Biznesa konkurētspēju audzē ar labu veselību: uzņēmumi turpina arvien vairāk investēt darbinieku apdrošināšanā

29.10.2019

Veselības apdrošināšana Latvijas darba tirgū pamazām no “ekstras” kļuvusi par normu, un darbinieku piesaistē konkurētspējīgāki ir tie uzņēmumi, kuri saviem darbiniekiem piedāvā plašāka seguma veselības apdrošināšanas polises, norāda apdrošināšanas sabiedrībā BALTA (PZU grupa). Par šo tendenci liecina gan klientu skaita, gan izmaksāto atlīdzību pieaugums – BALTA pērn klientiem izmaksājusi veselības apdrošināšanas atlīdzības 11,7 miljonu eiro apmērā, ik dienu apstrādājot teju 700 klientu atlīdzību pieteikumu.

Apdrošināšanas sabiedrībā BALTA norāda, ka veselības apdrošināšana mūsdienu darba tirgū ir kļuvusi par standartu, ko darbinieki sagaida no potenciālā darba devēja. Tā arvien biežāk tiek izmantota kā biznesa konkurētspēju veicinoša priekšrocība, līdz ar to aug gan nozares pārdošanas apjomi, gan arī apdrošinātajām personām izmaksāto atlīdzību apmērs.

“Raugoties uz vidējo veselības apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaitu, ko ik dienas saņemam un apstrādājam, viennozīmīgi redzams, ka uzņēmumu darbinieki novērtē un aktīvi izmanto darba devēja sniegto atbalstu veselības apdrošināšanas formā. Mūsu veiktā pētījuma* dati liecina, ka 90% darbinieku labprātāk izvēlas strādāt uzņēmumā, kas saviem darbiniekiem piedāvā veselības apdrošināšanu. Arvien biežāk uzņēmumi izvēlas darbiniekiem iegādāties veselības apdrošināšanas programmas ar plašāku segumu, kas apliecina, ka darba devēji izprot lomu, kāda darbinieku piesaistē un lojalitātes stiprināšanā ir labai veselības apdrošināšanas polisei,” stāsta Sandra Pietkēviča, BALTA Personu produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja.

Visbiežāk polises izmanto traumatologa, ginekologa, neirologa un dermatologa apmeklējumam

Likumsakarīgi, ka veselības apdrošināšanas polises īpaši bieži tiek izmantotas, darbiniekiem dodoties uz obligātajām veselības pārbaudēm saistībā ar darba vides riska faktoriem. Papildus tām, vērtējot visbiežāk saņemtos atlīdzību pieteikumus pa medicīnas pakalpojumu grupām, redzams, ka darbinieki Latvijā visaktīvāk veselības apdrošināšanas polises izmanto, lai norēķinātos par diagnostiskiem izmeklējumiem un laboratoriskajām analīzēm, kas nepieciešamas, diagnozes precizēšanai. Tāpat klienti polises aktīvi izmanto, lai segtu izmaksas par ārstu maksas konsultācijām un to laikā veiktajām manipulācijām.

“Analizējot visbiežāk izmantotās maksas konsultācijas, redzam, ka priekšplānā izvirzās traumatologa un ginekologa vizītes, kam seko neirologa un dermatologa konsultācijas. No šīs statistikas varam secināt, ka līdz ar veselības polises nodrošināšanu darba devējs veicina darbiniekos atbildīgāku attieksmi pret savu veselību. Apdrošināti darbinieki var regulāri rūpēties par savu veselību, profilaktiski novēršot saslimšanas risku, kā arī ātrāk saņemt medicīnisko palīdzību slimības gadījumā. Tas nenoliedzami ir arī darba devēja ieguvums – jo ātrāk darbinieks izveseļojas, jo ātrāk var atgriezties darbā un dot savu ieguldījumu uzņēmuma izaugsmē,” norāda S. Pietkēviča.

Vislabāk apdrošināti – informācijas tehnoloģiju un komunikācijas pakalpojumu nozaru darbinieki

Konkurencei Latvijas darba tirgū kļūstot arvien saspringtākai, jūtams, ka darba devēji arvien biežāk interesējas par iespējām saviem darbiniekiem piedāvāt plašāku segumu ar tādām iespējām kā zobārstniecības pakalpojumi un zobu higiēna, sporta nodarbību apmaksa, medikamentu iegāde u. c., norāda S. Pietkēviča.

“Arvien vairāk mazo un vidējo uzņēmumu izrāda interesi saviem darbiniekiem nodrošināt veselības polises, sākotnēji izvēloties bāzes segumu (ambulatoro un slimnīcas pakalpojumu apmaksu). Tas, protams,  vērtējams kā pozitīvs solis, ņemot vērā, ka uzņēmumu rocība ir atšķirīga. Visdāsnāk veselības polisēm ir gatavas tērēt tās nozares, kurās jūtama vissaspringtākā cīņa par labākajiem profesionāļiem, piemēram, informācijas tehnoloģiju uzņēmumi. Līdz ar to amplitūda, cik gadā izmaksā polise vienam darbiniekam, atkarībā no apdrošināšanas seguma plašuma variē no aptuveni 90 eiro līdz pat teju 1200 eiro uz vienu darbinieku,” stāsta S. Pietkēviča.

Novērtē plašu līgumorganizāciju tīklu un ātru atlīdzības izmaksu

BALTA ik dienu saņem teju 700 veselības apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu no Latvijas uzņēmumu darbiniekiem un kopumā katru darba dienu atlīdzina medicīnisko pakalpojumu izmaksas vairāk nekā 45 000 eiro apmērā.

“Ikdienā strādājot ar klientiem, redzam, ka apdrošinātie darbinieki novērtē plaša līgumorganizāciju tīkla priekšrocības – proti, ja, saņemot pakalpojumu, ir iespējams norēķināties ar veselības karti. Tomēr gadījumā, ja par pakalpojumu samaksāts no paša līdzekļiem un atlīdzības saņemšanai apdrošinātājam tiek iesniegts čeks, tad klientiem ir svarīgas divas lietas: cik ērti ir pieteikt atlīdzību internetā, kā arī – cik ātri apdrošinātājs izmaksās atlīdzību,” stāsta S. Pietkēviča, norādot, ka BALTA pieredzē 93% gadījumu klientiem atlīdzība tiek izmaksāta 2 darba dienu laikā pēc pieteikuma saņemšanas.

Rūpes par darbinieka veselību – ieguldījums ar garantētu ienesīgumu

Kamēr valstī kvalitatīvi medicīnas pakalpojumi ne vienmēr ir savlaicīgi pieejami un cilvēku rūpes par savu veselību nereti ir nepietiekamas, tie darba devēji, kuri iegādājas saviem darbiniekiem veselības apdrošināšanu, īsteno divas būtiskas lietas – veicina savu darbinieku veselības un dzīves kvalitāti un sekmē sava biznesa konkurētspēju un ienākumus, jo tikai vesels darbinieks var būt produktīvs un efektīvs, norāda BALTA eksperte.

“Valsts darba inspekcija izpētījusi** – katrs trešais darbinieks uzskata, ka pēdējo gadu laikā pieaugusi darba veikšanai nepieciešamā garīgā piepūle, kas var izraisīt veselības traucējumus. Dzīves tempam kļūstot straujākam, svarīgi šajā tempā nepazaudēt fokusu uz svarīgāko – veselību, kas ir jebkuras dzīves funkcijas, arī darba un profesionālās karjeras, pamatā,” noslēdz S. Pietkēviča, atgādinot darba devējiem, ka rūpes par saviem darbiniekiem nozīmē arī rūpes par savu biznesu.

 

*BALTA 2017. gada pētījuma dati

** Valsts darba inspekcijas 2018. gada darbības pārskats

 

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2018. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 104,7 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 16 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību Polijā. 2018. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,5 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.


 

Papildu informācija:

Līna Lisnere
AAS BALTA
komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 40 10 41
E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

Nadīna Erdmane
Deep White
projektu vadītāja
Tel.: +371 26 20 16 66
E-pasts: nadina@deepwhite.lv

 

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.