Apdrošināšanas akciju sabiedrība BALTA (PZU grupa) šī gada deviņos mēnešos saglabājusi līderpozīcijas Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgū. BALTA bruto parakstīto prēmiju apjoms sasniedzis 81,6 miljonus eiro*, kas ir par 7% mazāk nekā gadu iepriekš. Apdrošināšanas sabiedrības peļņa šajā periodā bija 11 miljoni eiro.
“Apdrošināšanas tirgus ir samērā strauji reaģējis uz Covid-19 ietekmi, ko uzskatāmi var redzēt Latvijas apdrošinātāju asociācijas datos par tirgus apjoma izmaiņām – tie norāda uz 4,4% kritumu gada deviņos mēnešos. Apjoma sarukumu tirgū nosaka gan darījumu skaita samazināšanās, gan cenu izmaiņas. Situācija nenoliedzami ir izaicinājumiem pilna ikvienam apdrošinātājam, un mūsu uzdevums šajā laikā ir bijis un būs darīt visu iespējamo, lai pielāgotos mainīgajiem apstākļiem un turpinātu sniegt mūsu klientiem atbalstu arī tā dēvētajā „jaunajā realitātē”, piedāvājot gan jaunus produktus, gan pielāgojot jau esošos,” stāsta Īans Kenedijs (Iain Kennedy), BALTA valdes priekšsēdētājs.
Ī. Kenedijs norāda, ka Covid-19 laikā nozare pēc iespējas nākusi pretī saviem klientiem, iekļaujot esošajos segumos jaunus riskus un radot produktus, kas klientus pasargātu no patlaban pasaulē aktuālajiem riskiem. Turklāt pielāgošanās jaunajiem apstākļiem arvien turpinās. „Covid-19 ir atstājis tik milzīgu iespaidu, ka ne BALTA, ne arī industrija kopumā nevar panākt ievērojamu situācijas uzlabojumu. To izprotot, skatāmies, kur varam dot savu pienesumu un atvieglot situāciju. Papildus jau esošajiem produktiem, ziedojumiem un sociāliem pasākumiem, kas vērsti uz risku mazināšanu, mēs nemitīgi vērtējam, kādus vēl jauninājumus ieviest, lai palīdzētu sabiedrībai pārvarēt šo sarežģīto laiku,” norāda Ī. Kenedijs.
„BALTA bija pirmais apdrošinātājs tirgū, kas uzsāka piedāvāt Covid-19 apdrošināšanu juridisku personu darbiniekiem, papildinot esošo nelaimes gadījumu apdrošināšanas produktu, lai darba devēji varētu atbalstīt savus darbiniekus šajā sarežģītajā laikā un sniegt tiem papildu drošības sajūtu. Lai gan šogad ir ievērojami krities ceļojumu apdrošināšanas apjoms, jo pašreizējā situācijā ceļojumi ir ļoti ierobežoti visā Eiropā, vasarā, kad iespēja ceļot atkal parādījās, atbildējām uz tirgus situāciju, pielāgojot BALTA ceļojumu apdrošināšanas produktu esošajai situācijai un iekļaujot tajā atsevišķus ar Covid-19 saistītus riskus. Reaģējot uz Covid-19 ienestajām izmaiņām ikdienā, esam pielāgojuši arī citus produktus, veselības apdrošināšanas segumā iekļaujot ārstu tiešsaistes konsultāciju apmaksu vai īpašuma polisēs – uzņēmuma aprīkojuma aizsardzību ārpus darbavietas attālinātā darba apstākļos, jo līdz ar Covid-19 radītajiem ierobežojumiem mainās arī klientu vajadzības, radot pieprasījumu pēc apdrošināšanas iepriekš nepiedzīvotās situācijās,” norāda Ī. Kenedijs.
Šī gada pirmajos deviņos mēnešos BALTA bruto izmaksāto atlīdzību apjoms sasniedzis 42,2 miljonus eiro.
Komentējot bruto parakstīto prēmiju izaugsmi pēc klientu segmenta, Ī. Kenedijs norāda, ka fizisko personu tirgus nozarē attiecībā pret iepriekšējo gadu ir krities straujāk – pirmajā pusgadā par 6%. Kritums juridisko personu segmentā salīdzinoši ir tikai 1,6%, kas lielā mērā ir veselības apdrošināšanas dēļ, jo tās apjoms šogad ir nedaudz pieaudzis.
“Epidemioloģiskā situācija viennozīmīgi būs būtisks faktors, vērtējot prognozes par nozares attīstību tuvākajā periodā. Līdzšinējie dati liecina, ka Covid-19 ir ļoti spēcīga ietekme uz apdrošināšanas nozari. Tajā pašā laikā šobrīd gan valsts, gan uzņēmumi, kā arī veselības iestādes jaunajiem apstākļiem ir daudz labāk sagatavoti – ir gūta pieredze, ir izstrādāti rīcības plāni. Arī BALTA arvien seko līdzi notikumu attīstībai un ir gatava pielāgoties – turpinām attīstīties digitāli, pilnveidojot gan mūsu pašapkalpošanās portālu, gan iespējas saņemt pakalpojumus BALTA mobilajā lietotnē. Aicinām arī klientus un sabiedrību būt atbildīgiem un šajā laikā pēc iespējas vairāk izmantot visas attālinātās saziņas iespējas, ko piedāvā pakalpojumu sniedzēji,” Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus līdera tuvākās nākotnes plānus un prioritātes iezīmē Ī. Kenedijs.
* Pirms OCTA atskaitījumiem.
Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2019. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 114,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 16 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2019. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,62 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.
Papildu informācija:
Līna Lisnere AAS BALTA komunikācijas vadītāja Tel.: +371 26 40 10 41 E-pasts: lina.lisnere@balta.lv |
| Janīna Biteniece Deep White projektu vadītāja Tel.: +371 26 70 63 61 E-pasts: janina@deepwhite.lv |