BALTA: netīšas ražotāju kļūdas var izmaksāt pat 75 tūkstošus eiro

12.02.2019

Produktu ražotāji nes lielu atbildību pret saviem patērētājiem – pat visuzmanīgākajam ražotājam vai pakalpojumu sniedzējam pastāv risks neapzināti nodarīt kaitējumu vai zaudējumus trešajām pusēm. Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) izmaksājusi pēdējo desmit gadu laikā lielāko vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas atlīdzību 75 000 eiro apmērā, kad atklājies, ka kāda uzņēmuma saražotās produkcijas iepakojuma materiāls neatbilst tehniskajām prasībām.

“Konkrētajā gadījumā saražotā produkcija bija iepakojuma materiāls, kas tika eksportēts uz ārzemēm. Produkcijas ražošanas procesā bija pieļautas novirzes no nepieciešamajām tehniskajām prasībām. Diemžēl šī neatbilstība tika pamanīta tikai brīdī, kad iepakojuma materiāla pasūtītājs jau bija izgatavojis lielu skaitu iepakojumu un piepildījis ar produkciju, kas paredzēta nosūtīšanai gala patērētājiem,” skaidro Viktorija Antropova, BALTA Īpašuma un speciālo produktu pārvaldes produktu vadītāja un risku parakstītāja. Viņa skaidro, ka, neskatoties uz uzņēmumu pieredzi un veiktajiem piesardzības pasākumiem, kļūdas mēdz notikt, un tās uzņēmumiem var izmaksāt pat vairākus desmitus tūkstošus eiro.

BALTA ik gadu apmaksā vairākus simtus vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu.

Produkcijas ražotāju pieteikto civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas atlīdzību apmērs BALTA pieredzē svārstās no 30 eiro līdz pat 75 000 eiro.

Saņemto apdrošināšanas atlīdzību raksturs ir ļoti dažāds. Lielākajā daļā gadījumu zaudējumi trešajām pusēm rodas negaidīti ikdienišķās situācijās. Visbiežāk negadījumi notiek, iekraujot vai izkraujot preces. Piemēram, kāda uzņēmuma izkrāvēja vadītājs ar gadiem ilgu pieredzi, izkraujot preces, nejauši sabojājis blakus stāvošo klienta transportlīdzekli.

Tāpat viens no biežākajiem zaudējumu iemesliem ir īpašuma nopludināšana no dažādām iekārtām, kad piemēram, no plīsuša boilera tiek appludināts dzīvoklis vai no ūdens sadalītāja bojāts grīdas segums un mēbeles. BALTA pieredzē par elektroenerģijas piegādes traucējumu dēļ sabojātām sadzīves elektroiekārtām atlīdzībā izmaksāti teju 25 tūkstoši eiro. Savukārt vairāk nekā 39 tūkstoši eiro izmaksāti par ražošanas iekārtas darbības traucējumu radītu kaitējumu videi.

“Lai cik labi būtu organizēts darbs uzņēmumā, pastāv risks bez iepriekšēja nodoma nodarīt zaudējumus klientiem, sadarbības partneriem vai citām personām. Arī likums “Par atbildību par preces un pakalpojuma trūkumiem” nosaka, ka preces ražotājam, izplatītājam vai pakalpojuma sniedzējam ir jāatlīdzina cietušajai personai radītie zaudējumi, ja preces vai pakalpojuma trūkumu dēļ tiek nodarīts kaitējums cilvēka dzīvībai, veselībai vai mantai. Šādu zaudējumu atlīdzināšanu nodrošina vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polise par produktu. Papildus tiek atlīdzināti arī juridiskie izdevumi (tajā skaitā par nepamatotām prasībām) un ekspertīzes izdevumi,” skaidro V. Antropova un norāda, ka vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšana par produktu Latvijā kļūst arvien pieprasītāka, uzņēmumiem izprotot nepieciešamību sevi pasargāt no negaidītiem finansiāliem zaudējumiem.

 

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2018. gada pirmajos deviņos mēnešos uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 78,7 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 16 gadu laikā novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā. 2018. gada pirmajos trīs ceturkšņos PZU grupas neto peļņa sasniedza 918,4 miljonus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:
Līna Lisnere
AAS BALTA
komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 40 10 41
E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

Nadīna Erdmane
Deep White
projektu vadītāja
Tel.: +371 26 20 16 66
E-pasts: nadina@deepwhite.lv

назад

Связаться с нами

Найди центр обслуживания или автосервис
  • КАРТА СПИСОК

    Свяжитесь с нами через WhatsApp в будние дни с 8:00 до 18:00.

    Нажмите здесь или добавьте номер телефона +371 275 222 75 к своим контактам.

    Помощь на дороге

    Мы окажем помощь, если Вашему автомобилю потребуется техническая помощь в дороге или эвакуации.
    Если случилось дорожное происшествие, вызовите помощь на дороге, нажав здесь.
    Так же помощь на дороге вы по-прежнему можете вызвать, позвонив по телефону 675 333 75.

    Помощь дома

    Окажем поддержку в экстренных ситуациях! Вызовите «Помощь на дому», чтобы получить помощь сертифицированных мастеров.
    Если случилось происшествие, вызовите помощь позвонив по телефону 675 333 75.

    Для путешествующих за границей

    Мы окажем поддержку, если Вам потребуется организовать медицинскую помощь или репатриацию во время поездки.
    Если случилось происшествие, вызовите помощь позвонив по телефону 675 001 74.