Aukstā laikā deg vairāk; lielākā pieteiktā atlīdzība sasniedz 100 tūkstošus eiro

08.03.2018

Iestājoties aukstākiem laikapstākļiem, būtiski palielinās pieteikto apdrošināšanas atlīdzību skaits par uguns radītiem bojājumiem ēkām, kur biežākais cēlonis – nepareizi ekspluatētas apkures sistēmas un netīrīti dūmvadi. Šogad janvārī un februārī apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) saņēmusi jau vairāk nekā 30 atlīdzību pieteikumus par uguns radītiem bojājumiem, lielākajai atlīdzībai sasniedzot 100 tūkstošu eiro atzīmi.


“Šī gada lielākās atlīdzības pieteikums ir par ugunsgrēku, kas noticis februāra aukstākajās dienās. Precīzi zaudējumi apmēri vēl tiek vērtēti, un iemesls skaidrots, bet pastāv aizdomas, ka ugunsgrēks, izcēlies tieši skurstenī,” stāsta BALTA Atlīdzību direktors Ingus Savickis, norādot, ka ugunsgrēks bieži vien ir sekas vieglprātīgai attieksmei pret drošību. I.Savickis skaidro, ka aukstākā laikā apkures sistēmas tiek noslogots daudz intensīvāk, kā rezultātā potenciāli var rasties apkures sistēmas, tostarp skursteņa, bojājumi, kamdēļ izceļas ugunsgrēks.


Latvijas Skursteņslaucītāju amata brālības valdes loceklis Guntis Brakmanis savā praksē novēro, ka liela daļa cilvēku ir neapzinīgi un netīra skursteņus atbilstoši noteikumiem, kas savukārt izraisa sodrēju aizdegšanos. Ministru kabineta noteikumi paredz, ka tieši cietā kurināmā dūmvadi jātīra vismaz divas reizes gadā.


“Ja sabiedriskajās ēkās ar zināmu regularitāti tiek veikta dūmvadu kontrole, privātajā sektorā diemžēl to nedara neviens. Pats tikko biju liecinieks ugunsgrēkam, kad skurstenī dega sodrēji. Skats grandiozs – pie mājas trīs ugunsdzēsēju mašīnas un ātrā palīdzība,” skaidro G.Brakmanis.


Skursteņslauķu izsaukumu intensitāte ik gadu pieaug septembrī, kad pāris mēnešu laikā līdz apkures sezonas sākumam jāpaspēj veikt milzum daudz darbu, taču speciālists atgādina un aicina laikus parūpēties par dūmvadu tīrību gan apkures sezonas laikā, gan tās beigās, nevis tikai īsi pirms tās sākuma.


Saskaņā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta datiem katru gadu gandrīz desmitā daļa no ugunsgrēkiem izceļas tieši apkures problēmu dēļ. No tiem apmēram pusē gadījumu iemesls ir apkures iekārtu ekspluatācijas noteikumu pārkāpumi. Ik gadu ugunsdzēsēji glābēji dzēš vairāk nekā 500 ugunsgrēkus, kuros netīrītu skursteņu dēļ deg sodrēji dūmvados.


Ugunsdrošībai apkures sezonas laikā BALTA un Latvijas Skursteņslaucītāju amata brālība iesaka:


• vērsties pie speciālistiem, lai atbilstoši normatīvajiem aktiem veiktu regulāru apkures sistēmu, tostarp dūmvadu pārbaudi un tīrīšanu;
• veikt apkures sistēmu atbilstošu uzraudzību, lai jau savlaicīgi varētu pamanīt iespējamos bojājumus (piemēram, metāla dūmvadiem ir ierobežots darbības laiks, pēc kura tie ir jānomaina);
• lietot sausu malku. Dedzinot slapju malku, pastiprināti rodas sodrēji, kvēpi un kondensāts, kas pēc ilgstošas uzkrāšanās var izraisīt aizdegšanos. Malka kurināšanai ir jāsagatavo divus gadus iepriekš;
• uzstādīt mājoklī dūmu detektoru, kas savlaicīgi ar skaņas signālu brīdinās par piedūmojumu, kā arī stingri ievērot Ugunsdrošības noteikumus.

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA


Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Latvijas iedzīvotāji 15 gadu laikā novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā. 2017. gada pirmajos trīs ceturkšņos PZU grupas neto peļņa sasniedza 697.7 miljonus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.


Papildu informācija:
Juta Šteinerte,
BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 45 64 44
E-pasts: juta.steinerte@balta.lv


Ieva Balode,
NORDS PORTER NOVELLI
vecākā projektu vadītāja
Tel.: +371 26 15 84 80
E-pasts: ieva.balode@porternovelli.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Uz atsauksmi atbildēsim pēc iespējas ātrāk, bet ne ilgāk kā 20 dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.