Apdrošināšanas akciju sabiedrība BALTA (PZU grupa), kas ir Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis, aizvadīto gadu noslēgusi ar 107,3 miljoniem eiro bruto parakstītajās prēmijās. Saskaņā ar Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) datiem BALTA tirgus daļa 2020. gadā sasniedza 26,2% nedzīvības un dzīvības (veselības un nelaimes gadījumu) apdrošināšanas pakalpojumu segmentā, un uzņēmums strādājis ar peļņu 15,3 miljonu eiro apmērā.
“Pagājušais gads BALTA, tāpat kā citiem uzņēmumiem un sabiedrībai kopumā, pagājis Covid-19 zīmē. Apdrošināšanas tirgus samērā strauji reaģēja uz Covid-19 ietekmi – kritumu tirgū noteica gan darījumu skaita samazināšanās, gan cenu izmaiņas, kopējam tirgus apjomam samazinoties par 5,1% (LAA). Šajā situācijā prasme maksimāli pielāgoties jaunajai realitātei un spēt pieņemt pārmaiņas kļuva ne vien vēlama, bet obligāta. Esmu gandarīts, ka mūsu komanda spēja pārvarēt izaicinājumus, pielāgoties apstākļiem, radīt jaunus risinājumus un uzrādīt spēcīgu sniegumu arī ļoti sarežģītos apstākļos,” norāda Īans Kenedijs (Iain Kennedy), BALTA valdes priekšsēdētājs.
Ī. Kenedijs uzsver, ka uzņēmuma prioritāte arvien ir piedāvāt augstākās kvalitātes uzticamus apdrošināšanas pakalpojumus, ātru un ērtu servisu klientiem, kā arī pildīt savas saistības. 2020. gadā BALTA neto piekritušo atlīdzību apjoms sasniedzis 57,5 miljonus eiro.
2020. gadā BALTA apkalpoja vairāk nekā 307 tūkstošus privātpersonu un teju 33 tūkstošus juridisko personu. Kā norāda Ī. Kenedijs, neliela klientu skaita samazināšanās pērn novērota privātajā sektorā, un tas balstīts tieši ceļojumu apdrošināšanas apjoma kritumā līdz ar ilgstošiem ceļošanas ierobežojumiem. Citos produktu veidos BALTA klientu skaits turpināja pieaugt. “Klientu skaita kāpums privātajā sektorā liecina par zināmu sabiedrības briedumu – pozitīvi vērtējama tendence, ka arī krīzes apstākļos cilvēki vēlējās sevi un savu īpašumu pasargāt, nevis ietaupīt uz finansiālās drošības rēķina,” uzsver Ī. Kenedijs.
“Likumsakarīgi, ka pērn ievērojami – par vairāk nekā 40% – kritās ceļojumu apdrošināšanas apjoms, jo ceļojumi bija un arī patlaban turpina būt ierobežoti un apgrūtināti visā Eiropā. Vasarā, kad iespēja ceļot atkal parādījās, atbildējām uz tirgus situāciju, pielāgojot BALTA ceļojumu apdrošināšanas produktu esošajai situācijai un iekļaujot tajā atsevišķus ar Covid-19 saistītus riskus. Šo segumu nupat esam vēl vairāk paplašinājuši, lai vēl labāk pasargātu tos mūsu klientus, kuriem nepieciešams vai kuri vēlas doties ceļojumā,” stāsta BALTA valdes priekšsēdētājs.
“Reaģējot uz Covid-19 ienestajām izmaiņām ikdienā, šajā laikā esam pielāgojuši arī citus produktus, veselības apdrošināšanas segumā iekļaujot ārstu tiešsaistes konsultāciju apmaksu vai īpašuma polisēs – uzņēmuma aprīkojuma aizsardzību ārpus darbavietas attālinātā darba apstākļos, jo līdz ar Covid-19 radītajiem ierobežojumiem mainās arī klientu vajadzības, radot pieprasījumu pēc apdrošināšanas iepriekš nepiedzīvotās situācijās. Juridisko klientu segmentam BALTA jau kopš pavasara piedāvā Covid-19 apdrošināšanu uzņēmumu darbiniekiem, lai darba devēji varētu atbalstīt savus darbiniekus šajā sarežģītajā laikā un sniegt tiem papildu drošības sajūtu. Daudzi sociāli atbildīgi uzņēmumi šo iespēju labprāt izmanto, un to savukārt novērtē darbinieki,” norāda Ī. Kenedijs.
Rūpējoties par tiem, kuri Covid-19 laikā ik dienu rūpējas par mums, pavasarī BALTA Covid-19 apdrošināšanu kā ziedojumu nodrošināja arī visiem Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) darbiniekiem. “Krīzes laikā jo īpaši būtiski ir neaizmirst par cilvēcību un izpalīdzīgu attieksmi vienam pret otru. Domājot par to, kā varam palīdzēt tiem, kuri ik dienas riskē ar savu veselību un dzīvību, lai glābtu citus, mums bija skaidrs, ka labākais, ko varam darīt, ir apdrošināt. Mums kā komandai šī iespēja nozīmēja ļoti daudz, un esam apņēmības pilni arī šogad turpināt īstenot pozitīvas iniciatīvas gan sabiedrības, gan arī vides ilgtspējas atbalstam,” stāsta BALTA valdes priekšsēdētājs.
2020. gadā BALTA atkārtoja panākumus, jau otro gadu pēc kārtas Latvijas uzņēmumu “Ilgtspējas indeksā” saņemot augstāko – platīna – apbalvojumu. Tāpat uzņēmums jau 17. reizi atzīts par godīgāko apdrošinātāju SKDS un LETA veiktajā sabiedriskās domas aptaujā, bet Baltijā plašākajā zīmolu un dzīvesstila pētījumā Brand Capital jeb Mīlētāko zīmolu topā BALTA atzīta par mīlētāko un cilvēcīgāko apdrošinātāju.
BALTA 43 filiālēs visā Latvijā strādā teju 600 darbinieku.
* Neauditētie rezultāti par 2020. gadu. Bruto parakstītās prēmijas pirms OCTA atskaitījumiem.
Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2019. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 114,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 17 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību Polijā. 2019. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,62 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.
Papildu informācija:
Līna Lisnere AAS BALTA komunikācijas vadītāja Tel.: +371 26 40 10 41 E-pasts: lina.lisnere@balta.lv |
| Janīna Biteniece Deep White projektu vadītāja Tel.: +371 26 70 63 61 E-pasts: janina@deepwhite.lv |