Iedzīvotāji ceļojot arvien biežāk piesaka apdrošināšanas atlīdzības: ko vērts zināt pirms polises iegādes?

08.06.2018

Plānojot tuvākus un tālākus ceļojumus, bieži vien pat neaizdomājamies, cik lielam finansiālam riskam sevi pakļaujam pārliecībā, ka “ar mani jau nekas slikts nenotiks”. Tomēr, kā liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati, katru gadu ievērojami aug gan ceļojumu apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits, gan izmaksāto atlīdzību apjoms. Šī gada pirmajos piecos mēnešos, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn, BALTA ceļojumu apdrošināšanas gadījumu skaits, par kuriem izmaksāta atlīdzība, palielinājies par 52%.

“Apdrošināšanas polises iegāde ir viens no svarīgākajiem nosacījumiem pārdomātai ceļošanai. Lielākoties cilvēki neaizdomājas, ka, esot ārzemēs, pat salīdzinoši nelielas veselības problēmas var radīt izdevumus vairāku simtu eiro apmērā, bet nopietnu veselības sarežģījumu gadījumā neatliekamā medicīniskā palīdzība un atvešana uz mītnes zemi (repatriācija) var izmaksāt pat desmitiem tūkstošus eiro,” uzsver Sandra Pietkēviča, BALTA Personu apdrošināšanas produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja, norādot, ka ceļojuma apdrošināšana vienlaikus ir arī garantija kvalitatīvas medicīniskās palīdzības saņemšanai ārzemēs.

Ceļojumu apdrošināšanas polises būtība ir segt neplānotus medicīniskos un repatriācijas izdevumus, kas var rasties saistībā ar neatliekamās palīdzības saņemšanu akūtu saslimšanu vai traumu, kā arī hronisku slimību pēkšņas saasināšanās gadījumos. Analizējot BALTA saņemtos pieteikumus, lielākoties jeb 45% gadījumu atlīdzības tiek pieteiktas par akūtām saslimšanām. Populāri ir pieteikumi arī par bagāžas aizkavēšanos, tās bojājumiem vai pazušanu (17%) un dažādām traumām (13%). Tāpat bieži tiek saņemti atlīdzību pieteikumi par lidojumu aizkavēšanos, zobārstniecības pakalpojumiem, dokumentu un naudas zādzībām, juridisko un tulkošanas palīdzību u.c. Šogad lielākā BALTA izmaksātā atlīdzība kādam ceļotājam saistībā ar ārstēšanās izdevumiem ceļojuma laikā sasniegusi 76 tūkstošus eiro.

BALTA eksperte norāda, ka, gatavojoties ceļojumam, ir svarīgi padomāt ne tikai par dokumentiem, naudu, apģērbu, apaviem, higiēnas precēm un citām sadzīviskām lietām, bet arī nodrošināšanos pret zaudējumiem, ko var radīt neplānotas situācijas. Izvēloties ceļojumu apdrošināšanas polisi, vērts paturēt prātā dažus vienkāršus padomus.

Polises iegādes vieta un laiks
Apdrošināšanas polise jāiegādājas pirms ceļojuma uzsākšanas, nevis atrodoties jau ārzemēs, citādi tā nebūs spēkā vai darbosies ar būtiskiem ierobežojumiem. Ceļojumu apdrošināšana nav paredzēta gadījumiem, ja persona pastāvīgi vai nepārtraukti dzīvo ārzemēs, izņemot speciālus apdrošināšanas piedāvājumus kā, piemēram, Studentu apdrošināšana.

Atbilstošas apdrošināšanas programmas izvēle
Apdrošināšanas kompānijas paredz dažādus standarta piedāvājumus par atšķirīgu cenu, tāpēc būtiski ir izvēlēties savai veselībai, ceļojuma mērķim, valstij, transporta veidam un aktivitātēm piemērotāko apdrošināšanas piedāvājumu. Polises izmaksas ir atkarīgas no vairākiem faktoriem. Piemēram, dodoties braucienā pa Eiropu, kura ietvaros nav plānota aktīvā atpūta vai paaugstināta riska transportlīdzekļu (motocikls, motorollers) īre, polises izmaksas būs salīdzinoši zemas. Savukārt, ja ceļojuma laikā paredzēti savienotie reisi (līdz ar to iespējama ceļojuma aizkavēšanās), ceļojuma mērķis sniedzas ārpus Eiropas robežām, atpūtas laikā plānots sērfot, nirt ar akvalangu vai braukt ar motorolleru, jāizvēlas polise ar atbilstošu apdrošināšanas aizsardzību, kas ietver šāda tipa iespējamos riskus.

Apdrošināšanas izņēmumi
Noteikumi starp apdrošināšanas kompānijām atšķiras, tāpēc vienmēr būtiski izpētīt arī apdrošināšanas izņēmumus. Piemēram, hronisku saslimšanu gadījumā (bronhiālā astma, cukura diabēts u.c.) pirms polises iegādes jāpārliecinās, vai tās noteikumos konkrētā slimība nav minēta kā apdrošināšanas izņēmums.

EVAK jeb Eiropas veselības apdrošināšanas karte
Ceļojumos uz Eiropas Savienības dalībvalstīm, Norvēģiju, Lihtenšteinu, Īslandi un Šveici ieteicams ņemt līdzi bezmaksas Eiropas veselības apdrošināšanas karti (EVAK). Šis dokuments apliecina, ka persona savā valstī ir sociāli apdrošināta, tādējādi sniedzot iespēju saņemt valsts garantēto neatliekamo medicīnisko palīdzību tādā pašā apjomā, kādā tā tiek nodrošināta attiecīgās valsts iedzīvotājiem, maksājot noteikto pacienta iemaksu. Tomēr jāņem vērā, ka EVAK nekad nesedz pakalpojumus privātās medicīnas iestādēs, kuras nesniedz valsts garantētos pakalpojumus, kā arī pacienta paša ziņā vienmēr paliek pacienta iemaksa un repatriācijas izdevumi, kuri parasti ir ļoti lieli.

Nebaidies jautāt un esi informēts!
Gadījumā, ja plānotais ceļojums ir ļoti specifisks un standarta piedāvājumu klāsts nav piemērojams vai vienkārši radušies kādi jautājumi, noteikti visas neskaidrās nianses jāpārrunā ar savu apdrošināšanas pārdevēju. Tāpat arī jānoskaidro, vai un kā izvēlētā apdrošināšanas sabiedrība, kurā iegādāta polise, būs sasniedzama izvēlētajā ceļojuma galamērķī, t.i., vai nepieciešamības gadījumā būs sazvanāma jebkurā diennaksts laikā arī brīvdienās un svētku dienās.

Par apdrošinātāju BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Latvijas iedzīvotāji 15 gadu laikā novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā. 2017. gada pirmajos trīs ceturkšņos PZU grupas neto peļņa sasniedza 697,7 miljonus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Līna Lisnere,
BALTA komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 40 10 41
E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

Ieva Balode,
NORDS PORTER NOVELLI
vecākā projektu vadītāja
Tel.: +371 26 15 84 80
E-pasts: ieva.balode@porternovelli.lv

назад

Связаться с нами

Найди центр обслуживания или автосервис
  • КАРТА СПИСОК

    Свяжитесь с нами через WhatsApp в будние дни с 8:00 до 18:00.

    Нажмите здесь или добавьте номер телефона +371 275 222 75 к своим контактам.

    Помощь на дороге

    Мы окажем помощь, если Вашему автомобилю потребуется техническая помощь в дороге или эвакуации.
    Если случилось дорожное происшествие, вызовите помощь на дороге, нажав здесь.
    Так же помощь на дороге вы по-прежнему можете вызвать, позвонив по телефону 675 333 75.

    Помощь дома

    Окажем поддержку в экстренных ситуациях! Вызовите «Помощь на дому», чтобы получить помощь сертифицированных мастеров.
    Если случилось происшествие, вызовите помощь позвонив по телефону 675 333 75.

    Для путешествующих за границей

    Мы окажем поддержку, если Вам потребуется организовать медицинскую помощь или репатриацию во время поездки.
    Если случилось происшествие, вызовите помощь позвонив по телефону 675 001 74.