Aptauja: katram trešajam ceļotājam ārzemēs ir gadījusies ķibele ar nomātu automašīnu

28.06.2018

Dodoties ceļojumos ārpus Latvijas, arvien vairāk iedzīvotāju izvēlas izmantot automašīnas nomas pakalpojumu saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Rait” veiktās aptaujas datiem pēdējo trīs gadu laikā auto nomājis katrs ceturtais ceļotājs. Trešdaļa aptaujāto (33%), kuri izmantojuši nomas pakalpojumu, norādījuši, ka ceļojuma laikā ar auto ir atgadījusies kāda ķibele, kā rezultātā piedzīvoti arī finansiāli zaudējumi.

“Automašīnas nomas pakalpojums kļūst arvien populārāks tā sniegtās ērtības un brīvības sajūtas dēļ – tādējādi esam paši sava laika un ceļojuma plāna noteicēji. Tomēr nereti un jo īpaši ārvalstīs pārliecība par savām zināšanām, ceļu satiksmes noteikumiem un auto vadīšanas prasmēm var “izspēlēt" nelāgus jokus. Ceļu satiksme citās valstīs atšķiras – gan formālie, gan neformālie noteikumi. Turklāt ķibeles mēdz gadīties arī pašu ceļotāju neuzmanības dēļ, piemēram, ielejot bākā nepareizu degvielu vai atstājot vērtīgas personīgās mantas auto salonā, kā rezultātā tās iekāro zagļi, izsitot auto logus vai sabojājot durvju slēdzenes,” uz tipiskākajiem negadījumiem norāda Sandra Pietkēviča, BALTA Personu apdrošināšanas produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja.

Nomājot auto, respondenti visbiežāk saskārušies ar tādiem negadījumiem kā automašīnas saskrāpēšana (50%) un mehāniskie bojājumi (39%). Tomēr neizpaliek arī daudz nopietnāki gadījumi – 15% aptaujāto ar nomātu auto ir cietuši ceļu satiksmes negadījumā, savukārt 11% nomas auto tikuši apzagti un pat nozagti. Tāpat ir arī auto nomnieki, kuriem pašiem gadījies kļūdīties, ielejot bākā nepareizu degvielu.

Neskatoties uz izpratni par to, ka nomas automašīna – gluži tāpat kā jebkurš cits auto – nav pasargāta no dažāda veida negadījumiem, 42% aptaujāto atzīst, ka pirms auto nomāšanas neiepazīstas ar nomas līguma nosacījumiem.

Kā galvenos iemeslus tam, kāpēc neiepazīstas ar nomas auto apdrošināšanas nosacījumiem, respondenti visbiežāk min pārliecību, ka nekas slikts ar viņiem nenotiks (17%), kā arī to, ka noteikumi ir svešvalodā un pārāk sarežģīti, lai tajos spētu iedziļināties (14%). Vēl 11% aptaujāto nomas noteikumus nelasa, jo uzticas nomas darbinieku ieteikumiem.

„Nereti nomas līguma noteikumi mēdz būt rakstīti tā sauktajā „sīkajā drukā”, un ceļotājam var šķist par garu un sarežģītu, turklāt apdrošināšanas terminoloģija ir svešvalodā. Faktiski visi uzņēmumi Eiropā, kas piedāvā auto nomu, ir iekļāvuši nomas cenā KASKO apdrošināšanas izmaksas. Vienlaikus šie noteikumi parasti vispār nesedz bojājumus tādām automašīnas detaļām kā lampas, logi, riepas, diski, spoguļi u.c. Savukārt pārējos bojājumus sedz ar ievērojamiem pašriskiem, kas gadījumā, ja atgadījusies kāda ķibele, ceļotājam jāsedz pašam un var radīt negaidītus finansiālus zaudējumus,” brīdina S.Pietkēviča, norādot, ka pirms došanās ceļojumā ir svarīgi pie sava apdrošinātāja noskaidrot, vai, nomājot auto, ceļotājs būs pasargāts pret šāda veida zaudējumiem.

BALTA veiktajā aptaujā sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Rait” piedalījās 502 respondenti no visas Latvijas. Pētījums norisinājās interneta vidē no 22. maija līdz 4. jūnijam.

Par apdrošinātāju BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Latvijas iedzīvotāji 15 gadu laikā novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā. 2017. gada pirmajos trīs ceturkšņos PZU grupas neto peļņa sasniedza 697,7 miljonus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Līna Lisnere,
BALTA komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 40 10 41
E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.