Pēdējo gadu laikā ievērojami audzis tiešsaistē pieteikto apdrošināšanas atlīdzību īpatsvars, ko pērn veicinājusi arī Covid-19 pandēmija, liecina Latvijas vadošās nedzīvības apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati. Tādās jomās kā veselība un pirkumu apdrošināšana elektroniski tiek pieteikti pat vairāk nekā 90% atlīdzību, un vienlaikus aug rādītāji arī citos segmentos, apliecinot – digitalizācija strauji ienāk arī apdrošināšanā, likumsakarīgi sekojot tehnoloģiju attīstībai un lietotāju paradumiem.
“Pēc BALTA mobilās lietotnes ieviešanas pagājušā gada sākumā pieprasījums pēc elektroniskajiem pakalpojumiem ir ievērojami audzis. Šādu tendenci nenoliedzami veicinājusi arī Covid-19 pandēmija, kas ļoti daudzās nozarēs ierobežoja pakalpojumu pieejamību klātienē. Šajā laikā uzņēmumiem, tajā skaitā arī BALTA, bija sevišķi svarīgi būt pieejamiem elektroniskajā vidē, lai turpinātu sniegt ātru servisu un arvien pildītu savas saistības pret klientiem. BALTA gada laikā saņem ap 200 000 elektronisko atlīdzības pieteikumu, tāpēc spēja operatīvi reaģēt uz klientu vajadzībām mums ir ļoti būtiska,” skaidro Kristaps Ermansons, BALTA Web attīstības vadītājs.
Visbiežāk klienti mobilo lietotni izmanto, lai pieteiktu apdrošināšanas atlīdzības, un visvairāk atlīdzību elektroniskajā vidē tiek pieteikts veselības apdrošināšanā – pat 93%, turklāt trešā daļa visu elektroniski iesniegto atlīdzību pieteikumu šajā segmentā tiek iesniegti ar mobilās lietotnes starpniecību. Tam seko pirkumu apdrošināšana ar 92%. Pat tik specifiskā segmentā kā mājlopu apdrošināšana elektroniski pieteikto atlīdzību skaits turpina pieaugt, apliecinot, ka palielinās to nozaru īpatsvars, kas cenšas vismaz daļu savu darbību pārcelt uz elektronisko vidi.
Kā liecina BALTA novērojumi, mobilajā lietotnē klienti visbiežāk izmanto iespēju apskatīt pieteiktās atlīdzības, iesniegt veselības apdrošināšanas čekus, kā arī aplūkot savas polises vai rēķinus.
Kristaps Ermansons stāsta, ka uzņēmums pastāvīgi paplašina elektroniski pieejamo pakalpojumu klāstu, un redzams, ka klienti to labprāt novērtē. Digitālā aktivitāte pieaug visos apdrošināšanas segmentos, un kāpumu veicina arī mobilā lietotne, kas ļauj apdrošināšanas darījumus veikt jebkurā lietotājam ērtā laikā un vietā. Šos risinājumus īpaši novērtē ekonomiski aktīvi klienti, kuriem ir aizņemts dienas ritms un svarīga ātra un ērta pakalpojumu saņemšana. Kā liecina statistika, trešā daļa BALTA mobilās lietotnes lietotāju ir klienti vecumā no 35 līdz 44 gadiem, un kopumā 83% lietotāju ir jaunāki par 55 gadiem. Mazliet vairāk nekā puse jeb 52% visu lietotāju ir sievietes. Tāpat BALTA mobilo lietotni aktīvāk izmanto Android operētājsistēmas lietotāji – gada laikā divas trešdaļas visu lietotāju.
“Patlaban elektroniski iespējams veikt visus apdrošināšanas darījumus – iegādāties polises, pieteikt atlīdzības, kā arī saņemt aktuālo informāciju. Tomēr regulāri pievienojam lietotnē jaunus produktus, kam var pieteikt atlīdzību vai kurus iespējams iegādāties, lai mobilā lietotne kļūtu par radošu risinājumu klientu ikdienas ērtībām. Piemēram, lai padarītu klientu norēķinus vēl ērtākus, esam ieviesuši veselības kartīti mobilajā lietotnē, un klientam vairs nav vajadzības makā nēsāt līdzi plastikāta karti,” stāsta BALTA Web attīstības vadītājs.
Viņš piebilst – nevar noliegt, ka personīgs kontakts ar pārdevēju daudziem klientiem arvien ir nozīmīgs, un BALTA filiāļu tīkls arī pandēmijas laikā turpina uzrādīt lielisku sniegumu. “Taču apdrošināšanas nozarē būtiski līdzvērtīgu pakalpojumu klāstu piedāvāt arī elektroniskajā vidē, un tas ir mūsu mērķis, strādājot pie mājaslapā un mobilajā lietotnē pieejamo pakalpojumu nodrošināšanas, lai klientiem sniegtu vienlīdzīgas iespējas pārvaldīt savu apdrošināšanu gan klātienē, gan attālināti,” norāda Kristaps Ermansons.
Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2019. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 114,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 17 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2019. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,62 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.
Papildu informācija:
Līna Lisnere AAS BALTA komunikācijas vadītāja Tel.: +371 26 40 10 41 E-pasts: lina.lisnere@balta.lv |
| Janīna Biteniece Deep White projektu vadītāja Tel.: +371 26 70 63 61 E-pasts: janina@deepwhite.lv |