BALTA: Covid-19 gadījumā – izmaksa līdz 7 000 eiro

16.11.2020

Tikai vesels darbinieks var būt produktīvs – pie šādas atziņas agri vai vēlu nonāk ikviens darba devējs. Kā liecina AAS BALTA (PZU grupa) pieredze, arvien biežāk uzņēmumi izvēlas darbiniekiem iegādāties veselības apdrošināšanas programmas ar plašāku segumu, izprotot lomu, kāda darbinieku piesaistē un lojalitātes stiprināšanā ir kvalitatīvai veselības apdrošināšanas polisei. Darbinieki to arī labprāt steidz izmantot – BALTA ik dienu saņem vidēji 800 veselības apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu un par personu iesniegtajiem čekiem vidēji dienā izmaksā teju 21 000 eiro.

Veselības apdrošināšana ir mūsdienīgs veids, kā darba devēji rūpējas par saviem darbiniekiem. Darbinieku vērtējumā tā pēc algas jau kļuvusi par galveno motivācijas faktoru darba devēja izvēlē – kā liecina LETA un SKDS veiktais pētījums, 90% darbinieku labprātāk izvēlas strādāt uzņēmumā, kas saviem darbiniekiem piedāvā veselības apdrošināšanu. Par veselības apdrošināšanas pieaugošo nozīmi liecina arī ikgadējā statistika: pērn, salīdzinot ar 2018. gadu, BALTA klientu skaits veselības apdrošināšanas segmentā pieaudzis par 13% – patlaban BALTA rūpējas par 90 000 darba ņēmēju veselības apdrošināšanu visā Latvijā.  

“Covid-19 laikā jo īpaši aicinām darba devējus parūpēties par savu darbinieku veselību, tajā skaitā papildus veselības apdrošināšanai nodrošinot tos ar Covid-19 nelaimes gadījumu apdrošināšanu vidējas un smagas saslimšanas gadījumā,” aicina S. Pietkēviča. “Lai cik piesardzīgi mēs būtu, diemžēl no riska inficēties ar Covid-19 nav pasargāts neviens. Turklāt ir nozares, kurās strādājošajiem veikt attālinātu darbu nav iespējams, it īpaši tirdzniecībā un ražošanā. Covid-19 apdrošināšana ir reāls darba devēja apliecinājums patiesām rūpēm par darbinieku drošību un finansiālo atbalstu (līdz pat 7 000 EUR apmērā) Covid-19 saslimšanas gadījumā, jo īpaši tagad – tik strauji pieaugošās vīrusa izplatības laikā. BALTA pieredze liecina, ka, sākot ar oktobri, ir īpaši palielinājusies uzņēmuma vadītāju izpratne par situācijas bīstamību, un jau ir noslēgti līgumi par vairāku tūkstošu darbinieku apdrošināšanu visā Latvijā.”

Apdrošināti darbinieki var ne tikai justies finansiāli drošāki lielu ārstēšanās izmaksu gadījumā, bet arī saņemt ikdienā nepieciešamos izmeklējumus un speciālistu konsultācijas, negaidot pierakstu garās rindās uz valsts apmaksātiem pakalpojumiem. “Arvien vairāk tiek izmantotas apdrošinātāja piedāvātās iespējas paplašināt pakalpojumu loku un iegādāties darbiniekiem tādas apdrošināšanas programmas kā zobārstniecības pakalpojumi, ambulatorā rehabilitācija, sporta nodarbību izdevumu segšana, vakcinācijas apmaksa, medikamentu iegāde,” par novērotajām tendencēm stāsta BALTA Personu produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja Sandra Pietkēviča.

BALTA pieredze liecina, ka biežāk izmantotie maksas pakalpojumi veselības apdrošināšanas polisēs ir ārstu speciālistu konsultācijas (LOR speciālists, traumatologs, ginekologs, dermatologs u. c.), diagnostiskie izmeklējumi (ultrasonogrāfija, kompjūtertomogrāfija, magnētiskā rezonanse), masāžas, medikamentu iegāde, zobārstniecības pakalpojumi un maksas operācijas (biežākās – LOR operācijas, locītavu artroskopiskās un mugurkaula operācijas, laparoskopiskās operācijas ginekoloģijā un proktoloģiskās operācijas).

Apdrošināšanas kompāniju piedāvātās programmas atšķiras, tādēļ svarīgi pārliecināties par segumā iekļautajiem pakalpojumiem un izņēmumiem. Lai arī pastāv tādi vispārējie izņēmumi kā kosmētiskā ārstēšana, zobu protezēšana, svaru koriģējošā ārstniecība u. c., kas parasti nav iekļauti apdrošināšanas polišu segumā, nereti tajā neiekļauj arī mūsdienās plaši pielietotas ārstniecības metodes, kas attiecas uz izplatītām veselības problēmām. Tāpēc S. Pietkēviča iesaka pirms polises iegādes pārliecināties par tajā ietvertajiem pakalpojumiem: “Ieguvējs noteikti ir tas darba devējs, kurš darbiniekiem piedāvā polisi ar plašāku segumu. Veselības apdrošināšana ir gudra investīcija no uzņēmuma budžeta, jo tā ne tikai vairo darbinieku lojalitāti un darba devēja konkurētspēju darbinieku piesaistes tirgū, bet arī sniedz papildu finansiālu ieguvumu, ko paredz valsts nodokļu politika.”

Pret daudzveidīgiem riskiem apdrošināti darbinieki ne tikai izjūt uzņēmuma rūpes un lielāku drošību, bet arī var regulāri rūpēties par savu veselību, profilaktiski novēršot saslimšanas risku, kā arī ātrāk saņemt medicīnisko palīdzību slimības gadījumā. Jo ātrāk darbinieks izveseļojas, jo ātrāk var atgriezties darbā un dot savu ieguldījumu uzņēmuma darbībā un izaugsmē.

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2019. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 114,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 16 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2019. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,62 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

 

Papildu informācija:

 Līna Lisnere

AAS BALTA

komunikācijas vadītāja

Tel.: +371 26 40 10 41

E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

 

Nadīna Erdmane

Deep White

projektu vadītāja

Tel.: +371 26 20 16 66

E-pasts: nadina@deepwhite.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.