Appludināju kaimiņa dzīvokli: ienaidnieki uz mūžu vai tomēr draugi?

12.07.2016

Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) ik mēnesi saņem atlīdzību pieteikumus, kas saistīti ar kaimiņa īpašuma appludināšanu. Vidējā atlīdzība par zaudējumiem šādās situācijās sasniedz 700 eiro, tomēr zaudējumu apmēri var būt arī daudz ievērojamāki – lielākā atlīdzība, ko izmaksājusi BALTA, sasniedz 21 000 eiro.

Maldīgs ir uzskats, ka šāda veida zaudējumi kaimiņiem tiek nodarīti faktiski tikai apkures sezonas laikā, jo teju trešdaļa gadījumu (28%), kas saistīti ar kaimiņa dzīvokļa appludināšanu, notikuši vasaras mēnešos, kad tiek lemts par remonta uzsākšanu vai došanos ilgākā prombūtnē, atstājot īpašumu nepieskatītu. Lielākie zaudējumu apmēri veidojas tieši tajos gadījumos, kad dzīvokļa īpašnieks ir izbraucis ārpus savas dzīves vietas uz vairākām dienām un namu apsaimniekotājam nav iespējas iekļūt objektā, lai apturētu ūdens noplūdi, tāpēc šādos gadījumos nākas noslēgt ūdens padeves sistēmu visai kāpņu telpai un gaidīt, kad viss ūdens no sistēmām būs iztecējis. „Izvēloties apdrošināšanas pakalpojumus, klienti bieži vien risku nodarīt zaudējumus trešajai personai vērtē kā minimālu, taču mūsu pieredze liecina pretējo – šādi gadījumi ne tikai ir sastopami, bet notiek gana bieži, tostarp arī bojājumu nodarīšana kaimiņa īpašumam. Faktiski lielākais skaits atlīdzību civiltiesiskās apdrošināšanas produktā ir saistīts tieši ar zaudējumu radīšanu kaimiņiem. Ja apdrošināšana nav iegādāta, tad šāda situācija var kļūt par cēloni kaimiņu strīdam, jo brīvi finanšu līdzekļi zaudējumu segšanai ne vienmēr ir pieejami,” komentē Līva Bogdanova, BALTA Fizisko personu īpašuma produktu vadītāja, norādot, ka šādi gadījumi lielākoties skar daudzdzīvokļu namu iemītniekus.

Vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (VCTA) segums nozīmē, ka tiek apdrošināta atbildība par zaudējumiem, kas var tikt radīti trešajām personām, turklāt šie nav tikai gadījumi, kad kaimiņiem tiek radīti zaudējumi plīsuša veļasmašīnas ūdens pievada dēļ, - tā ir arī iespēja apdrošināt cita veida iespējamos zaudējumus, piemēram, kā gājējam, kā velosipēdistam, kā dzīvnieka īpašniekam utt. VCTA ietvaros tiek atlīdzināti gan trešās personas veselībai, gan mantai nodarītie zaudējumi.

BALTA pieredze liecina – kaimiņa īpašuma appludināšanas iemesli var būt ļoti atšķirīgi un saistīti gan ar neuzmanību, gan no savas puses neietekmējamiem apstākļiem. „Analizējot saņemtos atlīdzību pieteikumus, ir iespējams izšķirt trīs galvenos cēloņus – remontdarbi, kuru laikā tiek nodarīti zaudējumi arī kaimiņa īpašumam, plīsušas ūdens caurules, kā arī neuzmanīga īpašnieka rīcība, piemēram, aizmirstot aizgriezt ūdens krānu,” norāda Līva Bogdanova. Tuvākā gada laikā remontu savā īpašumā plāno veikt katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs, turklāt 32% ir dzīvokļu īpašnieki, liecina „BERG Research” jūnijā veiktā aptauja, kurā piedalījās 505 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 – 65 gadiem.

Apdrošināšanas sabiedrība BALTA aicina ikvienu izturēties atbildīgi gan pret savu, gan savu līdzcilvēku īpašumu un drošību!


Par apdrošinātāju BALTA
Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.
Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 13 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.
BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un Polijā lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību. 2014.gadā PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,95 miljardus eiro. Plašāka informācija internetā http://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie.

Papildu informācija:
Juta Šteinerte
BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tel.: +371 26 456 444
E-pasts: juta.steinerte@balta.lv

Arita Krūze
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības” projektu vadītāja
Tel.:+371 28 337 073
E-pasts: arita.kruze@prae.lv
 

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Palīdzība uz ceļa

    Sniegsim atbalstu, ja Jūsu auto nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa vai evakuācija.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību uz ceļa spiežot šeit. Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsiet pieteikt arī zvanot 675 333 75.

    Palīdzība mājās

    Sniegsim atbalstu avārijas situācijās! Izsauc “Palīdzību mājās”, lai saņemtu sertificētu meistaru palīdzību.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 333 75.

    Ceļotājiem ārzemēs

    Sniegsim atbalstu, ja nepieciešama medicīniskās palīdzības vai repatriācijas organizēšana ceļojuma laikā.
    Ja noticis negadījums, izsauciet palīdzību zvanot 675 001 74.