Latvijā vadošās nedzīvības apdrošināšanas akciju sabiedrības BALTA (PZU grupa) izaugsme 2019. gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar gadu iepriekš, mērāma 14% apmērā, uzņēmuma bruto parakstīto prēmiju apjomam sasniedzot 30,7 miljonus* eiro.
“Pēc veiksmīga iepriekšējā gada apdrošināšanas nozare turpina augt un attīstīties arī šogad. Liela nozīme ir kopējās valsts ekonomikas augšupejai, kā ietvaros palielinās apdrošināmo objektu skaits. Apdrošināšanas nozarē valda nemainīgi liela konkurence, tāpēc BALTA kā tirgus līdera uzstādījums ir pastāvīgi paplašināt produktu klāstu, kā arī pilnveidot klientu apkalpošanas kvalitāti, lai labāk pasargātu savus klientus un padarītu viņu dzīvi ērtāku. Turpinām ieguldīt lielu darbu, lai nodrošinātu tirgū labāko klientu pieredzi, tajā skaitā pilnveidojot tiešsaistē pieejamo pakalpojumu klāstu gan produktu, gan atlīdzību pieteikšanas ziņā,” uzsver Īans Kenedijs (Iain Kennedy), BALTA valdes priekšsēdētājs, norādot, ka gada pirmajā ceturksnī jau 88% veselības un 53% KASKO apdrošināšanas atlīdzību tika pieteiktas tiešsaistē.
Šogad ievērojami pieaudzis arī BALTA apkalpoto klientu skaits – 2019. gada pirmajā ceturksnī uzņēmums kopumā apkalpojis par 12% vairāk klientu nekā gadu iepriekš.
“Līdz ar kopējo dzīves līmeņa uzlabošanos palielinās arī iedzīvotāju vēlme pēc drošības un stabilitātes – tātad arī apdrošināšanas, lai pasargātu sevi no neparedzamā. Augot cilvēku labklājībai, ir arvien vairāk lietu, ko apdrošināt, piemēram, automašīnu skaits ik gadu pieaug par 3%. Mēs redzam, ka arvien vairāk cilvēku grib ēst veselīgi, dzīvot aktīvi, sportot un rūpēties par apkārtējo vidi – šādas tendences ir saistītas ar personīgo ilgtspēju, un apdrošināšana ir daļa no šādas atbildīgas pieejas. Tajā pašā laikā mūsu aplēses liecina, ka joprojām aptuveni divas trešdaļas mājsaimniecību Latvijā nav apdrošinātas, kas nozarei nozīmē ievērojamu potenciālu nākotnes izaugsmei,” norāda Ī. Kenedijs.
Juridisko klientu segmentā pieprasītākie apdrošināšanas produkti ir nekustamā īpašuma un transporta apdrošināšana, tomēr salīdzinoši mazāk uzņēmumu apdrošina uzņēmējdarbības nepārtrauktības riskus, kas ir saistīti ar uzņēmuma nespēju īslaicīgi piegādāt preces vai sniegt pakalpojumus. Uzņēmumu īpašniekiem, kaut īslaicīgi zaudējot peļņu, var rasties grūtības pildīt saistības, piemēram, atmaksāt kredītu, un šādas situācijas ir īpaši kritiskas maziem un vidējiem uzņēmumiem.
“Augot ekonomikai, uzņēmumiem ir vairāk un dārgākas iekārtas, lielāki preču krājumi, lielāki darbības apjomi – līdztekus inflācijai, kas pastāv būvniecībā, tas nozīmē pieaugošas apdrošinājuma summas. Vienlaikus būtu jāaug arī uzņēmumu izpratnei par to, kas jādara, lai novērstu riskus, tajā pašā laikā gādājot, lai uzņēmējdarbība ir pasargāta ar atbilstošām apdrošinājuma summām. Tomēr, ikdienā strādājot ar uzņēmumiem un apsekojot riskus īpašumos, redzam, ka Latvijā bieži trūkst zināšanu par ugunsdrošību un pasākumiem potenciālo risku novēršanai. Eiropas praksē apdrošinātāju loma ir būt prevencijas standartu virzītājspēkam, un prognozējam, ka līdzīga tendence uzņēmumu un apdrošinātāju sadarbībā tiks pakāpeniski ieviesta arī Latvijas tirgū,” norāda Ī. Kenedijs.
Līdz ar uzņēmuma darbības apjoma pieaugumu audzis arī BALTA neto piekritušo atlīdzību apjoms, 2019. gada pirmajos trīs mēnešos tam sasniedzot gandrīz 14,5 miljonus eiro.
42 BALTA filiālēs visā Latvijā strādā teju 600 darbinieku. 2018. gadā uzņēmums jau 16. reizi LETA un SKDS veiktajā sabiedriskās domas aptaujā tika atzīts par godīgāko apdrošinātāju, saņēma Latvijas uzņēmumu Ilgtspējas indeksa zelta kategorijas novērtējumu un ģimenei draudzīga komersanta statusu, DDB Latvija un žurnāla “Kapitāls” pētījumā tika atzīts par mīlētāko apdrošināšanas zīmolu Latvijā, kā arī “Aon Best Employers” pētījumā ierindots starp labākajiem darba devējiem Baltijā.
2019. gada pirmajā ceturksnī uzņēmuma peļņa sasniedza 3 miljonus eiro.
*Bruto parakstīto prēmiju apjoms norādīts pirms OCTA atskaitījumiem.
Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2018. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 104,7 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 16 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību Polijā. 2018. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,5 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.
Papildu informācija:
Līna Lisnere
AAS BALTA
komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 40 10 41
E-pasts: lina.lisnere@balta.lv
Nadīna Erdmane
Deep White
projektu vadītāja
Tel.: +371 26 20 16 66
E-pasts: nadina@deepwhite.lv