Pieaug apdrošinātājiem pieteikto zibens izraisīto negadījumu skaits

17.07.2013


Latvijā lielākā apdrošināšanas sabiedrība BALTA (RSA Grupa) no šī gada sākuma līdz jūlija sākumam jau ir saņēmusi 78 fizisko personu elektronisko risku apdrošināšanas (FERA) atlīdzību pieteikumus par negadījumiem, ko izraisījis zibens spēriens vai strāvas piegādes traucējumi. Tas ir par 144% vairāk pieteikumu nekā attiecīgajā periodā pērn. Turklāt, kā liecina BALTA dati, arī īpašuma apdrošināšanā zibens šogad ir radījis būtiskus zaudējumus - lielākā atlīdzība ir 4248 lati. Taču, ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, BALTA speciālisti brīdina, ka lielākie negaisi jūlijā vēl tikai gaidāmi.

Aplūkojot BALTA saņemtos FERA atlīdzību pieteikumus pēdējā pusotra gada laikā, īpaši izceļams laiks no maija līdz augustam. Ja 2012.gadā maijā un jūnijā kopā tika saņemti 15 atlīdzību pieteikumi, tad šogad šajos pašos mēnešos aktivitāte bija trīsreiz lielāka, saņemot jau 48 pieteikumus.

Tikmēr, izvērtējot datus par īpašuma apdrošināšanu jūnijā un jūlija sākumā, BALTA saņēmusi arī 11 atlīdzību pieteikumus par zibens nodarītajiem zaudējumiem īpašumam.

BALTA prognozē, ka līdzīga tendence varētu tikt novērota arī turpmāk, jo aktīvākā negaisu sezona Latvijā sākas maija beigās un turpinās līdz pat rudenim. Tiesa, noteiktos laika apstākļos zibens var spert arī visos citos gada mēnešos. Tāpat apdrošināšana pasargā no citiem gadījumiem, kad elektroierīces bojā strāvas padeves traucējumi, piemēram, vētru laikā rudenī un ziemā.


 
Atlīdzībās biežāk norādītie iemesli, kāpēc notikuši nelaimes gadījumi, ir dabas stihiju postījumi, lielākoties vētras un zibens spērieni, kas veido aptuveni 70% no visiem gadījumiem. Atlikušie ir pārsprieguma radītie zaudējumi, kad tiek bojātas elektroiekārtas, piemēram, elektrolīniju remontdarbi, trešo personu nodarījumi, mēģinājumi nozagt vadus, elektrības padeves pārtrūkšana un atjaunošanās u.c.

FERA atlīdzību dati rāda, ka visbiežāk negadījumos bojāti datori, kas veido 18% no visām cietušajām elektroierīcēm. Televizori bojāti 16% gadījumu, ledusskapji – 7%, dekoderi – 6%, apkures katli un veļasmašīnas – 5%, cepeškrāsnis un elektriskās plītis, trauku mazgājamās mašīnas un ūdens sūkņi – 4% no visiem gadījumiem, kad cietušas elektroierīces. Turklāt, kā liecina īpašuma apdrošināšanas dati, pēdējā gada laikā zibens spēriena rezultātā notikušas arī trīs postošas nelaimes, kuru laikā Limbažu un Saldus novadā nodegušas dzīvojamās mājās, bet Krāslavas novadā cietusi kūts ēka. Saņemot zibens spērienu, tiek bojāti ne tikai TV, dekoderi, datori, mūzikas centri, elektroinstalācija, rūteri, signalizācija, videonovērošanas kameras, elektriskās plītis, ledusskapji, elektriskie vārti, bet arī ēkas, kas var nodegt līdz pamatiem.

Šogad lielākā izmaksātā atlīdzība bijusi 1714 lati, kad sniegputeņa laikā, raustoties elektrībai, sabojājās siltumsūkņa kompresors un starta palaišanas karte.

Kopumā 2012.gadā BALTA saņēma 74 FERA atlīdzību pieteikumu. Savukārt šogad pirmajā pusgadā saņemti jau 78 pieteikumi.


Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.

Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 10 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.

BALTA ietilpst „RSA Insurance Group”, kas ir viena no pasaulē vadošajām starptautiskajām apdrošināšanas grupām ar 300 gadu pieredzi. Tā piedāvā apdrošināšanu gandrīz 140 valstīs. Grupas uzņēmumos strādā aptuveni 23 tūkstoši darbinieku. 2011. gadā tā apdrošināšanas prēmijās parakstīja 8,1 miljardu mārciņu.

Plašāka informācija internetā http://www.rsagroup.com.


Papildu informācija:
Ilze Rassa
BALTA Komunikācijas vadītāja
Tel.: 2 6456444
E-pasts: ilze.rassa@balta.lv

Inga Bite
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.: 2 8626761
E-pasts: inga.bite@prae.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Ja noticis negadījums, izsauc palīdzību uz ceļa spiežot šeit.
    Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsi pieteikt arī zvanot 675 333 75

    *Pārliecinies, ka Tavā auto apdrošināšanas polisē ir iekļauts risks “Palīdzība uz ceļa”.