Zobu asināšana pret ekrānu, brīvais kritiens un citas ķibeles – mobilo telefonu apdrošināšanas gadījumi

06.05.2021

Mazs cinītis gāž lielu vezumu – veco parunu var lieliski attiecināt uz mobilajiem tālruņiem: izmērā mazās ierīces bojājums vai nozaudēšana var sagādāt īpašniekiem gan lielas sirdssāpes, gan ievērojamas finansiālas nepatikšanas. AAS BALTA (PZU grupa) pērn izmaksājusi atlīdzības par vairāk nekā 3500 bojātiem vai nozagtiem telefoniem. Kā rāda apdrošinātāja pieredze, “traumējot” telefonu, visbiežāk cieš tā ekrāns, kura nomaiņa nereti izmaksā tik daudz, ka izdevīgāk ir iegādāties jaunu ierīci.

Telefonu bojājumi – biežāki nekā nekustamā īpašuma ķibeles

Telefona bojājums vidēji izmaksā daudz mazāk nekā nodegusi māja, appludināts dzīvoklis vai nozagta iedzīve. Tomēr šie bojājumi notiek tik bieži, ka var rasties kurioza situācija, kad telefona apdrošināšana ir dārgāka par dzīvokļa apdrošināšanu ar visu tajā esošo iedzīvi. Neskatoties uz to, šis apdrošināšanas produkts ir ļoti pieprasīts.

“Telefoni tiek aktīvi izmantoti ikdienā, bieži vien tie izslīd no rokām un nokrīt zemē, un aizsargmaciņi pilnībā nepasargā no bojājumiem. Pirmais, kas cieš, telefonam nokrītot zemē, ir ekrāns. Un ekrāna remonts mobilajam tālrunim izmaksā vidēji 30–60% no preces vērtības, bet netrūkst arī gadījumu, kad ierīci vairs nav izdevīgi remontēt un tā tiek aizvietota ar jaunu iekārtu. Tāpēc telefona apdrošināšana jau tā iegādes brīdī sniedz drošību un pārliecību, ka negribēta maza ķibele neiecirtīs lielu robu jūsu budžetā,” skaidro BALTA Privātā īpašuma un speciālo produktu vadības pārvaldes vadītājs Armands Lagons.

Situācijas, kurās cieš viedtālruņi, ir visdažādākās, un BALTA pieredzē gadījies izmaksāt atlīdzības arī par kurioziem gadījumiem. Kāds viedtālruņa īpašnieks kļuvis par selfiju jeb pašiņu kāres upuri, cenšoties uzņemt iespaidīgu foto uz balkona, kad telefons izslīdējis no rokām un meties brīvajā kritienā. Kāda kliente vēlējusies ar telefonu nofotografēt skaistu skatu un šim nolūkam atvērusi automašīnas logu, taču telefons izkritis no rokām, un aizmugurē braucošā automašīna tam pārbraukusi pāri, cerētās Instagram sensācijas vietā sagādājot vien telefona vraku. Savukārt vēl citā gadījumā jaunie vecāki pārāk vēlu pamanījuši, ka mazulis, kuram nāk zobi, tos cītīgi asina uz telefona, izgraužot ekrānā caurumu. Tāpēc jāsecina, ka telefonus grauž ne tikai suņi, par kuru veikumu arī ik pa laikam BALTA saņem kādu pieteikumu.

Pagarinātā garantija – atbalsts tad, kad neatbalsta ražotājs

Pirkumu apdrošināšana ir aktuāla, iegādājoties ne tikai mobilos tālruņus, bet arī citas elektropreces – lielākoties preces ar ekrāniem: datorus, monitorus, planšetdatorus, televizorus. Savukārt, iegādājoties sadzīves tehniku, daudzi izvēlas pagarinātās garantijas apdrošināšanu, piemērojot to lielajai un mazajai sadzīves tehnikai, sulu spiedēm, i-robotiem, datorpelēm, austiņām, elektroskūteriem un citām iekārtām, ko lietojam ikdienā.

“Pagarinātā garantija ne tikai pagarina preces garantijas termiņu, bet arī ļauj klientam atlīdzināt tehnikas salūšanu gadījumos, kas nav iekļauti ražotāja garantijā, vai tad, ja ražotājs atsaka remontu garantijas ietvaros. Piemēram, ja precei ir vizuāli bojājumi, bet tie nav ietekmējuši preces defekta rašanos. Iegādājoties jebkuru elektropreci, pirms darījuma vēlams noskaidrot, vai un kādus apdrošināšanas nosacījumus piedāvā konkrētais tirgotājs,” stāsta Armands Lagons, aicinot sevi laikus pasargāt no nejaušiem, bet nepatīkamiem zaudējumiem.

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2020. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 107,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji17 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2020. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,33 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā www.balta.lv un www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Līna Lisnere

AAS BALTA

komunikācijas vadītāja

Tel.: +371 26 40 10 41

E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

 

Janīna Biteniece

Deep White

projektu vadītāja

Tel.: +371 26 70 63 61

E-pasts: janina@deepwhite.lv

 

 

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.