BALTA: vētras zaudējumu rezerves otrdienas rītā pārsniedz 315 000 EUR; klienti arvien turpina pieteikt zaudējumus

08.08.2023

Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) otrdienas rītā ik minūti saņem vidēji pa atlīdzības pieteikumam, kopējam atlīdzības pieteikumu skaitam ap plkst.11.00 sasniedzot 167, no kuriem 87 pieteikumi ir KASKO, bet 80 – īpašuma apdrošināšanā. Atlīdzībās par vētras nodarītajiem zaudējumiem patlaban rezervēti vairāk nekā 315 000 EUR, tomēr BALTA pārstāvji norāda, ka patiesās izmaksas objektīvi varēs aplēst vien nedēļas otrajā pusē, jo zaudējumi joprojām tiek pieteikti un to apjoms – novērtēts, taču jau tagad paredzams, ka tas pārsniegs pusmiljona eiro robežu.

“Salīdzinot ar citām lielākām vētrām pēdējos gados, šogad īpaši daudz cietušas klientu automašīnas. No klientu iesūtītajām fotogrāfijām redzam, ka daļai auto bojājumi no krītošiem kokiem vai spēcīgās krusas ir tik ievērojami, ka transportlīdzeklis būs jānoraksta. Savukārt īpašuma apdrošināšanā bojājumi nodarīti māju jumtiem, fasādēm, saimniecības ēkām. Ir klienti, kuriem bojājumi nodarīti visam īpašumam. Esam saņēmuši arī vairākus atlīdzības pieteikumus sējumu apdrošināšanā, kur zaudējumu apjoms tiek novērtēts,” stāsta Ainārs Puķe, BALTA Īpašuma apdrošināšanas atlīdzību pārvaldes vadītājs.

Visvairāk atlīdzības pieteikumu – teju puse – saņemts no Dobeles novada, un daudz pieteikumu ir arī no Tērvetes, Tukuma, Talsiem, Brocēniem un Augšdaugavas novada.

Kā norāda BALTA pārstāvis, patlaban apdrošinātāja prioritāte ir sniegt operatīvu palīdzību saviem klientiem. “Šobrīd  jau sākušies glābšanas darbi – sadarbībā ar mūsu partneriem vai klienta izvēlētiem būvniekiem 10 īpašumos notiek pagaidu jumtu uzstādīšana. Klientiem, kuriem nav iespējams uzturēties savā mājoklī, sedzam pagaidu īres risinājumus. KASKO klientiem vairāk nekā 10 gadījumos jau esam uzstādījuši pagaidu logus, bet tiem klientiem, kuri iegādājušies attiecīgo segumu, nodrošinām aizvietošanas auto. Saņemto zvanu skaits pēdējo 24 stundu laikā ir palielinājies vairāk nekā par pusi un strādājam pastiprinātā režīmā, lai pēc iespējas ātrāk varētu palīdzēt klientiem atgriezties ierastajā ikdienas ritmā,” norāda Ainārs Puķe.

“Atgādinām, ka vētras un krusas nodarīti zaudējumi ir mūsu īpašuma un KASKO apdrošināšanas pamata segumā, tāpēc zaudējumu gadījumā aicinām pieteikt atlīdzību BALTA mobilajā lietotnē, pašapkalpošanās portālā vai pa tālruni 675 333 75, un mūsu eksperti centīsies pēc iespējas ātrāk sniegt palīdzību,” atgādina Ainārs Puķe.

BALTA pārstāvis norāda, ka KASKO atlīdzības pieteikumi saņemti arī no klientiem, kuru auto vakar atradušies Lietuvā, kur vētra plosījusies ar lielu spēku. “Lietuvā šīs vētras nodarītie zaudējumi varētu būt lielāki, jo BALTA māsas kompānija “Lietuvos Draudimas” otrdienas rītā saņēmusi jau vairāk nekā 1200 atlīdzību pieteikumu, no kuriem vairāk nekā 90% ir par īpašumam nodarītiem zaudējumiem. Savukārt Igaunijā vētra plosījās pirmdienas naktī un otrdienā,” norāda Ainārs Puķe.

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2022. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 144,6 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 19 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. Plašāka informācija internetā: www.balta.lv un www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Līna Barkovska

AAS BALTA

komunikācijas vadītāja

E-pasts: lina.barkovska@balta.lv

 

Ligita Mieze

Deep White

projektu vadītāja

E-pasts: ligita@deepwhite.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.