Ievērojami sarucis pieteikto atlīdzību skaits par auto bojājumiem bedru dēļ

12.04.2018

Šī gada pirmajos trīs mēnešos, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, par 27% samazinājies atlīdzību pieteikumu, kas saistīti ar automašīnu bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma un bedru dēļ, skaits, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati.

“Pavasaris tradicionāli autobraucējiem saistās ar “bedru sezonu” jeb laiku, kad līdz ar biežo temperatūru maiņu ievērojami pasliktinās ceļa seguma kvalitāte. Šogad, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, gan atkušņu, gan nokrišņu kopējais daudzums Latvijā bijis ievērojami mazāks, kas, domājams, skaidro pozitīvo tendenci atlīdzību pieteikumu skaita samazinājumā,” stāsta Ingus Savickis, BALTA Atlīdzību direktors.

Līdz ar pieteikto negadījumu skaita krišanos arī šī gada pirmajos trīs mēnešos izmaksātais atlīdzību apjoms par bojājumiem automašīnām nekvalitatīva ceļa seguma dēļ, salīdzinot ar identisku periodu pērn, samazinājies par vairāk nekā pusi jeb 51%, sasniedzot nepilnus 20 tūkstošus eiro.

“Lielākoties jeb 70% gadījumu BALTA pieteikto atlīdzību saistībā ar nekvalitatīvu ceļa segumu ir par automobiļa ritošās daļas, kas ir viena no svarīgākajām sistēmām automašīnā, bojājumiem. Līdz šim lielākā atlīdzība, ko BALTA savā pastāvēšanas vēsturē izmaksājusi bedraina ceļa dēļ, ir 50 590 eiro – spēkratam, iebraucot bedrē, pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi,” stāsta I.Savickis.

Savukārt, vērtējot situāciju valstī kopumā un salīdzinot 2017. gadu ar gadu iepriekš, biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” priekšsēdētājs Andris Bērziņš norāda, ka ceļu kvalitāte joprojām ir būtiska problēma, kuras izraisītie zaudējumi turpina augt. Ja 2016. gadā tie bijuši 790 miljoni eiro, tad 2017. gadā jau 880 miljoni.

“Šie tiek definēti kā vidējie zaudējumi tautsaimniecībai, kurus samaksā transporta uzņēmumi un privāto auto īpašnieki. Tos aprēķina pēc starptautiski atzītas metodoloģijas, vērtējot trīs būtiskus aspektus. Pirmkārt, papildu degvielas patēriņš, kas rodas, braucot ar zemākiem pārnesumiem. Otrkārt – nepieciešamība maksāt papildus par dažādiem remontdarbiem servisos. Treškārt – laiks, kas tiek zaudēts, lai nokļūtu no punkta A līdz punktam B,” klāsta A.Bērziņš.

BALTA aicina autovadītājus būt piesardzīgiem un atbildīgiem, jo īpaši patlaban, kad sākusies pavasara “bedru sezona”, – regulāri novērtēt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, kā arī tā atbilstību sezonai un laikapstākļiem, rūpīgi izvērtēt braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa kvalitātei, kā arī ievērot katrā ceļa posmā norādīto ātruma ierobežojuma zīmi. Savukārt biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” aicina iedzīvotājus ziņot par bedrēm uz ceļiem navigācijas lietotnē “Waze” vai sociālajos tīklos – “Twitter” un “Facebook”.

Par apdrošinātāju BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Latvijas iedzīvotāji 15 gadu laikā novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā. 2017. gada pirmajos trīs ceturkšņos PZU grupas neto peļņa sasniedza 697,7 miljonus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Līna Lisnere,
BALTA komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 40 10 41
E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

Ieva Balode,
NORDS PORTER NOVELLI 
vecākā projektu vadītāja
Tel.: +371 26 15 84 80
E-pasts: ieva.balode@porternovelli.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.