Apdrošināšanas kompānijaBalta(PZU Grupa) sasniegusi pusgada peļņu 542 tūkstošu eiro apmērā. Iepriecinošs ir fakts, ka apdrošināšanas tehniskais rezultāts ir uzlabojies par 674 tūkstošiem eiro, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu.
„Pērn varējām novērot, ka apdrošināšanas kompānijas Latvijā nopelnīja nevis apdrošināšanas darbības dēļ, bet gan, pateicoties veiksmīgajām investīcijām. Tieši šī iemesla dēļ esam īpaši gandarīti par BALTA pirmā pusgada rezultātu un peļņu no apdrošināšanas darbības,” skaidro BALTA valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks.
Pozitīvu pienesumu uzņēmuma pamatdarbības rezultātam ir devušas iepriekšējos gados veiktās aktivitātes izdevumu samazināšanas jomā, kā arī būtiskais parakstīto prēmiju apjoma pieaugums.Baltair audzējusi parakstīto prēmiju apjomu līdz 33.4 miljoniem eiro, kas ir par 28% vairāk nekā pērn pirmajos sešos mēnešos. Apdrošinātāja parakstīto prēmiju apjoms ir audzis būtiski virs tirgus līmeņa, kas šajā periodā bija 7%. Jāpiemin, ka daļu pieauguma ir nodrošinājis no PZU LT Latvijas filiāles pārņemtais portfelis.
Klientiem piekritušās atlīdzības šajā laika periodā ir 17.3 miljoni eiro, kas ir par 28% vairāk nekā pērn.
Saskaņā ar Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) publiskotajiem, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) apkopotajiem šī gada pirmā ceturkšņa nedzīvības apdrošināšanas tirgus Latvijā datiem BALTA turpina nostiprināt savas līderpozīcijas pēc parakstīto prēmiju apjoma ar 24% tirgus daļu, tuvākajam konkurentam atpaliekot par 6 procentpunktiem.
Kā stāsta BALTA valdes priekšsēdētājs Bogdans Benčaks, šajā pusgadā BALTA ir spējusi lieliski piemēroties mainīgajiem tirgus apstākļiem un piedāvāt kvalitatīvus apdrošināšanas pakalpojumus. „Līdztekus cītīgam darbam apdrošināšanā esam zīmola pārmaiņu procesā. Jau 12 no 44 mūsu klientu apkalpošanas vietām visā Latvijā - Ventspils, Cēsis, Tukums, Talsi, Liepāja, Ogre, Rēzekne, Balvi, Saldus, Smiltene, Madona un Rīga – strādā “zem” jaunā BALTA logo. Šī gada inovāciju ieceres arī vēl neesam iztērējuši un strādājam pie jaunu apdrošināšanas pakalpojumu ieviešanas,” norāda B. Benčaks.
26. augustā BALTA mātes kompānija PZU Grupa (Polija) publiskojusi 2015. gada pirmā puses rezultātus, ziņojot par rekordlielu parakstīto prēmiju apjomu - 2.15 miljardiem eiro: salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, parakstītās prēmijas pieaugušas 8.2%. Klientiem piekritušas atlīdzības 1.42 miljardu eiro apmērā. PZU Grupa šī gada pirmo pusi noslēgusi ar peļņu - 310 miljoni eiro.
Par apdrošinātāju BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.
Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 12 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.
BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2013.gadā PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,98 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.
Papildu informācija:
Anita Irbīte
BALTA korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 456 444
E-pasts: anita.irbite@balta.lv
Arita Krūze
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.:+371 28 337 073
E-pasts: arita.kruze@prae.lv