Nebiedē ne tāls ceļš, ne īgni pasažieri: 2018. gada drošākie uzņēmumu autoparki sagatavo savus autovadītājus stresa situācijām

07.12.2018

“Neviens darbinieks neiet uz darbu ar mērķi strādāt slikti, trūkst tikai izpratnes, tāpēc vadības uzdevums ir palīdzēt darbiniekiem veikt savus pienākumus labāk,” uzskata SIA “DOBELES AUTOBUSU PARKS” valdes priekšsēdētājs Aldis Rutkis. Tam piekrīt arī kravu pārvadātāja SIA “Kreiss” Kvalifikācijas nodaļas instruktors Andris Pļavenieks piebilstot, ka darbinieku drošībai jābūt vienai no uzņēmumu vadības prioritātēm. SIA “DOBELES AUTOBUSU PARKS” un SIA “Kreiss”  šogad konkursā “Drošākais uzņēmuma autoparks 2018” tika godalgoti ar zelta kategorijas apbalvojumu.

Stresa menedžments pasažieru pārvadātājiem

Aldis Rutkis ir pārliecināts, ka drošu autoparku balsta trīs “vaļi”: autoparka tehniskais stāvoklis, transporta vadītāji un uzņēmuma kultūra. Tāds ir arī apdrošināšanas sabiedrības BALTA un Satiksmes ministrijas rīkotās gada balvas “Drošākais uzņēmuma autoparks 2018” galvenais secinājums. Kā pārliecinājušies konkursa rīkotāji un dalībnieki, daloties pieredzē, līdzekļi, kā uzlabot autovadītāju darba apstākļus, ir dažādi. “DOBELES AUTOBUSU PARKS”, ieguldot autoparka tehniskajā attīstībā, līdztekus nemitīgi apmāca savus šoferus, pilnveidojot viņu profesionālo meistarību un arī specifiskas prasmes, piemēram, stresa menedžmentu.

“Ja kravu pārvadātāju krava pati par sevi “klusē” un neprasa īpašas komunikācijas spējas, tad autobusa vadītāja “krava” ir pasažieri, kas var būt kā labā, tā sliktā omā. Tam piedevām nāk Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka ne vien autobusa vadītāja, bet arī pasažieru pienākumus, un šoferim ir jāgādā, lai pasažieri tos ievērotu. Ja maršruta izpildes laikā gadījusies kāda problēmsituācija, šoferim ir jāmāk būt gana savaldīgam un aukstasinīgam, lai droši atgrieztos galapunktā,” autobusa šoferu izaicinājumus ieskicē Aldis Rutkis. Gādājot par to, lai šoferi savus pienākumus veiktu kvalitatīvi, uzņēmumā noteikts, ka “smagās tēmas”, tādas kā pasažieru sūdzības un ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, ar šoferi netiek apspriestas viņa maiņas laikā vai pirms tās.

Lai katra darbinieka laiks tiktu izmantots pēc iespējas efektīvāk, maršrutā Dobele – Rīga – Dobele ieviesti papildu reisi: “Iepriekš šoferi devās no Dobeles uz Rīgu agri no rīta, nīka astoņas deviņas stundas Rīgā un tad vakarā devās atpakaļ. Bet tagad rīta reisa šoferis pēcpusdienā brauc atpakaļ uz Dobeli ar mikroautobusu, kuru uz Rīgu ir nogādājis cits šoferis, kas mājup vedīs autobusa vakara reisa pasažierus.” Tāpat uzņēmuma vadība cenšas iespēju robežās pielāgot katra šofera vēlmei, ērtībai un prasmēm atbilstošas kategorijas izmēra transportlīdzekli, kā arī maršrutu, jo viens šoferis labāk jūtas, braucot pa vietējiem ceļiem, bet cits labprātāk mēro garāku ceļu uz Rīgu.

2018.gadā “DOBELES AUTOBUSU PARKS” reisos tika veiktas 49 pārbaudes, no kurām nevienā netika konstatēts kāds pārkāpums. Par priekšzīmīgo darbu, gada balvas “Drošākais uzņēmuma autoparks 2018” ietvaros, uzņēmumam tika pasniegta Satiksmes ministrija specbalva par drošāko uzņēmuma autoparku valsts pārvaldē.

Tālbraucēju akadēmija

Kravu pārvadāšanai ir cita specifika un arī citi izaicinājumi. Lai šoferi prasmīgi mācētu tikt ar tiem galā, kravu pārvadāšanas uzņēmums SIA “Kreiss” izveidojis savu Tālbraucēju akadēmiju. “Autoskolā var iegūt atbilstošas kategorijas braukšanas apliecību, bet ne izpratni par kravas pārvadāšanu. Tāpēc mums nekas cits neatlika, kā vien pašiem sagatavot šīs jomas speciālistus,” skaidro Kvalifikācijas nodaļas instruktors Andris Pļavenieks. “Kreiss” pats meklē potenciālos darbiniekus, apmāca tos un pēc mācībām nodrošina darbu uzņēmumā. Tāpat katrs transportlīdzeklis “Kreiss” autoparkā ir aprīkots ar rokasgrāmatu, kas detalizēti apraksta dažādus darba izpildes aspektus, tai skaitā, precīzu algoritmu, kas jādara, iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā.

Ņemot vērā lielos attālumus, ko veic “Kreiss” šoferi, uzņēmums īpaši gādā ne tikai par savu autovadītāju kompetenci, bet arī par komfortu. Garās stundas ceļā un neērti sadzīves apstākļi ir tālbraucēju ikdiena. Turklāt ne vienmēr ceļā atrodama pienācīga stāvvieta ar dušu un ēdināšanu. Tāpēc uzņēmums nodibinājis bāzi Francijā, kur ikviens šoferis var tikt pie dušas, guļvietas un pārtikas. Tomēr Andris Pļavenieks atzīst – ja jāizvēlas starp drošību vai komfortu, “Kreiss” par savu prioritāti uzskata pirmo aspektu: “Televizora ierīkošana vadītāja kabīnē šoferim, visticamāk, šķistu patīkama, taču ekstremālās bremzēšanas sistēma un citi pasīvās drošības rīki pavisam noteikti ir noderīgāki.”

“DOBELES AUTOBUSU PARKS” un SIA “Kreiss” ir divi no 9 uzņēmumiem, kas AS BALTA (PZU grupa) un Satiksmes ministrijas rīkotajā konkursā “Drošākais uzņēmuma autoparks 2018” tika atzīti par Zelta kategorijas laureātiem. Gada balva tika rīkota jau sesto gadu. Šogad kopumā tika godalgoti 33 uzņēmumu autoparki, kas aktīvi un atbildīgi iesaistās ceļu satiksmes drošības uzlabošanā. Ar pilnu laureātu sarakstu iespējams iepazīties interneta vietnē drosakais.lv .

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Latvijas iedzīvotāji 15 gadu laikā novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā. 2018. gada pirmajā ceturksnī PZU grupas neto peļņa sasniedza 249.6 miljonus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:
Līna Lisnere
AAS BALTA
komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 40 10 41
E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

Nadīna Erdmane
Deep White
projektu vadītāja
Tel.: +371 26 20 16 66
E-pasts: nadina@deepwhite.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.