Apdrošināšanas akciju sabiedrība BALTA (PZU grupa) šī gada pirmajā pusgadā saglabājusi līderpozīcijas Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgū, uzņēmuma bruto parakstīto prēmiju apjomam pieaugot par 12% un sasniedzot 59,9 miljonus eiro*. Apdrošināšanas sabiedrības peļņa gada pirmajos sešos mēnešos bija 7,4 miljoni eiro.
“Pēdējos divos gados Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus piedzīvoja ļoti strauju izaugsmi – visstraujāko Baltijā, 2018. gadā sasniedzot pat 18%. Šogad tirgus aug ievērojami lēnāk – patlaban izaugsme ir aptuveni 8%. Tajā pašā laikā prognozējam, ka šogad Latvijas apdrošināšanas tirgus beidzot sasniegs un pārsniegs pirmskrīzes apmērus. Esam jo īpaši gandarīti, ka spēcīgās konkurences apstākļos mūsu izaugsme ļāvusi saglabāt Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderpozīciju,” stāsta Īans Kenedijs (Iain Kennedy), BALTA valdes priekšsēdētājs.
Ī. Kenedijs norāda, ka iedzīvotāju interese un izpratne par apdrošināšanas nozīmi turpina pieaugt. “Pasaules pieredze liecina, ka īpašuma un KASKO produktu tirgus pieaug līdz ar kopējā ekonomiskā stāvokļa uzlabošanos valstī, cilvēkiem sākot domāt par savu finansiālo stabilitāti ilgtermiņā. Fakts, ka iedzīvotāji aktīvāk apdrošinās, atspoguļo zināmu sabiedrības izpratni par atbildīgu rīcību un vēlmi nodrošināt personīgo ilgtspēju,” norāda Ī. Kenedijs, uzsverot, ka par spīti apdrošināšanas tirgus stabilai augšupejai joprojām teju divas trešdaļas nekustamā īpašuma Latvijā ir neapdrošinātas, kas liecina par nozares patieso potenciālu.
Līdz ar uzņēmuma darbības apjoma pieaugumu pieaudzis arī neto piekritušo atlīdzību apjoms – pirmajā pusgadā BALTA neto izmaksāto atlīdzību apjoms ir jau 28,4 miljoni eiro.
“BALTA ik mēnesi apstrādā vidēji 20 000 atlīdzību pieteikumu. Klienti patiesi izprot un novērtē apdrošināšanas nozīmi brīdī, kad notiek apdrošināšanas gadījums, un mēs šogad turpinām ieguldīt resursus, lai atlīdzību pieteikšanas un izmaksas procesu padarītu vēl ātrāku, ērtāku un vienkāršāku. Tajā skaitā pilnveidojam BALTA digitālos risinājumus – jau patlaban redzam, ka arvien vairāk klientu labprāt izmanto iespēju atlīdzības pieteikt tiešsaistē,” stāsta Ī. Kenedijs.
BALTA šogad turpina stabilu izaugsmi, un šī gada 2. ceturksnī, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn, BALTA bruto parakstīto prēmiju apjoms pieauga par 10%, sasniedzot 29,1 miljonu eiro. Uzņēmuma peļņa 2. ceturksnī bija 4,3 miljoni eiro.
* Pirms OCTA atskaitījumiem.
Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2018. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 104,7 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 16 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību Polijā. 2018. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,5 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.
Papildu informācija:
Līna Lisnere
AAS BALTA
komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 40 10 41
E-pasts: lina.lisnere@balta.lv
Nadīna Erdmane
Deep White
projektu vadītāja
Tel.: +371 26 20 16 66
E-pasts: nadina@deepwhite.lv