Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus šogad uzrāda 6-7% izaugsmi, kas ir nedaudz mazāk, nekā gaidīts. Tā kā apdrošināšanas tirgus izaugsme korelē ar valsts iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugumu, varam novērot, ka, samazinoties IKP izaugsmes prognozēm, arī apdrošināšanas tirgus izaugsmes tempi nedaudz mazinās. Tāpat jāatzīmē, ka arī attiecībā uz apdrošināšanas cenām neredzam būtiskas izmaiņas – Latvijā prēmijas visos risku veidos joprojām ir zemākās Baltijā, un arī šis gads nav viesis nekādas korekcijas. Taču - vai ir novērojama izaugsme risku apdrošināšanas tirgū, kā pagājis kopumā 2014.gads apdrošinātājam BALTA, ko varam gaidīt no nākamā gada?
2014.gada desmit mēnešos nedzīvības apdrošināšanas tirgus Latvijā ir audzis par 6,2%. Lielāko izaugsmi uzrādīja veselības apdrošināšana, kur parakstīto prēmiju apjoms audzis par 3 miljoniem eiro jeb 10%, un īpašuma apdrošināšana, kas arī augusi par 3 miljoniem eiro jeb 8%. Tāpat ievērojami ir pieaugusi vispārējā civiltiesiskā apdrošināšana – par 1 miljonu eiro jeb 11%. Ceļojumu apdrošināšanā novērojamais 9% pieaugums liecina, ka ārvalstu ceļojumu skaits pieaug.
Parakstīto prēmiju apmēra palielināšanās 2015.gadā risku apdrošināšanas tirgū kopumā ir neskaidra. Saistībā ar Krievijas rubļa kursa kritumu ir pieaugusi ekonomiskās attīstības nenoteiktība, kas arī apgrūtina prognožu izteikšanu par tirgus attīstību. Tomēr BALTA prognozē, ka apdrošināšanas tirgus pieaugs viencipara skaitļa lielumā.
Visticamāk 2015.gadā turpinās pieaugt arī vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas segments, jo sabiedrība iegūst arvien vairāk zināšanu par šo apdrošināšanas veidu un vēlas pasargāt sevi no negaidītiem zaudējumiem. Tāpat prognozējam, ka pieaugs pirkumu apdrošināšana – iegādājoties kādu preci, ir vēlme to apdrošināt ātrā un vieglā veidā. Savukārt auto apdrošināšanas attīstība ir tiešā veidā atkarīga no sabiedrības noskaņojuma, jo nav zināms, vai tā būs gatava uzņemties zināmu risku, iegādājoties jaunas automašīnas. No vienas puses, autoparks turpina novecot, bet, no otras puses, var būt bažas par ekonomikas attīstību.
Kopumā apdrošinātājs BALTA šo gadu vērtē kā ļoti veiksmīgu – jau otro gadu pēc kārtas BALTAI izdodas sasniegt divciparu skaitļa pieaugumu parakstīto prēmiju apjomā. Pagājušajā gadā augām par 12%, tāpat arī 2014.gadā kopumā plānojam sasniegt 10% izaugsmi un pārspēt tirgus izaugsmes rādītājus.
BALTA mērķis ir arī nākamgad pārliecinoši nostiprināt savas līdera pozīcijas Latvijas tirgū. To plānojam izdarīt, gan palielinot esošā biznesa apjomus, gan izmantojot iespējas, ko mums sniegs apdrošinātāja BALTA un PZU darbības apvienošanās Latvijā.
Par apdrošinātāju BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.
Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 11 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.
„Balta” ietilpst „PZU Grupā”, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2013.gadā „PZU Grupa” apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,98 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.
Papildu informācija:
Linda Liekniņa
Stratēģiskā mārketinga un klientu direktora p.i.
Tel.: 2 9339426
E-pasts: linda.lieknina@balta.lv
Inga Bite
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.: 2 8626761
E-pasts: inga.bite@prae.lv