem.
Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2020. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 107,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji17 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2020. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,33 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā www.balta.lv un www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.
Papildu informācija:
Līna Lisnere AAS BALTA komunikācijas vadītāja Tel.: +371 26 40 10 41 E-pasts: lina.lisnere@balta.lv |
| Janīna Biteniece Deep White projektu vadītāja Tel.: +371 26 70 63 61 E-pasts: janina@deepwhite.lv |