BALTA: simtiem eiro par veterinārārsta vizīti – arvien vairāk cilvēku izvēlas apdrošināt mājdzīvniekus

24.03.2021

Mājdzīvnieki ir daudz vairāk nekā tikai kompanjoni – bieži tie kļūst par pilntiesīgiem ģimenes locekļiem, kuru labsajūta un ērtības ir tikpat svarīgas kā cilvēku komforts un drošība. Pēdējos gados aug mājdzīvnieku īpašnieku interese par iespējām apdrošināt savu mīluļu veselības problēmas un nelaimes gadījumu risku. Kā liecina AAS BALTA (PZU grupa) statistika, gada laikā apdrošināšanas atlīdzība izmaksāta katram otrajam apdrošinātajam sunim un katram trešajam kaķim. Un, kaut arī sirdssāpes par mīluļa zaudējumu nav kompensējamas naudā, atlīdzība retāku šķirņu dzīvnieku īpašniekiem var sasniegt pat 1000 eiro.

Suņi – visbiežāk apdrošinātie mājdzīvnieki

Lai gan kopš pirmā BALTA apdrošinātā mājdzīvnieka – suņa Inikandra – polises noslēgšanas aizritējis jau vairāk nekā 15 gadu, tendences liecina, ka tieši pēdējo gadu laikā krietni augusi interese par mājdzīvnieku apdrošināšanu. Šī gada pirmajos mēnešos pirmo reizi apdrošināšanu saviem mīluļiem iegādājušies gandrīz 10 reizes vairāk klientu nekā tajā pašā periodā 2019. gadā. Jāatzīmē, ka pieaugums izmaksātajās atlīdzībās ir bijis vēl straujāks, jo pieaug gan pieteikto gadījumu skaits, gan arī vidējais veterināro izdevumu kompensācijas apmērs. 

“Kaut arī vēsturiski iegājies, ka biežāk tiek apdrošināti šķirnes dzīvnieki, pēdējā laikā pieaug arī bezšķirnes “klientu” skaits, jo veterinārie izdevumi ir vienlīdz lieli gan šķirnes, gan bezšķirnes dzīvniekiem. Joprojām vairāk tiek apdrošināti suņi, kuri arī biežāk iekuļas dažādās ķibelēs. Tas varētu būt skaidrojams ar faktu, ka suņi katru dienu dodas ārpus mājas un, pastaigājoties ar saimnieku vai dauzoties ar citiem suņiem, gūst traumas. Tāpat pastāv lielāks risks, ka suns apēdīs no zemes kaut ko ēšanai nepiemērotu un saindēsies. Tikmēr kaķi vairāk laika pavada, saldi snaužot kādā omulīgā kaktiņā, taču diemžēl pat visrātnākais kaķis nav pasargāts no veselības problēmām,” skaidro Armands Lagons, BALTA Privātā īpašuma un speciālo produktu vadības pārvaldes vadītājs.

Līdzīgi kā cilvēkiem, arī dzīvniekiem ir pieejama veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšana, kas sniedz finansiālu atbalstu veterinārmedicīnisko izdevumu segšanā un mīluļa zādzības vai nāves gadījumā. Tāpēc izmaksas par kaķa nocelšanu no koka tomēr būs jānoraksta zaudējumos paša murrātāja neapdomības dēļ, toties vizīte pie veterinārārsta var izvērsties finansiāli daudz patīkamāka, ja dzīvnieks ir apdrošināts.

Apdrošina arī sētas šnauceru un karaliski strīpaino

Lai gan biežāk saimnieki izvēlas apdrošināt šķirnes dzīvniekus, smalku radurakstu trūkums nav šķērslis drošības spilvena veidošanai. Ja noteikt konkrētu šķirni ir grūti vai neiespējami, šādā gadījumā, izmaksājot atlīdzību par dzīvnieka zādzību vai bojāeju, netiek ņemta vērā līdzvērtīgu dzīvnieku tirgus cena, bet gan noteikts kompensācijas apmērs, par kuru apdrošinātājs ar klientu vienojies, slēdzot polisi. Kā stāsta BALTA eksperts, lielākā daļa dzīvnieku tiek novērtēta no 200 līdz 600 eiro apmērā, bet nekas nekavē arī līksma kranča vai omulīga sētas runča saimnieku novērtēt savu četrkājaino draugu ar “zelta maliņu”.

“Protams, nav iespējams naudas izteiksmē pārvērst mīlestību, prieku un emocijas, ko piedzīvojam kopā ar saviem mājdzīvniekiem. Sirdssāpes par kaķa vai suņa zaudēšanu un raizes par dzīvnieka veselību nespēj kompensēt neviens apdrošinātājs, taču ievērojamus izdevumus par veterinārārsta pakalpojumiem gan ir iespējams segt. Lielākā atlīdzība par veterinārmedicīnas pakalpojumiem, ko BALTA izmaksāja pērn, bija 300 eiro, bet mazākā – vien 5 eiro, jo pašrisks izdevumiem par dzīvnieka ārstēšanu netiek piemērots,” stāsta Armands Lagons.

Lai gan BALTA apdrošina tikai kaķus un suņus, ir bijuši gadījumi, kad klienti interesējas par apdrošināšanas iespējām arī eksotiskajiem mīļdzīvniekiem. Tomēr Armands Lagons norāda – viena pitona vai iguānas dēļ jaunu apdrošināšanas produktu ieviest vismaz pagaidām vēl nav iespējams.

Neparedzēti gadījumi – arī dzīvniekiem

No 6 mēnešiem līdz 10 gadiem – par apdrošināšanas klientiem kļūst gan pavisam jauniņi dzīvnieki, gan tādi, kam ūsas jau metas sirmas. “Apdrošināšana netiek piemērota pavisam maziem kaķēniem un kucēniem, kuri maina saimniekus un dodas uz savām pastāvīgajām mājām apmēram līdz pusgada vecumam, un arī senioriem, kam veselības problēmas vairs nav gluži neparedzēti gadījumi. Tāpat kā jebkura cita apdrošināšana, arī mājdzīvnieku apdrošināšana paredz atbalstu negaidītu likstu gadījumos,” atgādina BALTA eksperts.

Apdrošināšanas riski ietver ne tikai slimības, bet arī dzīvnieka bojāeju nelaimes gadījumā, ugunsgrēkā, dabas stihijā vai trešo personu prettiesiskas rīcības gadījumos. Tiesa, atlīdzības pieteikumu par nozagtiem dzīvniekiem BALTA pēdējo gadu pieredzē nav. Salīdzinoši retāk tiek izmaksātas arī kompensācijas par dzīvnieka bojāeju, bet summas ir gana apjomīgas, piemēram, pērn 1000 eiro izmaksāti kāda suņa saimniekam, zaudējot savu mīluli.

Netrūkst arī mazāk izplatītu apdrošināšanas gadījumu. Piemēram, reiz apdrošinātājs izmaksājis atlīdzību medību suņa saimniekam, kura dzīvnieks pazudis medību laikā. Bet kāds norūpējies mājdzīvnieka īpašnieks vērsies pēc palīdzības pie veterinārārsta, jo viņa mīlulis pasācis krākt.

“Pastiprinās tendence doties pie veterinārārsta arī tādos gadījumos, kad parādās izmaiņas mājdzīvnieka uzvedībā. Piemēram, pēdējā gada laikā saimnieki meklējuši padomu, kāpēc mīlulis biežāk palaiž gāzes, kasa ausi, smagāk elpo vai pēkšņi pieklibo. Ņemot vērā, cik dārgi mēdz būt veterinārmedicīnas pakalpojumi, šāda cilvēku paradumu maiņa liecina, ka ar mājdzīvnieku apdrošināšanu saimnieki jūtas drošāk un laikus pārliecinās par iespējamiem drauga veselības riskiem, nevis gaida, ka savādie simptomi pāries paši no sevis, potenciāli izvēršoties par ielaistām problēmām,” skaidro Armands Lagons.

Eksperts uzsver – lai cik ļoti gribētos, BALTA nevar garantēt, ka ar četrkājaino ģimenes locekli neatgadīsies nekas slikts, taču var būt uzticams atbalsts nelaimē, lai saimnieks varētu visu savu uzmanību, rūpes un enerģiju veltīt rejošā vai murrājošā drauga labsajūtas nodrošināšanai.

Par apdrošināšanas sabiedrību BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2019. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 114,3 miljoni eiro. Latvijas iedzīvotāji 16 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU grupā, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 22 miljonu klientu uzticību piecās valstīs. 2019. gadā PZU grupas parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 5,62 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:

Līna Lisnere

AAS BALTA

komunikācijas vadītāja

Tel.: +371 26 40 10 41

E-pasts: lina.lisnere@balta.lv

 

Janīna Biteniece

Deep White

projektu vadītāja

Tel.: +371 26 70 63 61

E-pasts: janina@deepwhite.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Ja noticis negadījums, izsauc palīdzību uz ceļa spiežot šeit.
    Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsi pieteikt arī zvanot 675 333 75

    *Pārliecinies, ka Tavā auto apdrošināšanas polisē ir iekļauts risks “Palīdzība uz ceļa”.