Jūnijā augstākais reģistrēto apdegumu skaits

30.10.2015

Līdz ar siltā laika iestāšanos ir sākusies arī aktīva pikniku un grila sezona, tādēļ ir jābūt īpaši piesardzīgiem, atrodoties dzīvas uguns tuvumā, kā arī, lietojot degšķidrumus. Lai gan Latvijā lielākās apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) statistikas dati liecina, ka visbiežāk tiek pieteikti negadījumi, kad apdegumi ir radušies, applaucējoties ar verdošu ūdeni, kafiju vai tēju, tomēr apdegumi, kuri radušies tieši ugunskuru vai grila dēļ, ierindojas augstajā piektajā vietā.

„Analizējot statistikas datus, kopumā var secināt, ka tieši jūnijā ir vērojams pats augstākais pieteikto apdegumu skaits: pēdējo piecu gadu laikā ir iesniegti 232 pieteikumi, no kuriem 12,9% negadījumu ir bijuši tieši jūnijā. BALTA pieredzē ir arī īpaši smags gadījums, kad sieviete, cenšoties iekurināt kamīnu, guva plašus, vispārējus ķermeņa apdegumus, eksplodējot rokā esošai degmaisījuma pudelei. Pēcāk sieviete slimnīcā mirusi,” stāsta BALTA Personu atlīdzību nodaļas vadītāja Linda Juhna.

Tādēļ apdrošināšanas sabiedrība BALTA kopā ar Veselības inspekciju (VI) ir sagatavojusi ieteikumus, kā pareizi lietot degšķidrumu, lai izvairītos no nelaimes gadījumiem:

  • Pirms degmaisījuma lietošanas rūpīgi jāiepazīstas ar etiķetē sniegto informāciju par drošu lietošanu un jāseko tās norādēm;
  • Degmaisījumu nedrīkst liet atklātā ugunī, jo tas var izraisīt uzliesmojumu;
  • Kad tiek aizdedzināta uguns, degmaisījumu ir aizliegts turēt rokās, jo tas var izraisīt eksploziju, kuras rezultātā var gūt plašus, smagus apdegumus;
  • Degmaisījumu ir nepieciešams novietot drošā un bērniem nepieejamā vietā, rūpīgi to aiztaisot ciet, lai izvairītos no riska, ka bērns šo šķidrumu var netīšām iedzert;
  • Gadījumā, ja bērns vai pieaugušais ir iedzēris degmaisījumu, nedrīkst izraisīt vemšanu, jo šāda rīcība palielina risku šķidruma iekļūšanai plaušās un to bojāšanai. Cietušais nekavējoties jānogādā slimnīcā vai jāizsauc ātrā palīdzība, zvanot pa tālruni 113. Dodoties uz slimnīcu, konkrētā produkta iepakojums, jāpaņem līdzi un jāuzrāda ārstam;
  • Gadījumā, ja degmaisījumus saskaras ar roku ādu vai citu ķermeņa daļu, saskares vieta ir nekavējoties jāskalo ar lielu daudzumu tekoša ūdens;
  • Lietojot viegli uzliesmojošus līdzekļus, to tuvumā nedrīkst smēķēt.

Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.
Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 12 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.

BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2013.gadā PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,98 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Anita Irbīte
BALTA korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 456 444
E-pasts: anita.irbite@balta.lv

Arita Krūze
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.:+371 28 33 7073
E-pasts: arita.kruze@prae.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.