Latvijā vadošās nedzīvības apdrošināšanas akciju sabiedrības BALTA (PZU grupa) izaugsme 2018. gada deviņos mēnešos, salīdzinot ar gadu iepriekš, mērāma 21% apmērā, bruto parakstīto prēmiju apjomam sasniedzot 78,7* miljonus eiro. Šajā periodā apdrošinātāja apkalpoto klientu skaits audzis par 15%.
“Lai gan apdrošināšanas tirgus izaugsme gada noslēgumā ir palēninājusies, tā joprojām pārsniedz kopējā Latvijas ekonomikas pieauguma ātrumu. Tomēr, visticamāk, vēsturiski augstākais nedzīvības apdrošināšanas tirgus apmērs kopš 2008. gada tiks pārsniegts vien nākamgad – tātad 11 gadus pēc krīzes sākuma,” atzīmē Īans Kenedijs (Iain Kennedy), BALTA valdes priekšsēdētājs, apdrošināšanas tirgus izaugsmi skaidrojot ar sabiedrības labklājības pieaugumu un iedzīvotāju pieaugošo vēlmi pasargāt sevi un savu īpašumu no negaidītiem finansiāliem zaudējumiem.
Šāda tendence atspoguļojas arī BALTA klientu skaita ziņā – apdrošināšanas sabiedrība laika posmā no janvāra sākuma līdz septembra beigām apkalpojusi par 15% vairāk klientu nekā šajā pašā periodā pērn.
“Mēs ik dienu klātienē 42 BALTA filiālēs un pārdošanas punktos visā Latvijā apkalpojam ļoti lielu klientu skaitu. Tajā pašā laikā šogad esam īpaši strādājuši, lai pilnveidotu mūsu interneta un mobilos risinājumus un līdz ar to padarītu klientu pieredzi vēl ērtāku. Tajā skaitā esam paplašinājuši to apdrošināšanas produktu klāstu, ko klienti var iegādāties internetā, kā arī pilnveidojuši atlīdzību pieteikšanas tiešsaistes vietni,” stāsta Ī. Kenedijs, norādot, ka klientiem, izvēloties apdrošināšanas risinājumus, līdztekus apdrošinātāja reputācijai svarīgs ir arī ērts polises iegādes un atlīdzību pieteikšanas process.
Līdz 2018. gada septembra beigām BALTA kopējais neto piekritušo atlīdzību apjoms sasniedzis 41,9 miljonus eiro, kas ir par 17% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt uzņēmuma peļņa gada pirmajos trīs ceturkšņos mērāma 6,3 miljonu eiro apmērā.
Apdrošināšanas sabiedrība BALTA atzīta par mīlētāko apdrošināšanas zīmolu Baltijā plašākajā zīmolu un dzīvesstila pētījumā Brand Capital, kura ietvaros jau 14 gadus tiek noskaidroti Latvijā un Baltijā mīlētākie zīmoli. Tāpat uzņēmums nupat atzīts par vienu no Latvijas daudzbērnu ģimeņu vidū novērtētākajiem uzņēmumiem, saņemot Goda ģimenes apliecības “3+ Ģimenes karte” programmas atzinības rakstu.
* Pirms OCTA atskaitījumiem.
Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Latvijas iedzīvotāji 15 gadu laikā novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā. 2018. gada pirmajā ceturksnī PZU grupas neto peļņa sasniedza 249.6 miljonus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.
Papildu informācija:
Līna Lisnere
AAS BALTA
komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 40 10 41
E-pasts: lina.lisnere@balta.lv
Nadīna Erdmane
Deep White
projektu vadītāja
Tel.: +371 26 20 16 66
E-pasts: nadina@deepwhite.lv