BALTA galvenais risku parakstītājs: „Autoparku tehniskais stāvoklis uzlabojas, taču šoferu kvalifikācija vēl jāattīsta.”

30.10.2015

BALTA gada balvas „Drošākais uzņēmuma autoparks 2014” pieteikšanās un 1.kārta ir jau noslēgusies. Patlaban norisinās konkursa 2.kārtas vizītes finālā iekļuvušo uzņēmumu autoparkos. Kopumā šogad konkursā pieteicās 42 Latvijas uzņēmumi, kuru autoparkā ir vismaz 10 spēkrati. BALTA galvenais risku parakstītājs Edgars Goldmanis norāda: „Ar katru gadu arvien vairāk ir iespējams novērot, ka konkursa „Drošākais uzņēmuma autoparks” dalībnieku izpratne par autoparka vadību aug. Īpašs prieks ir atgriezties pie dalībniekiem, kas piedalījušies jau iepriekš, un redzēt, ka ir veikti mūsu ieteiktie labojumi.”

Šogad BALTA gada balvā kopumā pieteicās 42 uzņēmumi, kas vēlējās pierādīt, ka tieši viņu autoparks ir visdrošākais Latvijā. Izvērtējot ikviena pieteiktā uzņēmuma iesniegto informāciju, kā arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) statistiku par uzņēmuma transportlīdzekļiem un to tehnisko stāvokli, konkursa žūrija, kuras sastāvā ietilpst BALTA galvenais risku parakstītājs Edgars Goldmanis, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands, Drošas Braukšanas Skolas (DBS) valdes loceklis Edmunds Ozolnieks, auto eksperts un žurnālists Normunds Avotiņš, kā arī satiksmes psiholoģijas sertifikāta īpašniece Daina Voita, atlasīja finālistus, kuru autoparki atbilda visiem konkursa 2.kārtas kritērijiem.

Finālā iekļuvušo uzņēmumu autoparkus ekspertu komanda no šī gada 3.novembra apmeklē klātienē, lai ar padziļinātas intervijas un anketas palīdzību izvērtētu katra autoparka tehnisko stāvokli, darbinieku sagatavotību un drošību. Titula „Drošākais uzņēmuma autoparks” pretendenti tiek vērtēti vairākās kategorijās, atsevišķi iedalot kravu pārvadītājus, mazāka riska autoparkus, pasažieru pārvadātājus, kā arī šī gada jaunieviestajā kategorijā - straujākā izaugsme. Šogad BALTA gada balvas finālā ir iekļuvuši uzņēmumu autoparki no Rīgas, Jelgavas, Valmieras, Ventspils, Daugavpils, kā arī Liepājas, tādējādi pārstāvot ikvienu Latvijas reģionu.

„Jau kopš novembra sākuma ar BALTA gada balvas konkursa žūrijas locekļiem braucam vizītēs uz finālā iekļuvušo uzņēmumu autoparkiem. Pirmkārt, jāsaka, ka mums ir liels prieks, ka šogad atkal konkursa finālā redzam gan jau iepriekšējo gadu dalībniekus, gan pavisam jaunus pretendentus. Šo vizīšu laikā esam secinājuši, ka uzņēmumu autoparku kopējais stāvoklis pakāpeniski ik gadu uzlabojas. Protams, ir vēl daudz, ko attīstīt, taču progress ir pozitīvs. Augstu vērtējams tas, ka uzņēmumi nodrošina saviem darbiniekiem tehniski jaunākus transportlīdzekļus, kā arī izmanto jaunās tehnoloģijas, lai plānotu maršrutus, loģistiku, ātrumu, degvielas patēriņu. Tas parāda, ka uzņēmumi rūpējas par to, lai šoferu veiktie maršruti un braukšanas stils būtu ne tikai droši, bet arī ekonomiski izdevīgi,” norāda E.Goldmanis.

Tāpat E. Goldmanis norāda, ka ir vairākas lietas, kas uzlabojamas ikvienam autoparkam: „Īpaši nepieciešams piestrādāt pie autoparka šoferu sagatavošanas, rūpējoties par savu darbinieku drošību un profesionalitāti. Pieņemot darbā šoferi, būtu nepieciešams ne tikai pārliecināties, ka viņam ir attiecīgās kategorijas autovadītāja apliecība, bet arī noskaidrot to, kāda ir viņa iepriekšējā darba pieredze, kā arī teorētiskās un praktiskās zināšanas. Ļoti svarīga ir arī šoferu psiholoģiskā sagatavotība – jebkura transportlīdzekļa vadītājam ir jāspēj attiecīgi un profesionāli rīkoties ikvienā situācijā, piedaloties ceļu satiksmē.”

BALTA gada balvas „Drošākais uzņēmuma autoparks” laikā žūrijas komanda ikviena konkursa dalībnieka autoparku vērtē no dažādiem skatupunktiem – izvērtējot gan uzņēmuma vadības attieksmi, instruktāžu nodrošinājumu, šoferu apmācības, gan arī šoferu attieksmi un atbildību pret viņu „darbarīku” - transportlīdzekli. Taču šādu uzņēmuma autoparka izpēti un analīzi apdrošinātājs BALTA veic, ne tikai darbojoties konkursā, bet arī ikdienā strādājot ar saviem klientiem. Kā norāda E.Goldmanis, apdrošinātājs ir uzticams sadarbības partneris, kas ne vien palīdzēs grūtā brīdī, izmaksājot atlīdzību par jau notikušu negadījumu, bet arī palīdzēs jau iepriekš novērst nelaimes cēloņus. Apdrošināšanas kompāniju uzdevums ir informatīvi ieteikt vēlamos uzlabojumus un nodot klientam visas nepieciešamās drošības instrukcijas, lai būtu iespējams izvairīties no negadījumiem.

BALTA gada balvu „Drošākais uzņēmuma autoparks”, kas norisinās jau trešo gadu, organizē Latvijā lielākā apdrošināšanas sabiedrība BALTA, sadarbojoties ar Satiksmes ministriju, DBS, Latvijas Darba devēju konfederāciju (LDDK), CSDD un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK). Kā partneri konkursu atbalsta arī Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija, autopārvadātāju asociācija „Latvijas auto” un ziņu portāls Delfi.lv.

Konkursa noslēgumā 2015.gada 22.janvārī ikvienam konkursa dalībniekam būs iespēja bez maksas apmeklēt semināru „Tehnoloģijas un drošība”. Semināru ar ielūgumiem būs iespējams apmeklēt arī apdrošinātāja BALTA un DBS klientiem, kā arī, iegādājoties biļeti, noslēguma pasākumu varēs apmeklēt arī ikviens cits interesants. Par biļešu iegādi informācija sekos vēlāk.

BALTA gada balvas „Drošākais uzņēmuma autoparks" konkursa mērķis ir uzlabot kopējo satiksmes drošību Latvijā, sniedzot uzņēmumiem praktisku informāciju, kā uzlabot sava autoparka pārvaldību. Pirmo reizi konkurss notika 2012.gadā.

Konkursu organizē Latvijā lielākā apdrošināšanas sabiedrība BALTA kopā ar Satiksmes ministriju un „Drošas Braukšanas Skolu” (DBS). Kā partneri konkursu atbalsta arī Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK), Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija, autopārvadātāju asociācija „Latvijas auto” un ziņu portāls Delfi.lv.

Konkursa mērķis ir noskaidrot Latvijas uzņēmumus, kuros vissekmīgāk tiek veikta autoparku pārvaldīšana, kā arī palīdzēt uzņēmumiem izvērtēt iespējamos riskus, kas saistīti ar autoparku un sniegt padomus tā efektīvākā un drošākā vadīšanā, uzlabojot kopējo satiksmes drošību Latvijā.

Papildu informācija:

Linda Liekniņa
Stratēģiskā mārketinga un klientu direktora p.i
Tel.: 2 9339426
E-pasts: linda.lieknina@balta.lv

Inga Bite
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.: 2 8626761
E-pasts: inga.bite@prae.lv

 

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.