BALTA: mazgāt vai nemazgāt automašīnu - tāds ir jautājums!

13.05.2014

Kā liecina Latvijā lielākās apdrošināšanas sabiedrības BALTA novērojumi, klienti pēc remonta pakalpojumu saņemšanas ir priecīgi par nomazgātu automašīnu un uzskata to par labu servisu. Bet kā ir ar ikdienu? Katram pieredzējušam autovadītājam ir savs viedoklis par automašīnas mazgāšanas biežumu un veidu, tāpēc BALTA ir apkopojusi noderīgus ekspertu padomus, lai automašīna izskatītos skaisti un kalpotu ilgāk.

BALTA speciālisti izdala divus atsevišķus - ziemas un vasaras - automašīnas mazgāšanas režīmus. Ziemā automašīnas mazgāšanai ir savi nosacījumi, jo ceļu apstrāde ar sāli saturošiem pretslīdes maisījumiem veicina automašīnu rūsēšanu. Ja ziemas laikā automašīna tiek turēta salīdzinoši siltā garāžā, automašīnu ir nepieciešams noskalot no sāls un netīrumiem, jo rūsai patīk siltums. Rūsa ir nepatīkams sabiedrotais, kas spēkrata īpašniekus var novest pie lielām izmaksām - no dažādu tehnisko mezglu nomaiņas līdz pat automašīnas pilnīgai pārkrāsošanai.

Tomēr šobrīd aktuālāks ir jautājums par vasaras automašīnu mazgāšanas režīmu. Speciālistu domas par automašīnu mazgāšanas praktisko nepieciešamību vasarā dalās. BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis skaidro: „Automašīnas tīrībai vasarā ir kosmētiska jeb vizuāla nozīme. Cilvēki jūtas labāk sakārtotā un tīrā vidē, kas attiecas arī uz automašīnām. Autovadītājam ir lielāks prieks, ja automašīna izskatās labi un saulē laistās. Arī pētījumos ir pieradīts, ka, piemēram, darba auto šoferi, kuriem darba devējs var nodrošināt biežāku auto mazgāšanu un uzturēšanu kārtībā, pret spēkratu izturas saudzīgāk, tie kalpo ilgāk un prasa mazākas remonta izmaksas. Labs automašīnas vizuālais izskats ikdienā paaugstina tās vērtību ne tikai pircēju, bet arī paša automašīnas īpašnieka acīs. Jāpiebilst, ka svarīgi ir ievērot logu un spoguļu tīrību ikdienā galvenokārt drošas kustības dēļ.”

Ingus Savickis stāsta, ka BALTA apdrošināšanas atlīdzību pieredzē ir vairāki atlīdzību pieteikumi par netīrumu nodarītiem automašīnas bojājumiem. BALTA ir saņēmusi atlīdzību pieteikumus, kad automašīnas virsbūves ir noklāta ar tā sauktajām makrofleksa putām no blakus atkritumu tvertnē izmestā putu balona uzsprāgšanas. Līdzīgs negadījums bijis arī citam automašīnas īpašniekam, kura automašīnas salonā eksplodējušais pulverveida ugunsdzēšamais aparāts bija noklājis visu automašīnu ar ļoti smalkiem un blīviem putekļiem, kā rezultātā automašīnas salonam bija nepieciešams veikt ķīmisko tīrīšanu.

Minētie gadījumi ir salīdzinoši reti netīrumu riski automašīnām, taču nedrīkst aizmirst katram autovadītājam ierastos putnu „laimes” sveicienus jeb zīmogus uz automašīnām. Eksperts atgādina, ka svarīgi putnu izkārnījumus no automašīnu krāsotajām virsmām notīrīt savlaicīgi, vislabāk tajā pašā dienā, jo to ķīmiskais sastāvs var sabojāt automašīnas krāsojumu, novedot pie papildus izmaksām. BALTA atlīdzību pieredze rāda, ka šādus bojājumus visbiežāk novērš ar krāsotās virsbūves detaļas pulēšanu.

BALTA eksperti norāda, ka arī automašīnas mazgāšana var radīt bojājumus automašīnai - neatkarīgi vai automašīnas mazgāšanu veicat paši, vai to veic automazgātuve. Taču svarīgi atcerēties - ja automašīnas mazgāšanu veic paši, tad tā būs īpašnieka atbildība, bet, ja nekvalitatīvo mazgāšanu veiks automazgātuve, tad tai arī ir jāatlīdzina radītie zaudējumi. Lielākajiem un atbildīgākajiem šāda pakalpojuma sniedzējiem noteikti būs arī civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.

BALTA atlīdzību pieteikumu pieredze liecina, ka automātiskajās automazgātuvēs iegūtie bojājumi lielākoties piedzīvoti, neatbilstoši novietojot automašīnu mazgāšanas laikā. Retos gadījumos krāsojumi tiek bojāti no cieta materiāla paliekām automātiskajās slotās. Tāpēc BALTA eksperti iesaka pēc automātiskās mazgātuves apmeklēšanas apskatīt automašīnu un jaunu automašīnas virsbūves defektu gadījumā vērsties pie pakalpojuma sniedzējiem. Taču nedrīkst aizmirst, ka dažkārt, neprofesionāli mazgājot automašīnas ar rokām, var radīt vēl lielākus skrāpējumus. Tāpēc automašīnas mazgāšana pie liela dubļu un smilšu daudzuma jāveic ļoti uzmanīgi, regulāri skalojot mazgājamo palīglīdzekli, kā arī nežēlojot ūdens daudzumu, jo pat pie nelieliem netīrumiem ir iespējams būtiski bojāt automašīnas krāsojumu.

„Atbildīgas automazgātuves apdrošina riskus, kurus tās var nodarīt klientu automašīnām. Bojājumu gadījumā ir jāiesniedz mutiska un rakstiska pretenzija pakalpojuma nodrošinātājam. Attiecīgi, ja vainīgas zaudējumu radīšanā būs automazgātuve, tad nodarītā skāde tiks kompensēta no pakalpojumu sniedzēja civiltiesiskās apdrošināšanas līguma. Ir gadījumi, kad nomazgājot atklājas sīkas automašīnas virsbūves skrambas, kuras zem biezo netīrumu kārtas nebija iepriekš pamanītas. Šādu bojājumu novēršana noteikti nav automazgātuves atbildība,” skaidro BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis.

BALTA ekspertu padomi, attīrot automašīnas virsbūvi no netīrumiem:
• Pašiem mazgājot auto, jāparūpējas par lielu ūdens daudzumu, ar kuru noskalot netīrumus, kā arī regulāri skalot sūkli vai lupatu, kura tiek izmantota virsmas attīrīšanai;
• Putnu izkārnījumus no automašīnas virsbūves nepieciešams notīrīt pēc iespējas ātrāk ar mitru lupatu vai salveti. Ja netīrumi ir piekaltuši, tad pirms notīrīšanas uz netīrās vietas var uzlikt slapju lupatu vai salveti, ļaujot tai atmērcēt netīrumu apmēram desmit minūtes un tad notīrot;
• Noteikti nedrīkst slaucīt netīras auto krāsotās virsmas ar sausu lupatu, tādējādi ar abrazīvajām netīrumu daļiņām bojājot krāsojumu;
• Pēc auto saņemšanas no automazgātuves ieteicams apsekot savu auto, lai novērtētu tā vizuālo stāvokli pēc mazgāšanas.

Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.

Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 11 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.

Papildu informācija:

Anita Irbīte
BALTA komunikācijas speciāliste
Tel.: 2 6372678
E-pasts: anita.irbite@balta.lv

Inga Bite
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.: 2 8626761
E-pasts: inga.bite@prae.lv

 

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?
Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. 

Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?
Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. 

Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Plašsaziņas līdzekļu pārstāvjus aicinām sazināties ar BALTA komunikācijas vadītāju:

    Līna Lisnere
    E-pasts: lina.lisnere@balta.lv