Latvijas iedzīvotāji labprātāk apdrošina auto, nevis sevi

06.08.2013

Pēc vairākām ievērojamām nelaimēm, tajā skaitā ugunsgrēkiem Rīgas pilī un P.Stradiņa slimnīcā, pēdējā laikā arvien biežāk tiek piesaukts apdrošinātāju vārds. Taču, pētot iedzīvotāju attieksmi pret apdrošināšanu, Latvijā lielākās apdrošināšanas sabiedrības BALTA (RSA Grupa) veiktajā pētījumā 2013.gada jūnijā atklājies, ka šogad iedzīvotāji apdrošināšanu izmanto retāk nekā pērn, turklāt retāk izvēlas apdrošināties brīvprātīgi. Kopumā cilvēki retāk izvēlējušies sevi pasargāt no neparedzētiem izdevumiem, toties pieaudzis to cilvēku skaits, kas pievērsuši uzmanību nevis savai, bet sava transportlīdzekļa drošībai, iegādājoties OCTA un KASKO polises.

Kopumā apdrošināšanu vispār neizmanto 57% Latvijas iedzīvotāju, - pērn šis skaitlis bija 52%. Taču pēdējo divu gadu laikā Latvijā par pāris procentiem palielinājies to cilvēku skaits, kuri izmanto OCTA un KASKO apdrošināšanu. Tai pat laikā samazinājums vērojams civiltiesiskās atbildības, nelaimes gadījumu, ceļojumu un īpašuma apdrošināšanas izmantošanā.

„Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka šā gada pirmajos septiņos mēnešos pirmreizējā vieglo transportlīdzekļu reģistrācija ir pieaugusi par 10%, salīdzinot ar 2012.gada attiecīgo periodu. Tas liecina par ekonomiskās situācijas uzlabošanos, kā rezultātā savus auto parkus pamazām atjauno uzņēmumi, kā arī palielinās interese par jauniem transportlīdzekļiem privātpersonu vidū. Likumsakarīgi pieaug arī interese par auto apdrošināšanu, kamēr īpašuma un nelaimes gadījumu apdrošināšanas īpatsvars krītas. Kā zināms, tradicionāli privātpersonu īpašuma un nelaimes gadījumu apdrošināšana vairāk bijusi izplatīta lauku rajonos un novadu centros, kur diemžēl nelielās ekonomiskās izaugsmes ietekme ir visai niecīga,” skaidro BALTA tehniskais direktors Juris Kipļuks.

Salīdzinot ar 2012.gadu, šogad vidējais polišu skaits uz vienu klientu ir palicis nemainīgs – divas polises. Tiesa, šogad par 9% palielinājies to klientu skaits, kuriem ir tikai viena polise. Veiktais pētījums liecina, ka respondentiem, kuriem ir viena polise, tā visbiežāk ir OCTA polise. Tikmēr klienti, kuriem ir divas polises, izvēlas OCTA un īpašuma apdrošināšanu. To klientu vidū, kuriem ir trīs vai vairāk polises, populārākās ir OCTA, īpašuma apdrošināšana un KASKO.

Ja pērn viens cilvēks vidēji izmantoja 1,3 apdrošinātāju pakalpojumus, tad šogad izmanto 1,2 kompāniju pakalpojumus. Jāpiebilst, ka nedaudz palielinājies to cilvēku skaits, kuri izmanto tikai vienu apdrošinātāju, netieši norādot uz tendenci nostiprināties klientu lojalitātei. Pagājušajā gadā 75% respondentu apdrošinājās vienā kompānijā, bet šogad visas polises vienā kompānijā iegādājas jau 79% respondentu.

Pētījums liecina, ka diemžēl strauji samazinājies to cilvēku skaits, kuri apdrošinās brīvprātīgi – transporta īpašnieks iegādājas apdrošināšanu nevis tāpēc, ka to prasa, piemēram, auto līzinga nosacījumi, bet gan tāpēc, ka vēlas pasargāt sevi no dažādiem riskiem. Salīdzinot ar 2012. gadu, cilvēku skaits, kuri KASKO polisi iegādājušies brīvprātīgi, sarucis par 27%. Savukārt īpašumu apdrošināšanā šis rādītājs samazinājies par 19%. Tā rezultātā palielinājies to cilvēku skaits, kuriem ir grūti izvērtēt, kādēļ viņi iegādājušies apdrošināšanas polisi. Tai pat laikā par 5% palielinājies to cilvēku skaits, kuri iegādājušies īpašumu apdrošināšanas polisi bankas kredīta dēļ, kas norāda uz iedzīvotāju pirktspējas uzlabošanos un nekustamā īpašuma darījumu pieaugumu.

Apdrošināšanas tirgus pētījumu BALTA veica sadarbībā ar pētījumu kompāniju „Research Cube” no 2013.gada 20.maija līdz 18.jūnijam. Ar telefoninterviju palīdzību kopumā tika aptaujāti 953 Latvijas iedzīvotāji.

Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.

Iedzīvotāju aptaujās iedzīvotāji 10 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja.

BALTA ietilpst „RSA Insurance Group”, kas ir viena no pasaulē vadošajām starptautiskajām apdrošināšanas grupām ar 300 gadu pieredzi. Tā ir nozares līderis Lielbritānijā, Skandināvijā, Kanādā, Īrijā, Āzijā, Latīņamerikā, kā arī Centrāleiropā un Austrumeiropā, kopumā piedāvājot apdrošināšanu gandrīz 140 valstīs. Grupas uzņēmumos strādā aptuveni 23 tūkstoši darbinieku. 2012.gadā tā apdrošināšanas prēmijās parakstīja 8,4 miljardu mārciņu.

Plašāka informācija internetā http://www.rsagroup.com.


Papildu informācija:
Ilze Rassa
BALTA Komunikācijas vadītāja
Tel.: 2 6456444
E-pasts: ilze.rassa@balta.lv

Inga Bite
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tel.: 2 8626761
E-pasts: inga.bite@prae.lv

Atpakaļ

Sazinies ar mums

Klientu apkalpošanas vietas un sadarbības autoservisi

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu? Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

Datnes izmērs nedrīkst pārsniegt 10 MB.
Atļautie datņu veidi: gif jpg jpeg png txt rtf html pdf doc docx odt xls xlsx ods zip csv htm edoc.

Nepieciešama palīdzība vai atbilde uz jautājumu?Mūsu speciālisti palīdzēs un sniegs atbildi pēc iespējas ātrāk - ne vēlāk kā 2 darba dienu laikā. Informācija par citiem saziņas veidiem un atsauksmju apstrādi atrodama šeit.

  • Karte Saraksts

    Sazinies ar mums izmantojot WhatsApp, darba dienās no 8:00 – 18:00.

    Spied šeit vai pievieno tālruņa numuru +371 275 222 75 saviem kontaktiem.

    Ja noticis negadījums, izsauc palīdzību uz ceļa spiežot šeit.
    Palīdzību uz ceļa vēl joprojām varēsi pieteikt arī zvanot 675 333 75

    *Pārliecinies, ka Tavā auto apdrošināšanas polisē ir iekļauts risks “Palīdzība uz ceļa”.